Jak pozyskać e-klientów?
Jak pozyskać lojalnych e-klientów? To pytanie, które zadaje sobie każdy właściciel sklepu internetowego. Dużo sklepów stawia na promocję na Allegro. W zależności od zasobności portfela, jednym idzie lepiej, innym gorzej. Problem promocji w dużych serwisach polega na tym, że za wszystko należy płacić – za wystawienie aukcji, jej promocję oraz za to, że sprzedamy dany produkt. Alternatywą dla przedsiębiorców stała się platforma Szmalback.pl, której zaufali m.in.: YVES ROCHER, Novotel, Orbis, Mix Electronics, Lufthansa, Komputronik, Avans, Tchibo oraz Groupon.
Umieść odnośnik do sklepu w lokalnych katalogach firm
Co nam to daje? Otóż musimy pamiętać, że część klientów ceni sobie odbiór osobisty zakupionego produktu. Jeśli potencjalny konsument będzie miał do wyboru ten sam produkt w zbliżonej cenie w dwóch różnych sklepach internetowych, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wybierze ten bliższy z możliwością odbioru osobistego.

Należy również pamiętać o sytuacjach wyjątkowych, w których klient nagle czegoś potrzebuje. W takim przypadku jedynym wyjściem dla konsumenta jest odnalezienie odpowiedniego sklepu z poszukiwanym asortymentem w katalogu firm lokalnych. Plusem takiego działania jest z pewnością niski koszt promocji oraz możliwość dokładnego opisania asortymentu sklepu, sposobu płatności i warunków dostawy.
Search Engine Optimization, czyli pozycjonowanie
Działania SEO polegają na wpływaniu na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce – w Polsce Google, które zmonopolizowało rynek. Pozycję strony w wynikach wyszukiwania podwyższa poprzez gromadzenie dużej liczby odnośników do niej kierujących. Sama zasada działania jest prosta, jednak dobór efektywnych metod zdobywania tych linków, ich liczby i przyrostu jest o wiele trudniejszy. Każdy właściciel e-sklepu powinien wiedzieć, że działania SEO nie przynoszą pożądanych efektów od razu, na oczekiwane rezultaty trzeba zazwyczaj czekać kilka miesięcy. Pozycjonowanie nie należy do najtańszych ze sposobów promocji, wszystko uzależnione jest bowiem od konkurencyjności i trudności fraz kluczowych.
Porównywarki cen
Duże znaczenie dla sklepów mają porównywarki cen, jak Ceneo czy Skąpiec. Zaletą istnienia asortymentu naszego e-sklepu w katalogu danej porównywarki jest fakt, że każdy użytkownik ma możliwość porównania cen tego samego produktu w różnych sklepach – w tym naszym. Jeśli cena, którą proponujemy jest atrakcyjna, to z pewnością spotka się z zainteresowaniem klienta. Porównywarki rozliczają się ze sklepami w kilku modelach, co uzależnione jest od wielu czynników. Przede wszystkim na wysokość stawki wpływ ma pozycja produktu na liście, według zasady – im więcej płacisz, tym wyżej się znajdujesz.
Raport specjalny Bankier.pl Jak założyć sklep internetowy Chcesz zarabiać w sieci? Planujesz założyć własny e-sklep, ale nie wiesz od czego zacząć? Ten raport jest dla Ciebie! | ![]() |
Zakupy grupowe, programy lojalnościowe
Obecnie zakupy grupowe cieszą się coraz większą popularnością i z pewnością są jednym z największych agregatorów promocji, z których bardzo chętnie korzystają konsumenci. Takie rozwiązanie umożliwia potencjalnemu klientowi zapoznanie się z kilkoma czy kilkunastoma ofertami różnych sklepów i przedsiębiorstw usługowych. Dotychczas robiąc zakupy w tradycyjnym sklepie mogliśmy liczyć na sezonowe obniżki. Rozwiązaniem cieszącym zarówno sprzedawców, jak i klientów są zakupy grupowe. W Polsce istnieje wiele platform oferujących tego typu transakcje. Nowością na rynku jest platforma szmalback.pl, za pośrednictwem której klienci mogą dokonywać korzystnych zakupów w jednym z wielu e-sklepów. Czym wyróżnia się ten serwis? Zarejestrowany użytkownik otrzymuje częściowy zwrot ceny zakupu, czyli tzw. premię pieniężną, która trafia na jego konto w serwisie, działającą jak program lojalnościowy. Właściciele e-sklepów mają bezpłatny dostęp do bazy konsumentów.
Social Commerce
![]() |
Social commerce to poszerzanie grupy potencjalnych klientów poprzez znaczące i popularne portale społecznościowe. Zastosowanie jednak tego rozwiązania nie jest takie proste. Po pierwsze niezbędna jest pomoc specjalisty, który zna specyfikę portalu oraz zachowania jego użytkowników. Dotarcie do grupy docelowej wymaga wiedzy fachowca. Ponadto koniecznie należy zainwestować w reklamę zarówno na samym serwisie społecznościowym, jak również na innych nośnikach.
Ciężko znaleźć jedną, prawidłową odpowiedź na pytanie, jaka forma promocji zagwarantuje sukces e-sklepu? Z pewnością należy pamiętać, że przy wyborze rozwiązania musimy odpowiedź sobie na pytania: jakie mamy cele, do kogo w pierwszej kolejności chcemy dotrzeć, ile środków finansowych możemy przeznaczyć na promocję.
Edyta Kobiela
Zobacz też:
» Co seniorzy kupują w sieci?
» Czy w internecie rzeczywiście zakupy spożywcze są tańsze?
» Muzykę kupujemy w e-sklepach i na Allegro
» Co seniorzy kupują w sieci?
» Czy w internecie rzeczywiście zakupy spożywcze są tańsze?
» Muzykę kupujemy w e-sklepach i na Allegro