Pomysłem młodych przedsiębiorców jest deska do pływania(a w zasadzie do chodzenia po wodzie) „Finsurfer” napędzana siłą ludzkich mięśni. Deska to wygodny i bardzo nietypowy sposób poruszania się po wodzie – mówili podczas prezentacji jej pomysłodawcy. Konstrukcja urządzenia bazuje na ruchach wykonywanych przez delfiny. Produkt nie ogranicza się tylko do zabawy i rekreacji. Deska może służyć przyszłym windsurferom, kiedy podczas bezwietrznej pogody mogą ćwiczyć równowagę płynąc na desce. Z urządzenia mogą także korzystać Panie preferujące fitness. Dzięki Funsurfer można wybrać się na drugi brzeg jeziora po zakupy lub w odwiedziny do znajomych albo po prostu na wycieczkę. Produkt ma być odpowiedzią na znane wszystkim rowerki wodne i kajaki.
Wynalazcy opatentowali swój pomysł i stworzyli prototyp na rozwój, którego zgłosili zapotrzebowania w kwocie 1 mln zł. W zamian zgodzili się oddać 20 proc. udziałów w spółce. Podczas prezentacji poinformowali, że koszt wyprodukowania 1 deski to około 1,7 tys. zł a cena sprzedaży oscyluje wokół 3,5 tys. zł. Niecodzienna deska wodna zainteresowała Grzegorza Hajdarowicza. Właściciel grupy GREMI zgodził się zainwestować 1 mln zł, ale za 80 proc. udziałów. Pomysłodawcy nie chcieli się zgodzić na takie warunki, ale przedsiębiorca przekonywał, że oprócz kapitału wnosi pomysły na marketing, sprzedaż i kontakty. Młodzi przedsiębiorcy i inwestor dobili targu ustalając ostateczne udziały Grzegorza Hajdarowicza na poziomie 75 proc.
Obejrzyj prezentację pomysłodawców
Kapitału na rozwój biznesu nie udało się pozyskać innym pomysłodawcom. Inwestorów nie przekonała idea produkcji ultralekkiego śmigłowca. Podobny los spotkał pomysł sprzedaży drewnianych pocztówek. Bez inwestorów będzie także musiał rozwijać swój biznes pomysłodawca kursów gaszenia pożarów.
Program "Dragons’ Den - Jak Zostać Milionerem" jest emitowany w stacji TV4. Uczestnicy show prezentują swoje pomysły na biznes przed gronem doświadczonych przedsiębiorców. Najlepsze idee mogą liczyć na finansowe wsparcie oraz kontakty inwestora. Inwestorami polskiej edycji programu są: Grzegorz Hajdarowicz – założyciel grupy GREMI, wydawca i producent filmowy, Anna Garwolińska - właścicielka jednej z najbardziej dochodowych polskich agencji Public Relations, Marian Owerko - prezes i największy akcjonariusz firmy Bakalland, Maciej Kaczmarski – twórca Krajowego Rejestru Długów oraz Krzysztof Golonka, współtwórca i prezes funduszu inwestycyjnego Xevin Investments.
Grzegorz Marynowicz
Analityk Bankier.pl
g.marynowicz@bankier.pl
Zobacz też:
» Zip buty rewolucją na rynku?
» 100 tys. zł dla wynalazcy innowacyjnej nakrętki
» 350 tys. zł za serwis z teleturniejami w internecie
» Zip buty rewolucją na rynku?
» 100 tys. zł dla wynalazcy innowacyjnej nakrętki
» 350 tys. zł za serwis z teleturniejami w internecie