75% reklamacji w Poczcie Polskiej – „nieuzasadnione”

W ubiegłym roku do Poczty Polskiej wpłynęło ponad 210 tys. reklamacji. Spośród wszystkich reklamacji uznanych za wniesione, aż 75,7% zostało potraktowane przez operatora publicznego jako nieuzasadnione – wynika z kolejnego raportu o jakości powszechnych usług pocztowych przygotowanego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Z danych przedstawionych w raporcie Prezesa UKE wynika, że zdecydowana większość reklamacji w 2011 roku – 176 412 (prawie 85% ) - dotyczyła powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym. Wśród nich najwięcej odnosiło się do listów poleconych (ponad 150 000), przekazów pocztowych (ponad 11 000) oraz paczek pocztowych do 10 kg (prawie 6 000).

Tabela 1 Liczba reklamacji powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym w 2011 r.


Źródło: Raport Prezesa UKE o jakości powszechnych usług pocztowych operatora publicznego w 2011 roku

W przypadku przesyłek w obrocie zagranicznym, do rozpatrzenia w ubiegłym roku przyjęto 31 424 zgłoszeń. Tutaj również najczęściej reklamowano usługi związane z listami poleconymi (prawie 84% przypadków) oraz paczkami pocztowymi do 20 kg (ok. 14% przypadków). Najmniej reklamacji powszechnych usług pocztowych w obrocie zagranicznym dotyczyło natomiast przekazów pieniężnych (zaledwie 133 przypadki).

Wykres 1 Udział poszczególnych rodzajów przesyłek w obrocie zagranicznym w ogólnej liczbie reklamacji usług powszechnych w obrocie zagranicznym w 2011 r.


Źródło: Raport Prezesa UKE o jakości powszechnych usług pocztowych operatora publicznego w 2011 roku

Zarówno w przypadku usług Poczty Polskiej w obrocie krajowym, jak i zagranicznym reklamacje dotyczyły najczęściej zaginięcia przesyłek. W obu przypadkach było to ponad 86% spraw. I to w tej grupie najwięcej zgłoszeń zostało uznanych przez Pocztę Polską za nieuzasadnione - prawie 80% przypadków dotyczących przesyłek i przekazów w kraju i 57% dotyczących zaginięcia przesyłki w obrocie zagranicznym. Zdaniem twórców raportu odsetek reklamacji traktowanych przez operatora publicznego jako nieuzasadnione jest wciąż bardzo wysoki, nawet pomimo tego, że w roku 2011 w porównaniu do roku poprzedniego był on nieznaczne niższy.

kwl/UKE/Bankier.pl
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~Szeryff

Czepiacie się! Skoro reklamacje w większości dotyczyły zaginięcia przesyłki to chyba znaczy, że przesyłka dotarła do adresata, a w związku z tym reklamacja jest nieuzasadniona. W czym pomoże prywatyzacja? Proponuję spróbować złożyć reklamacje do w pełni prywatnych firm na przykład na znanym portalu aukcyjnym, albo do firmy ubezpieczeniowej lub na przykład reklamować węgiel na składzie opału. Ciekawe jaka byłaby statystyka?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Pan Tau

Przesyłka wysłana z jednej dzielnicy Warszawy do drugiej, po miesiącu odnalazła się w Koluszkach. Tylko pogratulować...

! Odpowiedz
0 0 infinum

"Nie mamy Pana płaszcza i Pan nam zrobi?" - mentalność PRLu

Sprywatyzować ich jak najszybciej i już konkurencja ich doprowadzi do pionu.

!