Awaria w kilku polskich bankach: m.in. w Banku Pekao, ING Banku Śląskim i Alior Banku

Klienci kilku polskich banków mieli wczoraj problem z dostaniem się na swoje konta internetowe. Wśród banków borykających się z awariami znalazły się ING Bank Śląski, Alior Bank, Bank BGŻ BNP Paribas, Bank Pekao i Bank Millennium.

Poniżej aktualizujemy informacje o statusach w poszczególnych bankach.

(Bankier.pl)

Alior Bank

O godz. 17:30 bank poinformował w serwisie Facebook, że "na chwilę obecną system działa poprawnie, problemy z logowaniem zostały rozwiązane".

Wcześniej przy próbie zalogowania się do bankowość internetowej Alior Banku klienta witała komunikach o chwilowej niedostępności systemu. W efekcie użytkownicy nie mają nawet możliwości podejrzenia stanu konta w przeglądarce internetowej. 

Pod komentarzami zdenerwowanych klientów banku na profilu Alior Banku na Facebooku pojawiły się już odpowiedzi konsultantów, w których instytucja informuje, że jest świadoma przejściowych problemów i już pracuje nad ich usunięciem.

Bank BGŻ BNP Paribas

Po godz. 15:00 usunięto usterki i klienci Banku BGŻ BNP Paribas mogą zalogować się na swoje rachunki w bankowości internetowej.

Po godz. 13:00 o problemach z działaniem systemów poinformował nas też czytelnik - klient Banku BGŻ BNP Paribas. Bank opublikował oficjalny komunikat o pracach serwisowych przy próbie zalogowania się do systemu Pl@net i Biznespl@net.

- Szanowny Użytkowniku, Informujemy, że w związku z pracami serwisowymi bankowość internetowa i mobilna są chwilowo niedostępne. Jednocześnie zapewniamy, że operacje kartowe i dostęp do bankomatów przebiega bez żadnych zakłóceń - mogliśmy przeczytać.

Bank Pekao

Od rana 11 grudnia 2018 roku bankowość internetowa Banku Pekao nie zwraca już komunikatu o utrudnieniach i można korzystać ze wszystkich jej funkcji.

Po godzinie 19:00 na stronie logowania do Pekao24 nadal zamieszczony był komunikat banku: 'Informujemy, że z przyczyn technicznych mogą wystąpić tymczasowe trudności z zalogowaniem do serwisów Pekao24 i usług maklerskich. Trwają prace nad przywróceniem pełnej funkcjonalności serwisu. Przepraszamy za niedogodności".

Szczęścia nie mają dzisiaj także klienci Banku Pekao. Od ok. godz. 12:00 nie działa także jego system bankowości elektronicznej. - Informujemy, że logowanie do Pekao24 oraz PeoPay jest utrudnione. Pracujemy nad jak najszybszą poprawą działania bankowości elektronicznej - czytamy na oficjalnym profilu Banku Pekao w serwisie Facebook.

Bank Millennium

Od godz. 15:10 Bank Millennium informuje o usunięciu usterek związanych z działaniem serwisów bankowości elektronicznej.

Przez kilka godzin nie działała także bankowość internetowa Millenet Banku Millennium. Ten z kolei informował o problemach z funkcjonowaniem bankowości mobilnej banku za pośrednictwem Twittera. - Informujemy, że w aplikacji mobilnej mogą występować chwilowe problemy komunikacyjne. Przepraszamy za wszelkie utrudnienia, pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu - zapewniał bank.

ING Bank Śląski

Jeszcze wieczorem udało się rozwiązać problemy z działaniem Moje ING w ING Banku Śląskim. Wszystkie funkcje działają już bez ograniczeń. 

Po godz. 17:00 ING Bank Śląski ponownie jednak odnotował problemy z działaniem serwisów: -Przepraszamy, usunęliśmy awarię, która trwała między 12.00 a 13.00 jednak ok. godz. 17.00 ponownie pojawiły się problemy z bankowością internetową. 

O godz. 14:30 większość funkcji serwisu Moje ING już działała. - Obecnie większość funkcji Mojego ING działa poprawnie. Nie działa historia operacji i analiza wydatków. Pracujemy nad wyprowadzeniem wszystkich błędów - poinformował bank za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Na pytanie "Znowu awaria?" jednego z internautów, twierdząco odpowiada także ING Bank Śląski w komentarzach na Facebooku. Bank informuje, że występują trudności z działaniem serwisu Moje ING i już toczą się pracę nad ich usunięciem.

(Bankier.pl)

Przypomnijmy, że ING Bank Śląski już w ubiegłym tygodniu borykał się z problemami i podszywaniem się pod niego przez oszustów internetowych. Pisaliśmy o tym w artykule: "Polowanie na klientów ING".

MG

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
11 10 open_mind

Jak o bamkach mowa to : Projekt Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) jest odpowiedzią PiS na problem niskich emerytur. Środki zgromadzone w PPK mają być uzupełnieniem dla sum zgromadzonych przez nas w ramach systemu ZUS. Ale pojawiają się głosy, że może nam grozić powtórka z OFE. Gdy pojawi się problem z niedopinającym się budżetem państwa, to nagle może okazać się, że pieniądze z PPK nie są tak naprawdę nasze. Czy władza nam je skonfiskuje? Wiele o tym mówi pewien fragment pokątnie nagranej rozmowy między Markiem Chrzanowskim (byłym szefem KNF, który został ostatnio aresztowany) i właścicielem Getin Noble Bank, Leszkiem Czarneckim.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 7 open_mind

W USA i w Deutsche bank już dawno nie ma śladu po nich tylko numerki bez pokrycia zostały.
Zawsze za zachodem z tyłu jesteśmy.

! Odpowiedz
14 94 szejknet

Hej anty-gotówkowcy! Gdzie jesteście? Haalooo?

! Odpowiedz
30 9 sarithis

Uuum... tutaj jesteśmy, nigdzie nie uciekliśmy :P Jeśli mam wybierać między używaniem gotówki, a akceptacją okazjonalnych awarii systemu bankowości, zdecydowanie wybieram to drugie.

! Odpowiedz
9 2 silvio_gesell odpowiada sarithis

Sari-cośtam ma rację. Gotówkę jest łatwiej skasować niż system bankowy. Bo wartość gotówki bierze się z tego, że ktoś ma bezgotówkowy kredyt w banku.

! Odpowiedz
22 33 magda230773

Żaden zmasowany atak tylko dzień płatności ZUS:)
Systemy/serwery banków komercyjnych nie dają rady

Klientów Sochaczewa i okolic zapraszamy do Banku Spółdzielczego w Sochaczewie i jego licznych okolicznych Oddziałów

! Odpowiedz
17 17 search

A juz myslalem ze bedziesz naganial na kasy niejakiego patrioty, szlachetnego i uczciwego Senatora od kas spoldzielczych.

! Odpowiedz
0 7 loosac

Ahaaaaa... czyli ludzie masowo płacili ZUS akcjami w CDM24? xD

! Odpowiedz
2 3 kryzysio

Życie mnie nauczyło, że najlepszy dzień na awarię systemu to 10. dzień miesiąca - płatności ZUS. Dlatego robię przelewy dzień wcześniej. Wolę jednak inny Bank Spółdzielczy. Nigdy nie miał awarii lub niedostępności.

! Odpowiedz
9 43 atari65xe

Władimir Władimirowicz Puuutiiiiiiin !

! Odpowiedz