Robert Gargaś jest pierwszym uczestnikiem programu "Dragons’ Den - Jak Zostać Milionerem", który pozyskał kapitał od inwestorów. 47-letni elektryk pracujący na Politechnice Rzeszowskiej otrzyma 100 tys. zł na rozwój innowacyjnej nakrętki na plastikowe dozowniki.
Twórca specjalnego rozwiązania wpadł na pomysł połączenia w jednej butelce dwóch sosów – musztardy i ketchupu. Idea ma rozwiązać problem małych gastronomii oraz gospodarstw domowych korzystania z kilku butelek. Nowatorska nakrętka, w zależności od jej ustawienia, pozwala na odpowiednie dozowanie kilku sosów lub innych substancji. Wystarczy jedna, specjalnie zbudowana butelka i wynalazek Pana Roberta, aby wszystkie inne pojemniki na zawsze wylądowały w śmietniku.
foto: Robert Gargaś prezentuje pomysł, źródło: Youtube.pl
Wynalazkiem Roberta Gargasia zainteresowało się dwóch inwestorów – Marian Owerko (twórca Bakalland) i Grzegorz Hajdarowicz (zalożyciel grupy GREMI). Wynalazca ubiegał się o 100 tys. zł w zamian za 50% udziałów w przedsięwzięciu. Kluczową niewiadomą była dla inwestorów kwestia patentu. Pan Robert złożył stosowne papiery w celu jego uzyskania 3 lata temu, ale na ostateczną decyzję ciągle czeka. - Ja bym się przykuł do grzejnika w urzędzie patentowym, aby zdobyć ten patent – mówił Marian Owerko. Dodał, że rynki musztardy i ketchupu są w Polsce warte odpowiednio 250 i 400 mln zł. Przedsiębiorca zasugerował pomysłodawcy, aby sprzedawać producentom sosów licencję na nowatorską nakrętkę. Zaznaczył jednak, że prawdopodobieństwo „totalnej klapy” w projektach będących na tym etapie jest duże. Po krótkich negocjacjach Robert Gargaś zgodził się oddać 70% udziałów w zamian za 100 tys. zł (inwestorzy wyłożyli po 50 tys. zł).
Wynalazek szczęśliwego pomysłodawcy może mieć wiele zastosowań. Oprócz gastronomii specjalna nakrętka mogłaby służyć także w branży chemicznej (np. kleje) także oraz kosmetycznej (szampony, odżywki). Ze wsparciem i doświadczeniem takich inwestorów idea, która leżała w szufladzie, może przynieść jej pomysłodawcy sukces. Takiego szczęścia nie mieli inni uczestnicy pierwszego odcinka. Inwestorów nie zainteresowały pomysły na wodorower, czy specjalne buty imitujące dźwięki perkusji.
Program"Dragons’ Den - Jak Zostać Milionerem" emitowany jest w stacji TV4. Uczestnicy show prezentują swoje pomysły na biznes przed gronem doświadczonych przedsiębiorców. Najlepsze idee mogą liczyć na finansowe wsparcie oraz kontakty inwestora. Inwestorami polskiej edycji programu są: Grzegorz Hajdarowicz – założyciel grupy GREMI, wydawca i producent filmowy, Anna Garwolińska - właścicielka jednej z najbardziej dochodowych polskich agencji Public Relations, Marian Owerko - prezes i największy akcjonariusz firmy Bakalland, Maciej Kaczmarski – twórca Krajowego Rejestru Długów oraz Krzysztof Golonka, współtwórca i prezes funduszu inwestycyjnego Xevin Investments.
Grzegorz Marynowicz
Analityk Bankier.pl
g.marynowicz@bankier.pl
» Zip buty rewolucją na rynku?
» Najprostszy telefon na świecie
» 10 pomysłów na studencki biznes