REKLAMA

Europosłowie EPL wezwali KE do wycofania się z zakazu silników spalinowych od 2035 r.

2024-12-11 17:03
publikacja
2024-12-11 17:03

Grupa Europejskiej Partii Ludowej w PE - do której należą PO i PSL - wezwała w środę KE do wycofania się z zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 r. Domagamy się powrotu do neutralności technologicznej - oznajmił na konferencji prasowej w Brukseli europoseł Jens Gieseke.

Europosłowie EPL wezwali KE do wycofania się z zakazu silników spalinowych od 2035 r.
Europosłowie EPL wezwali KE do wycofania się z zakazu silników spalinowych od 2035 r.
fot. ssuaphotos / / Shutterstock

"Przemysł motoryzacyjny jest niezbędnym filarem zatrudnienia, innowacji i dobrobytu w Europie. Jednocześnie stoi przed ogromnymi wyzwaniami: nieuczciwą konkurencją, wysokimi kosztami energii, spadkiem popytu, dostosowaniem do zmian klimatycznych i surowymi wymogami regulacyjnymi, które mocno obciążają sektor" - argumentował Gieseke, który odpowiada za te zagadnienia w EPL.

Dodał, że jego polityczna rodzina domaga się "powrotu do neutralności technologicznej". "Oczekujemy, że nasze propozycje zostaną uwzględnione przez Komisję Europejską. Wszyscy chcemy silnego, odnoszącego sukcesy europejskiego przemysłu motoryzacyjnego" – podsumował eurodeputowany.

Chińscy producenci pojazdów zyskują na rynku europejskim dzięki konkurencyjnym cenom i nowoczesnym technologiom, szczególnie jeśli chodzi o pojazdy elektryczne. Również firmy amerykańskie, takie jak Tesla, stanowią silną konkurencję w zakresie innowacji.

Ta konkurencja, wysokie koszty energii w UE i unijne regulacje sprawiają, że przemysł produkcji samochodów w UE jest w coraz gorszej sytuacji.

Dlatego EPL postuluje zniesienie zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 r., rozbudowę infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, wzmocnienie łańcuchów dostaw oraz zwiększenie inwestycji w badania i rozwój. Proponowane rozwiązania obejmują neutralność technologiczną oraz uproszczenie ram regulacyjnych. Celem jest utrzymanie konkurencyjności europejskiego przemysłu motoryzacyjnego przy jednoczesnym osiągnięciu neutralności klimatycznej.

Z Brukseli Łukasz Osiński (PAP)

luo/ szm/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (13)

dodaj komentarz
to_i_owo
W sumie teraz jak małe jezdzidelko kosztuje od 100k, a średni sedan np C klasa od 200k w podstawie(i to przed podwyżkami) to już ma małe znaczenie
I tak coraz mniej ludzi stać
i cel UE osiagniety
stachsgh
jeździmy mocno
https://www.youtube.com/watch?v=UCBpXzo3WeI
prezydent__cz0snk0wski__z__p0
Niemcy się szykują do handlu z MERCOSUR....Auta za wyroby spożywczo-podobne.
Stracili monopol na gaz to teraz chcą mieć monopol na zaopatrzenie w "żywność" całej europy..
endes
Oczywiście, że tak… a ile zarobią rozbudowywane właśnie porty niemieckie… to jest dopiero deal!
bawara
Przemysł samoch. (głównie niemiecki) bierze w "kuper" to trzeba coś z tym zrobić...I oto inicjatywa!
endes
Jak zawsze później zatrybili niż zwykły obywatel!
harrytracz
Czyli pierwotnie wprowadzone prawo miało być metodą na naganianie na zakup elektryków, liczono że ktoś w to uwierzy i biegusiem kupi samochód elektryczny?
energizerjohn51
Ci sami którzy go wprowadzili? :D :D :D

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki