REKLAMA

Biedronka będzie się starać ograniczać wpływ presji kosztowej w '22

2021-10-28 11:44
publikacja
2021-10-28 11:44
Biedronka będzie się starać ograniczać wpływ presji kosztowej w '22
Biedronka będzie się starać ograniczać wpływ presji kosztowej w '22
fot. taranchic / / Shutterstock

Jeronimo Martins ocenia, że Biedronka będzie się starać ograniczyć wpływ presji kosztowej w przyszłym roku - poinformowali przedstawiciele grupy podczas telekonferencji.

"Jeśli inflacja nie będzie bardzo wysoka, Biedronka będzie w stanie korzystać na tej sytuacji i zrobi wszystko, by ograniczać wpływ presji kosztowej. Takie mamy oczekiwania na przyszły rok" - powiedziała podczas czwartkowej telekonferencji Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins.

Wskazała, że widać w Polsce wyraźny wzrost kosztów m.in. energii, żywności, materiałów. Rosną wynagrodzenia, w tym płaca minimalna.

Pytana czy marża Biedronki w 2022 roku może być płaska rdr, odpowiedziała: "Będziemy nad tym pracować. Nie zagwarantuję tego, ale to nadal możliwe".

Wskazała, że głównym czynnikiem ograniczenia wpływu podatku handlowego jest wzrost sprzedaży i dźwigni operacyjnej.

"Tego nie da się zrobić bez ogromnej pracy zespołu. Potrzeba innowacyjnego podejścia do asortymentu, czy promocji. (...) Przygotowujemy się do funkcjonowania przy większej presji kosztowej, ale nie zapominając o potrzebie koncentrowania się na konsumencie i naszej ofercie" - powiedziała Ana Luisa Virginia.

Po 9 miesiącach 2021 roku marża EBITDA w Biedronce wynosi 9,1 proc. wobec 9,2 proc. przed rokiem.

Spółka podała, że mocne wyniki sprzedaży LFL, skuteczne zarządzanie marżami i efektywność operacyjna pozwoliły Biedronce złagodzić wpływ podatku od sprzedaży detalicznej wprowadzonego w styczniu 2021 r.

Przychody sieci Biedronka wzrosły po trzech kwartałach w krajowej walucie o 10,3 proc. rdr do 10,6 mld euro, a w III kwartale wzrosły o 11,2 proc. do 3,6 mld euro. Sprzedaż LFL wzrosła narastająco o 7,8 proc. i wzrosła o 8,1 proc. w samym trzecim kwartale.

EBITDA Biedronki wzrosła po trzech kwartałach o 6,4 proc. do 972 mln euro.

Jak poinformowała dyrektor, udziały sieci w polskim rynku wzrosły o 1,6 pkt. proc. do ok. 27 proc.

Poinformowała, że około jedna trzecia Biedronek jest otwarta w niedziele.

Grupa Jeronimo Martins podtrzymuje prognozy na 2021 rok publikowane na początku roku. Obniża jednak plan tegorocznych nakładów inwestycyjnych do 650 mln euro z 700 mln euro, z czego ok. 60 proc. ma dotyczyć Biedronki.

Plan zakłada m.in. otwarcie w tym roku ok. 100 nowych sklepów Biedronka netto i modernizację ok. 300 placówek.

Na koniec września 2021 roku sieć Biedronka liczyła 3.174 sklepów wobec 3.047 rok wcześniej. (PAP Biznes)

pel/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Sprawdź ile możesz zyskać z Kontem Jakie Chcę

Sprawdź ile możesz zyskać z Kontem Jakie Chcę

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki