REKLAMA

Część banków nie zwraca pieniędzy za loty

2020-07-14 08:20
publikacja
2020-07-14 08:20
fot. whitelook / Shutterstock

Ulubiona procedura wielu konsumentów staje się coraz mniej wydajna. Część banków nie uznaje reklamacji, gdy sprzedawca zaneguje stanowisko posiadacza karty - pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Coraz więcej konsumentów płaci kartą nie dla wygody, lecz by móc skorzystać z procedury chargeback. W największym skrócie: gdy sprzedawca nie wywiąże się z umowy, można łatwo odzyskać pieniądze. Często wystarczy prosta reklamacja przesłana bankowi. Tak przynajmniej było do niedawna - czytamy.

Gazeta podała, że coraz częściej bowiem banki nie chcą wchodzić w spory wynikające z lockdownu i odsyłają konsumentów do sądu. To kłopot m.in. klientów linii lotniczych, którzy nadal nie dostali zwrotu pieniędzy za niezrealizowane loty.

Według adwokata w kancelarii DLK Legal dr Michała Mostowika, niezbędne jest wypracowanie złotego środka w sprawach chargeback. "W przeciwnym wypadku skala odmów może w przyszłości podważyć zaufanie do tej procedury" ? powiedział "DGP" prawnik. (PAP)

lgs/ krap/

Źródło:PAP
Tematy
Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
1zed2
ale banki nie oddają przecież ze swoich pieniędzy tylko ze środków odzyskanych od acquirera, który z kolei pobiera je od usługodawcy. Jak gdzieś tej kasy brakuje - to robi się problem. Poza tym podziękujcie polskim władzom, które dały 180 dni firmom turystycznym/lotniczym na zwrot środków, do czego uczestnicy rynku ale banki nie oddają przecież ze swoich pieniędzy tylko ze środków odzyskanych od acquirera, który z kolei pobiera je od usługodawcy. Jak gdzieś tej kasy brakuje - to robi się problem. Poza tym podziękujcie polskim władzom, które dały 180 dni firmom turystycznym/lotniczym na zwrot środków, do czego uczestnicy rynku się po prostu stosują...

Powiązane: Koronawirus a gospodarka

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki