REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Gruntowne zmiany na PKP. Koszt? 30 mld zł

2015-09-29 12:26
publikacja
2015-09-29 12:26

Krótsze czasy podróży, więcej połączeń, nowe pociągi, perony i dworce - to efekt największego w historii Grupy PKP programu inwestycji w komfort, wartego 30 mld zł. Zmiany na lepsze obejmą wszystkie etapy podróży. Grupa PKP już teraz jest gotowa do grudniowej zmiany rozkładu jazdy.

Już w połowie grudnia podróżni odczują kolejne efekty wielkiego programu inwestycyjnego realizowanego przez Grupę PKP. Skróceniu ulegną czasy przejazdów i znikną utrudnienia na wielu trasach. Pojawią się nowe połączenia, a większość składów PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana. Otwarte zostaną kolejne zmodernizowane lub wybudowane od podstaw dworce.

Wraz z nowym rozkładem osiągnięte zostaną kolejne rekordowe czasy przejazdów. Zaledwie 5 godzin zajmie podróż z Trójmiasta do Wrocławia. To o ponad godzinę krócej niż dotychczas. Kolejny rekord to między innymi czas przejazdu na trasie Poznań - Kraków - niecałe 5 godzin, czyli o 45 minut krócej niż teraz. Szybciej pojedziemy również ze stolicy do Bielska - Białej, Olsztyna, Bydgoszczy.

Wraz z zakończeniem prac modernizacyjnych znikną także utrudnienia na wielu trasach, w tym jednej z najpopularniejszych, czyli Warszawa - Łódź. Czas przejazdu wyniesie zaledwie ok. godziny. Utrudnień nie będzie także m.in. na trasach Wrocław - Rawicz czy Warszawa - Białystok. Na liniach do Łodzi i Białegostoku również osiągnięte zostaną rekordowe czasy przejazdów: o 19 i 34 minuty krótsze niż dotychczas.

Nowy rozkład jazdy PKP Intercity będzie: regularny, symetryczny i skomunikowany. Pociągi będą odjeżdżać w regularnych cyklach, np. co godzinę z Warszawy nad morze czy do Krakowa. Wygodniej będzie się także przesiąść, dzięki czterokrotnemu zwiększeniu liczby skomunikowań. Możliwe będzie ponadto odbycie podróży np. z Gdyni do Krakowa i z powrotem w ciągu jednego dnia. Liczba połączeń PKP Intercity wzrośnie o 20%, (z 302 do 365). Oferta zwiększy się m.in. na trasach: Gdynia - Wrocław, Olsztyn - Białystok czy Warszawa - Kielce. Na nowe trasy wyjadą składy EIP (Pendolino).

- Od grudnia Pendolino pojedzie do Rzeszowa, Bielska Białej i Gliwic. Dzięki temu zyskamy nowy rynek obejmujący 1,7 mln potencjalnych klientów. Łącznie, w zasięgu pociągów kat. EIC i EIP będzie 8,5 mln osób - mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. - Poza ekspresami, w siatce znajdzie się więcej propozycji dla mieszkańców mniejszych miast, takich jak Kielce, Lublin, Bydgoszcz czy Olsztyn. Łatwiej będzie również zaplanować podróż - dodaje.

Ponadto już pod koniec tego roku większość pociągów PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana. Na trasy wyruszą pierwsze z 60 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W składach pociągów znajdzie się także 263 nowych i zmodernizowanych wagonów. Przewoźnik z Grupy PKP wyda w sumie na nowe pociągi 4 mld zł. Dzięki inwestycjom w tabor i podnoszeniu komfortu podróżowania spółka notuje kolejne wzrosty liczby pasażerów. Przez pierwszych 8 miesięcy roku z usług PKP Intercity skorzystało blisko 20 mln pasażerów, co oznacza 20% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Spółka zamierza zamknąć rok wynikiem 30 mln przewiezionych osób.

Kilkaset kilometrów torów i kilkadziesiąt odcinków linii z lepszymi czasami przejazdów. Kolejne 300 km z v 160 km/h. Dzięki prowadzonemu przez PKP PLK programowi modernizacji linii kolejowych znacznie poprawią się możliwości dla wszystkich przewoźników - nie tylko tych z Grupy PKP.

- Inwestycje PLK za miliardy złotych to spójna sieć kolejowa, lepsza obsługa pasażera na stacjach i przystankach oraz coraz bardziej atrakcyjne czasy przejazdów. Kolejną poprawę m.in. dzięki podniesieniu prędkości na ponad 2400 km linii odczują pasażerowie pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Doskonalimy zarządzanie rozkładem jazdy, by zapewnić najbardziej atrakcyjne przejazdy i kontynuowanie największych w historii inwestycji - mówi Andrzej Filip Wojciechowski, prezes PKP PLK.

Realizowany przez PKP S.A. program modernizacji dworców do końca 2015 roku pochłonie miliard złotych. Pasażerowie będą mogli skorzystać z blisko 90 nowoczesnych obiektów dworcowych. W tym roku zostaną udostępnione między innymi gruntownie odnowione obiekty z Gliwicach i Szczecinie oraz nowy dworzec Bydgoszcz Główna. W trosce o komfort podróżnych PKP S.A. wprowadza kolejne udogodnienia na dworcach kolejowych. Obiekty są sukcesywnie dostosowywane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W ponad 120 można skorzystać z bezpłatnego dostępu do Internetu. W największych obiektach działają InfoDworce, których pracownicy służą pomocą podróżnym.

- Ten nowy rozkład jazdy jest efektem 3 lat ciężkiej pracy spółek z Grupy PKP. Pokazuje nową filozofię zarządzania procesem, a miliardy zainwestowane w kolej dają pasażerom absolutnie nową jakość. - mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP S.A.- Po Pendolino, które już od grudnia wyjedzie w dodatkowe trasy, przyszedł czas na nowoczesne składy polskich producentów. Oprócz tego kolejne setki kilometrów zmodernizowanych torów, czyli szybsza i bezpieczniejsza podróż, oraz kolejne odnowione lub wybudowane od podstaw dworce. Krótko mówiąc intensywnie pracowaliśmy nad tym, aby zapewnić naszym klientom komfort na każdym etapie podróży: od momentu wejścia na dworzec do dotarcia do stacji docelowej- dodaje.

/PKP

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (9)

dodaj komentarz
~twójpodpis
Istna sielanka poprostu.
To jest najwyraźniej artykuł na zamówienie opłacany z państwowych funduszy tuż przed wyborami
~TcDonald
To tak jak z Donaldem rok temu.
https://www.youtube.com/watch?v=UYdQO58FXvE
https: //www.youtube.com/watch?v=qvy7xornVW0
Z pensją 1 300 000 PLN rocznie + "napiwki"!!! A Putin diengów ma!!!
Widzicie, tak się robi karierę!
I kto powiedział, że Polska jest "zieloną wyspą"!
Jak hameryka, od kelnera
To tak jak z Donaldem rok temu.
https://www.youtube.com/watch?v=UYdQO58FXvE
https: //www.youtube.com/watch?v=qvy7xornVW0
Z pensją 1 300 000 PLN rocznie + "napiwki"!!! A Putin diengów ma!!!
Widzicie, tak się robi karierę!
I kto powiedział, że Polska jest "zieloną wyspą"!
Jak hameryka, od kelnera do milionera!
Ha Ha!!!
~wojt
a juz myslalem ze cofneli doplaty do wczasow
~krzysztof
O jakich predkosciach mowimy? Pociag TLK (innego nie ma) trase Szczecin Katowice pokonuje w ok 8 godzin (krotsza trasa przez Ostrow Wlkp. 540 km), czyli srednia efektywna wynosi 68km/h. Pociagi stoja np. w Poznaniu 20 albo 25 min- nie na tym polega skomunikowanie pociagow. Naprzod trzeba zaprojektowac rozklad jazdy, w ktorym pociag O jakich predkosciach mowimy? Pociag TLK (innego nie ma) trase Szczecin Katowice pokonuje w ok 8 godzin (krotsza trasa przez Ostrow Wlkp. 540 km), czyli srednia efektywna wynosi 68km/h. Pociagi stoja np. w Poznaniu 20 albo 25 min- nie na tym polega skomunikowanie pociagow. Naprzod trzeba zaprojektowac rozklad jazdy, w ktorym pociag na stacji stoi max 2min, inaczej sciganie sie na predkosci nie ma kompletnie sensu.
~ala
"Naprzod trzeba zaprojektowac rozklad jazdy, w ktorym pociag na stacji stoi max 2min"


Wtedy gdy inny spóźni się o 30s to pasażer nie zdąży się przesiąść. Trzeba myśleć wielokierunkowo, przesiadki są nie tylko z pociągu na pociąg, są tez autobusy tramwaje itp. Nie każdy potrafi biegać z dwoma 20kg walizkami, to
"Naprzod trzeba zaprojektowac rozklad jazdy, w ktorym pociag na stacji stoi max 2min"


Wtedy gdy inny spóźni się o 30s to pasażer nie zdąży się przesiąść. Trzeba myśleć wielokierunkowo, przesiadki są nie tylko z pociągu na pociąg, są tez autobusy tramwaje itp. Nie każdy potrafi biegać z dwoma 20kg walizkami, to samo dotyczy seniorów czy ludzi na wózkach
~miro
japonia juz testuje 600km/h a ryża sitwa "buduje" dla 160km/h, ile dziesięcioleci jesteśmy za cywilzacją
~eRror
Rozlklad rozkladem a pociagi swoje i tak sie spozniaja

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki