REKLAMA

Haitong Bank podwyższył rekomendację Wirtualnej Polski do "neutralnie", a cenę docelową do 75,1 zł

2020-10-22 08:30
publikacja
2020-10-22 08:30
fot. Łukasz Dejnarowicz / FORUM

Haitong Bank, w raporcie z 21 października, podwyższył rekomendację Wirtualnej Polski do "neutralnie" ze "sprzedaj", a cenę docelową do 75,1 zł z 60 zł wcześniej.

W środę na zamknięciu notowań za akcję spółki płacono na GPW 74 zł.

W raporcie podano, że podniesienie wyceny Wirtualnej Polski nastąpiło za sprawą wzrostu wyceny globalnych spółek porównywalnych z branży online i e-commerce.

"Analitycy obniżyli prognozę EBITDA na 2020 r. o 9 proc. uwzględniając gorsze od oczekiwanych wyniki w segmencie e-commerce. Choć Wirtualna Polska działa w 100 proc. online, spółka nie jest w pełni beneficjentem wszystkich trendów związanych z lockdownem. Dzieje się tak głównie z powodu zaangażowania w turystykę międzynarodową, która w skali globalnej pogrążona jest w kryzysie, jednak analitycy nie wierzą, że sytuacja ulegnie znaczącej zmianie. Z drugiej strony lockdown sprawił, że zarówno prywatna jak i biznesowa aktywność ludzi przeniosła się do internetu, co powinno korzystnie przełożyć się na rynek reklamy internetowej" - napisano.

Odnośnie wyników za trzeci kwartał 2020 r. analitycy oczekują kolejnego słabego kwartału za sprawą wyników e-commerce i spodziewają się, że łączne przychody wyniosą 140 mln zł (spadek o 24 proc. rdr).

"Analitycy zakładają odbicie w reklamie internetowej i przychodów z tego tyłu na poziomie 80,4 mln zł (wzrost o 8 proc. rdr, spadek o 5 proc. w II kw. 2020 r.). Haitong Bank oczekuje, że przychody z e-commerce wyniosą 51 mln zł (spadek o 52 proc. rdr, wobec spadku o 65 proc. w II kw. 2020 r.), przede wszystkim za sprawą Wakacje. pl, ale również TotalMoney i Domodi" - dodano.

Ich zdaniem, przeprowadzona przez Wirtualną Polskę podczas lockdownu w drugim kwartale restrukturyzacja powinna pozytywnie wpłynąć na rentowność segmentu reklamy internetowej i marża EBITDA powinna wynieść ok. 47 proc. wobec 44 proc. w roku ubiegłym.

"Rentowności e-commerce zaszkodzą prawdopodobnie przede wszystkim Wakacje. pl i analitycy spodziewają się, że EBITDA w tym segmencie wyniesie ok. 7 mln zł. Ponadto według analityków przychody z działalności telewizyjnej wyniosą 5 mln zł, a strata EBITDA 0,9 mln zł" - napisano.

Jeśli pandemia koronawirusa zelżeje w okresie wiosna-lato 2021 - to w ocenie analityków - wielu ludzi zrezygnuje z międzynarodowych wakacji, wybierając krajowe wyjazdy, by skorzystać z programu socjalnego Wakacje+.

"Szczególnie dotyczy to rodzin z dziećmi, czyli grupy, która najczęściej wykupuje wakacje all-inclusive i jednocześnie jest najbardziej liczną grupą klientów Wakacje. pl. W Polsce odrodzenie turystyki międzynarodowej będzie tym trudniejsze, że rząd zaoferował program socjalny Wakacje+. Program ruszył w sierpniu 2020 r., ale wiele rodzin nie miało szans z niego skorzystać. Program obowiązuje do 2022 r. i według analityków może on być ważnym czynnikiem dla wielu rodzin przy podejmowaniu decyzji, czy w 2021 r. wyjechać zagranicę, czy spędzić wakacje w kraju. W efekcie tego analitycy oczekują, że przychody Wakacje. pl wzrosną w 2021 r., ponieważ baza porównawcza z 2020 r. będzie bardzo niska. Jednak zdaniem analityków powrót do poziomów z 2019 r., gdy przychody przekroczyły 100 mln zł może zająć przynajmniej 2 lub 3 lata" - dodano.

Pierwsza publikacja raportu, którego autorem jest Konrad Księżopolski, miała miejsce 21 października o godz. 8.00.

Depesza jest skrótem rekomendacji. W załączniku zamieszczamy plik PDF z wymaganymi prawem informacjami. (PAP Biznes)

doa/ asa/

Źródło:PAP Biznes

Do pobrania

37482928_ae3ee5c1d244e51997d936602f420dc7.pdfpdf
Tematy

Otwórz konto sobie i dziecku i zyskaj 200 zł w promocji na zakupy u naszych partnerów.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki