Piotr Wiktorowski i Jacek Nowak to kolejni uczestnicy programu "Dragons’ Den - Jak Zostać Milionerem", którym udało się zainteresować swoim pomysłem inwestorów. Twórcy serwisu z quizami w internecie na rozwój projektu pozyskali 350 tys. zł.
Serwis pomysłodawców - R1ng.pl oferuje teleturnieje przeniesione z telewizji do internetu. Witryna, która funkcjonuje od 2008 roku umożliwia zmierzenie się w sieci innymi graczami w różnorodnych turniejach wiedzy. Zwycięzcy quizów i konkursów wygrywają realne pieniądze. Wystarczy założyć turniej, ustalić stawkę i czas rozpoczęcia rywalizacji. Uczestnik gry odpowiada na określoną ilość pytań. Wygrywa ten, kto odpowie na najwięcej pytań. Stawką gry i jednocześnie nagrodą dla zwycięzcy jest suma pieniędzy wniesionych przez wszystkich uczestników rywalizacji. Na konto najlepszego gracza trafia wygrana, którą można wypłacić lub przeznaczyć jako stawki do kolejnych turniejów.

foto: pomysłodawcy prezentują serwis, źródło:Youtube.pl
Właściciele serwisu zgłosili zapotrzebowanie na 350 tys. zł w zamian za 20 proc. udziałów w projekcie, który wycenili na 1 mln 750 tys. zł). Główne cele to wyjście na rynki zachodnie, budowa wersji na telefony komórkowe oraz wsparcie marketingowe. Inwestycją w serwis z quizami online zainteresowało się czterech inwestorów - Krzysztof Golonka (fundusz Xevin Investments), Maciej Kaczmarski (Krajowy Rejestr Długów), Marian Owerko (twórca Bakalland) i Grzegorz Hajdarowicz (zalożyciel grupy GREMI). Inwestorzy pytali m.in. o wyniki finansowe serwisu. Jacek Nowak zdradził, że witryna generuje miesięcznie przychody „pięciocyfrowe”, a rok 2012 zamknie EBITDA na poziomie 1 mln zł. Czwórka inwestorów zaproponowała początkowo 350 tys. zł za 60 proc. udziałów w witrynie. Nie spotkało się to z akceptacją pomysłodawców, którzy nalegali na zmniejszenie części oddawanej inwestorom. Właściciele i inwestorzy dobili targu ustalając, że serwis otrzyma potrzebną kwotę w zamian za połowę udziałów w spółce.
Po podjęciu decyzji Grzegorz Hajdarowicz wspomniał, że chciałby uruchomić brazylijską wersję serwisu. Inni inwestorzy również widzieli efekty synergii z projektami, które realizują. Takie wsparcie może się okazać ważniejsze od pozyskanej przez uczestników programu kwoty.
Bez kapitału wróciło jednak do domu kilku innych pomysłodawców. Idea portalu internetowego przedstawiona przez Ziemowita Górskiego nie zainteresowała inwestorów. Podobny los spotkał pomysł produkcji gadżetów z używanej odzieży. Szczęścia nie mieli także twórca gry „Czar par”, pomysłodawca systemu zabezpieczającego przed kradzieżą paliwa oraz właścicielka firmy zajmującej się organizacją konnych atrakcji.
Program"Dragons’ Den - Jak Zostać Milionerem" jest emitowany w stacji TV4. Uczestnicy show prezentują swoje pomysły na biznes przed gronem doświadczonych przedsiębiorców. Najlepsze idee mogą liczyć na finansowe wsparcie oraz kontakty inwestora. Inwestorami polskiej edycji programu są: Grzegorz Hajdarowicz – założyciel grupy GREMI, wydawca i producent filmowy, Anna Garwolińska - właścicielka jednej z najbardziej dochodowych polskich agencji Public Relations, Marian Owerko - prezes i największy akcjonariusz firmy Bakalland, Maciej Kaczmarski – twórca Krajowego Rejestru Długów oraz Krzysztof Golonka, współtwórca i prezes funduszu inwestycyjnego Xevin Investments.
Zobacz też:
» 600 tys. dla pomysłodawcy etui na dokumenty
» 100 tys. zł dla wynalazcy innowacyjnej nakrętki
» Dobra passa dla rekinów e-biznesu
» 600 tys. dla pomysłodawcy etui na dokumenty
» 100 tys. zł dla wynalazcy innowacyjnej nakrętki
» Dobra passa dla rekinów e-biznesu