Właściciele ponad 33 tys. mercedesów zarejestrowanych w Polsce muszą zgłosić się ze swoimi samochodami do serwisów. Wadliwe okazały się przede wszystkim poduszki powietrzne – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Mercedes prowadzi obecnie w Polsce cztery kampanie naprawcze. Największa objęła 30 574 pojazdy zarejestrowane w Polsce. Wadliwy okazał się model sprinter typ 906. W pojazdach wyprodukowanych w Niemczech możliwa masowa usterka dotyczy poduszek powietrznych wyprodukowanych przez firmę Takata.
Jak informuje producent, „określone warunki klimatyczne mogą spowodować zmianę właściwości chemicznych gazu pędnego w generatorze gazu niektórych poduszek powietrznych firmy Takata. W razie wypadku z udziałem poduszki powietrznej kierowcy niniejsza zmiana może spowodować pęknięcie generatora gazu na skutek wysokiego ciśnienia wewnętrznego. W takiej sytuacji poduszka powietrzna utraciłaby funkcję zabezpieczającą, a oddzielające się części generatora gazowego mogłyby doprowadzić do urazu pasażerów.”
Właściciele wadliwych sprinterów będą wzywani do ASO Mercedesa listownie.
Do serwisów będą musieli zgłosić się także właściciele 2776 mercedesów v/vito (typ 447) wyprodukowanych w Hiszpanii.
Zgodnie z informacjami producenta przekazanymi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sterowanej podciśnieniem pompie wodnej może wystąpić nieszczelność pomiędzy obwodem płynu chłodzącego i obwodem podciśnienia.
„W takim przypadku do obiegu podciśnienia może dostać się płyn chłodzący. Jeżeli elektryczne zawory przełączające zostaną napełnione płynem chłodzącym, może dojść do wzrostu temperatury elementu wskutek reakcji elektrochemicznej i pożaru. Ponadto może dojść do uszkodzenia serwa hamulcowego. W takim przypadku z perspektywy kierowcy siła nacisku na pedał może ulec zwiększeniu, a moc hamowania ograniczeniu.” – czytamy na stronie UOKiK-u.
Z kolei w 92 mercedesach v/vito (typ marco 447) może dojść także do uszkodzenia wiązki przewodów przy montażu lub demontażu akumulatora dodatkowego, co z kolej może prowadzić do zakłócenia działania lub awarii a w najgorszym przypadku także pożaru.
Usterki wykryto także w elektrycznych osobowych mercedesach. W modelu eqs (BR 297), które wyprodukowano pomiędzy 24 lutego 2021 r. a 1 marca 2022 r., może dojść do poluzowania połączenia śrubowego zaczepu holowniczego, co może zwiększyć ryzyko wypadku.
Kampania naprawcza na polskim rynku objęła 88 pojazdów.