ING: PTC atrakcyjniejsza niż Elektrim i TPSA

W raporcie zatytułowanym „Milking a cash cow” analitycy ING Financial Markets pozytywnie oceniają perspektywy dalszej działalności Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Zdaniem analityków z ING Financial Markets zysk EBITDA Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC) w 2002 roku wzrośnie o 14%. Poprawa rentowności powinna przyczynić się do podwyższenia ocen przez główne agencje ratingowe na świecie. W połowie maja agencja Moody’s podniosła już ocenę obligacji emitowanych przez PTC z B2 do B1.

W najbliższym okresie działalność firmy nie jest zagrożona, a szansą na zwiększenie udziału w rynku telefonów komórkowych powinna być niska penetracja rodzimego rynku. Dlatego też w perspektywie kilku najbliższych lat polski rynek telefonów komórkowych powinien rozwijać się szybciej od pozostałych w regionie.

Dlatego też w opinii analityków ING Financial Markets obligacje PTC posiadają dużo korzystniejszy stosunek zysku do ryzyka w porównaniu z takimi polskimi spółkami jak Elektrim czy TP S.A.

W średnioterminowym horyzoncie czasu udziały w Polskiej Telefonii Cyfrowej, powinny stać się własnością niemieckiego Deutsche Telekom oraz T-Mobile. W tym samym okresie konkurenci PTC - Centertel oraz Polkomtel - powinny zostać również przejęte przez Orange oraz Vodafone.
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
ORANGEPL 2,58% 6,16
2019-09-18 17:04:54
WIG 0,55% 58 297,28
2019-09-18 17:15:00
WIG20 0,56% 2 205,02
2019-09-18 17:15:00
WIG30 0,53% 2 505,93
2019-09-18 17:15:01
MWIG40 0,62% 3 820,31
2019-09-18 17:15:00
DAX 0,14% 12 389,62
2019-09-18 17:37:00
NASDAQ -0,17% 8 172,11
2019-09-18 21:55:00
SP500 -0,03% 3 004,66
2019-09-18 21:55:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.