REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Jak skutecznie promować e-sklep?

2011-07-30 06:00
publikacja
2011-07-30 06:00
Czy Ty również zadajesz sobie pytanie, jak powiększyć grono klientów i jaki jest najlepszy sposób promocji, aby z małym budżetem rozkręcić e-sklep? Według badań Gemius, tylko 5 proc. sklepów internetowych zarabia bardzo dużo. Sprawdź, komu zaufali najwięksi przedsiębiorcy.

Jak pozyskać e-klientów?


Jak pozyskać lojalnych e-klientów? To pytanie, które zadaje sobie każdy właściciel sklepu internetowego. Dużo sklepów stawia na promocję na Allegro. W zależności od zasobności portfela, jednym idzie lepiej, innym gorzej. Problem promocji w dużych serwisach polega na tym, że za wszystko należy płacić – za wystawienie aukcji, jej promocję oraz za to, że sprzedamy dany produkt. Alternatywą dla przedsiębiorców stała się platforma Szmalback.pl, której zaufali m.in.: YVES ROCHER, Novotel, Orbis, Mix Electronics, Lufthansa, Komputronik, Avans, Tchibo oraz Groupon.

Umieść odnośnik do sklepu w lokalnych katalogach firm


Co nam to daje? Otóż musimy pamiętać, że część klientów ceni sobie odbiór osobisty zakupionego produktu. Jeśli potencjalny konsument będzie miał do wyboru ten sam produkt w zbliżonej cenie w dwóch różnych sklepach internetowych, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wybierze ten bliższy z możliwością odbioru osobistego.



Należy również pamiętać o sytuacjach wyjątkowych, w których klient nagle czegoś potrzebuje. W takim przypadku jedynym wyjściem dla konsumenta jest odnalezienie odpowiedniego sklepu z poszukiwanym asortymentem w katalogu firm lokalnych. Plusem takiego działania jest z pewnością niski koszt promocji oraz możliwość dokładnego opisania asortymentu sklepu, sposobu płatności i warunków dostawy.

Search Engine Optimization, czyli pozycjonowanie


Działania SEO polegają na wpływaniu na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce – w Polsce Google, które zmonopolizowało rynek. Pozycję strony w wynikach wyszukiwania podwyższa poprzez gromadzenie dużej liczby odnośników do niej kierujących. Sama zasada działania jest prosta, jednak dobór efektywnych metod zdobywania tych linków, ich liczby i przyrostu jest o wiele trudniejszy. Każdy właściciel e-sklepu powinien wiedzieć, że działania SEO nie przynoszą pożądanych efektów od razu, na oczekiwane rezultaty trzeba zazwyczaj czekać kilka miesięcy. Pozycjonowanie nie należy do najtańszych ze sposobów promocji, wszystko uzależnione jest bowiem od konkurencyjności i trudności fraz kluczowych.

Porównywarki cen


Duże znaczenie dla sklepów mają porównywarki cen, jak Ceneo czy Skąpiec. Zaletą istnienia asortymentu naszego e-sklepu w katalogu danej porównywarki jest fakt, że każdy użytkownik ma możliwość porównania cen tego samego produktu w różnych sklepach – w tym naszym. Jeśli cena, którą proponujemy jest atrakcyjna, to z pewnością spotka się z zainteresowaniem klienta. Porównywarki rozliczają się ze sklepami w kilku modelach, co uzależnione jest od wielu czynników. Przede wszystkim na wysokość stawki wpływ ma pozycja produktu na liście, według zasady – im więcej płacisz, tym wyżej się znajdujesz.

Raport specjalny Bankier.pl

Jak założyć sklep internetowy

Chcesz zarabiać w sieci? Planujesz założyć własny e-sklep, ale nie wiesz od czego zacząć? Ten raport jest dla Ciebie!


 
Zakupy grupowe, programy lojalnościowe


Obecnie zakupy grupowe cieszą się coraz większą popularnością i z pewnością są jednym z największych agregatorów promocji, z których bardzo chętnie korzystają konsumenci. Takie rozwiązanie umożliwia potencjalnemu klientowi zapoznanie się z kilkoma czy kilkunastoma ofertami różnych sklepów i przedsiębiorstw usługowych. Dotychczas robiąc zakupy w tradycyjnym sklepie mogliśmy liczyć na sezonowe obniżki. Rozwiązaniem cieszącym zarówno sprzedawców, jak i klientów są zakupy grupowe. W Polsce istnieje wiele platform oferujących tego typu transakcje. Nowością na rynku jest platforma szmalback.pl, za pośrednictwem której klienci mogą dokonywać korzystnych zakupów w jednym z wielu e-sklepów. Czym wyróżnia się ten serwis? Zarejestrowany użytkownik otrzymuje częściowy zwrot ceny zakupu, czyli tzw. premię pieniężną, która trafia na jego konto w serwisie, działającą jak program lojalnościowy. Właściciele e-sklepów mają bezpłatny dostęp do bazy konsumentów.

Social Commerce


 
Obecnie możemy zauważyć boom sklepów na najbardziej popularnym portalu społecznościowym w Polsce – Facebook.com. Według DGP, na Facebooku istnieje już ponad 500 sklepów, w tym Komputronik, Primakomp, Vobis.

Social commerce to poszerzanie grupy potencjalnych klientów poprzez znaczące i popularne portale społecznościowe. Zastosowanie jednak tego rozwiązania nie jest takie proste. Po pierwsze niezbędna jest pomoc specjalisty, który zna specyfikę portalu oraz zachowania jego użytkowników. Dotarcie do grupy docelowej wymaga wiedzy fachowca. Ponadto koniecznie należy zainwestować w reklamę zarówno na samym serwisie społecznościowym, jak również na innych nośnikach.

Ciężko znaleźć jedną, prawidłową odpowiedź na pytanie, jaka forma promocji zagwarantuje sukces e-sklepu? Z pewnością należy pamiętać, że przy wyborze rozwiązania musimy odpowiedź sobie na pytania: jakie mamy cele, do kogo w pierwszej kolejności chcemy dotrzeć, ile środków finansowych możemy przeznaczyć na promocję.


Edyta Kobiela

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (11)

dodaj komentarz
dawidov
Całkiem fajny pomysł, ja jednak sądzę, że różne działania marketingowe powinny być zintegrowane. Naszą kampanię w social media prowadzi grupa http://Orchideagroup.pl. Byłem na gali Siemens Healthcare, którą organizowali i od razu pomyślałem, że to jest firma, której powierzę kreowanie wizerunku swojej firmy :) Najlepsze są firmy Całkiem fajny pomysł, ja jednak sądzę, że różne działania marketingowe powinny być zintegrowane. Naszą kampanię w social media prowadzi grupa http://Orchideagroup.pl. Byłem na gali Siemens Healthcare, którą organizowali i od razu pomyślałem, że to jest firma, której powierzę kreowanie wizerunku swojej firmy :) Najlepsze są firmy z doświadczeniem w trudnych kampaniach - wówczas ma się pewność, że zespół jest wielozadaniowy i ma doświadczenie na wielu polach.
janka99
Najskuteczniejszą formą reklamy w przypadku sklepu internetowego jest reklama u lidera opinii-blogera. Ogólnie mówiąc nie polecałabym firm/agencji bo to straszni naciągacze na niekoniecznie skuteczne usługi. Osobiście mogę polecić blogera który nie bierze dużo za reklamę a ma zasięgi liczone w setkach tysięcy ludzi. Mam nawet do Najskuteczniejszą formą reklamy w przypadku sklepu internetowego jest reklama u lidera opinii-blogera. Ogólnie mówiąc nie polecałabym firm/agencji bo to straszni naciągacze na niekoniecznie skuteczne usługi. Osobiście mogę polecić blogera który nie bierze dużo za reklamę a ma zasięgi liczone w setkach tysięcy ludzi. Mam nawet do niego kontakt e-mailowy (dovado123@gmail.com), jak coś można do niego śmiało pisać.
mlody_jon
Ja uważam, że dobrą promocję firmy, sklepu itd przeprowadzi dobra agencja reklamowa. Wiedzą co robią, znają się itd. Jeśli profesjonalista się za coś bierze to na pewno zrobi to dobrze. Współpracowałem z agencją Nakatomi, ich promocje przynoszą bardzo dobre efekty, dużo się zyskuje, podwajają się min. 2 razy pacjentów. Prowadzę gabinet Ja uważam, że dobrą promocję firmy, sklepu itd przeprowadzi dobra agencja reklamowa. Wiedzą co robią, znają się itd. Jeśli profesjonalista się za coś bierze to na pewno zrobi to dobrze. Współpracowałem z agencją Nakatomi, ich promocje przynoszą bardzo dobre efekty, dużo się zyskuje, podwajają się min. 2 razy pacjentów. Prowadzę gabinet stomatologiczny. Moi pacjenci są zadowoleni. Czasem pytam jak są nowi skąd do mnie trafili. To mówią że znaleźli mój gabinet w internecie.A to jest właśnie skutek działań agencji reklamowej.
~Mariusz_S
Jak skutecznie promować e-sklep? Najlepiej zlecić jego gruntową przebudowę w taki sposób, aby był przyjazny dla klientów (może to dla nasz zrobić m.in. ta firma - angelsadvertising.pl/) i podjąć współpracę z agencją marketingową - wbrew pozorom zaoszczędzimy nie tylko czas, ale także i pieniądze.
~pelka
Bardzo proste rozwiązanie --> http://netimage.pl/konfigurator-produktu/ które jednak nie każdy sklep posiada. Po prostu dzięki temu bez porównania łatwiej można dobrać produkty - dla mnie jako klienta ma to kluczowe znaczenie.
~tiandeznatury
dobry artykułkilka rad zastosowałem
~MonikaM
Myślę, że warto dodać sklep do katalogu firm. O wiele łatwiej szuka się konkretnej firmy, np. z kultury czy sztuki można znaleźć na http://artimperium.pl/, a także założyć tam darmowy profil swojej firmy. Fajne rozwiązanie, konkretna grupa odbiorców
~dawid
Ostatnio zacząłem korzystać z bezpłatnego portalu, na którym można promować produkty i usługi http://netini.pl/
~Karol
Sklep należy dodać do serwisu znany-sklep.pl
tu link
http://www.znany-sklep.pl/node/add/dodaj-sklep
~Jerzy
Co do nawiązywania partnerstw - oczywiście się zgadzam. Wszelkie akcje branżowe to świetna okazja by zaistnieć. Co do programów partnerskich - tu byłbym sceptyczny..

Do tego e-sklep musi być widoczny w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie i linki sponsorowane to podstawa! Całkiem nieźle Advox przeprowadza takie kampanie - samemu
Co do nawiązywania partnerstw - oczywiście się zgadzam. Wszelkie akcje branżowe to świetna okazja by zaistnieć. Co do programów partnerskich - tu byłbym sceptyczny..

Do tego e-sklep musi być widoczny w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie i linki sponsorowane to podstawa! Całkiem nieźle Advox przeprowadza takie kampanie - samemu nie radzę się tym bawić, bo można znacznie przepłacić.

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki