Klienci kilku polskich banków mieli wczoraj problem z dostaniem się na swoje konta internetowe. Wśród banków borykających się z awariami znalazły się ING Bank Śląski, Alior Bank, Bank BGŻ BNP Paribas, Bank Pekao i Bank Millennium.
Poniżej aktualizujemy informacje o statusach w poszczególnych bankach.


Alior Bank
O godz. 17:30 bank poinformował w serwisie Facebook, że "na chwilę obecną system działa poprawnie, problemy z logowaniem zostały rozwiązane".
Wcześniej przy próbie zalogowania się do bankowość internetowej Alior Banku klienta witała komunikach o chwilowej niedostępności systemu. W efekcie użytkownicy nie mają nawet możliwości podejrzenia stanu konta w przeglądarce internetowej.
Pod komentarzami zdenerwowanych klientów banku na profilu Alior Banku na Facebooku pojawiły się już odpowiedzi konsultantów, w których instytucja informuje, że jest świadoma przejściowych problemów i już pracuje nad ich usunięciem.
Bank BGŻ BNP Paribas
Po godz. 15:00 usunięto usterki i klienci Banku BGŻ BNP Paribas mogą zalogować się na swoje rachunki w bankowości internetowej.
Po godz. 13:00 o problemach z działaniem systemów poinformował nas też czytelnik - klient Banku BGŻ BNP Paribas. Bank opublikował oficjalny komunikat o pracach serwisowych przy próbie zalogowania się do systemu Pl@net i Biznespl@net.
- Szanowny Użytkowniku, Informujemy, że w związku z pracami serwisowymi bankowość internetowa i mobilna są chwilowo niedostępne. Jednocześnie zapewniamy, że operacje kartowe i dostęp do bankomatów przebiega bez żadnych zakłóceń - mogliśmy przeczytać.
Bank Pekao
Od rana 11 grudnia 2018 roku bankowość internetowa Banku Pekao nie zwraca już komunikatu o utrudnieniach i można korzystać ze wszystkich jej funkcji.
Po godzinie 19:00 na stronie logowania do Pekao24 nadal zamieszczony był komunikat banku: 'Informujemy, że z przyczyn technicznych mogą wystąpić tymczasowe trudności z zalogowaniem do serwisów Pekao24 i usług maklerskich. Trwają prace nad przywróceniem pełnej funkcjonalności serwisu. Przepraszamy za niedogodności".
Szczęścia nie mają dzisiaj także klienci Banku Pekao. Od ok. godz. 12:00 nie działa także jego system bankowości elektronicznej. - Informujemy, że logowanie do Pekao24 oraz PeoPay jest utrudnione. Pracujemy nad jak najszybszą poprawą działania bankowości elektronicznej - czytamy na oficjalnym profilu Banku Pekao w serwisie Facebook.
Bank Millennium
Od godz. 15:10 Bank Millennium informuje o usunięciu usterek związanych z działaniem serwisów bankowości elektronicznej.
Przez kilka godzin nie działała także bankowość internetowa Millenet Banku Millennium. Ten z kolei informował o problemach z funkcjonowaniem bankowości mobilnej banku za pośrednictwem Twittera. - Informujemy, że w aplikacji mobilnej mogą występować chwilowe problemy komunikacyjne. Przepraszamy za wszelkie utrudnienia, pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu - zapewniał bank.
Informujemy, że w aplikacji mobilnej mogą występować chwilowe problemy komunikacyjne. Przepraszamy za wszelkie utrudnienia, pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu.
— Bank Millennium (@BankMillennium) 10 grudnia 2018
ING Bank Śląski
Jeszcze wieczorem udało się rozwiązać problemy z działaniem Moje ING w ING Banku Śląskim. Wszystkie funkcje działają już bez ograniczeń.
Po godz. 17:00 ING Bank Śląski ponownie jednak odnotował problemy z działaniem serwisów: -Przepraszamy, usunęliśmy awarię, która trwała między 12.00 a 13.00 jednak ok. godz. 17.00 ponownie pojawiły się problemy z bankowością internetową.
O godz. 14:30 większość funkcji serwisu Moje ING już działała. - Obecnie większość funkcji Mojego ING działa poprawnie. Nie działa historia operacji i analiza wydatków. Pracujemy nad wyprowadzeniem wszystkich błędów - poinformował bank za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Na pytanie "Znowu awaria?" jednego z internautów, twierdząco odpowiada także ING Bank Śląski w komentarzach na Facebooku. Bank informuje, że występują trudności z działaniem serwisu Moje ING i już toczą się pracę nad ich usunięciem.
Przypomnijmy, że ING Bank Śląski już w ubiegłym tygodniu borykał się z problemami i podszywaniem się pod niego przez oszustów internetowych. Pisaliśmy o tym w artykule: "Polowanie na klientów ING