Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Ile tracą na wartości najpopularniejsze auta?

Ile tracą na wartości najpopularniejsze auta?

Od 31 do nawet 48 tys. zł tracą w ciągu trzech lat najpopularniejsze modele aut kompaktowych – wynika z raportu Info-Ekspert opublikowanego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Które auto wybrać, aby nie stracić?

W analizie przygotowanej przez firmę Info-Ekspert wzięto pod uwagę wartość aut kompaktowych z silnikami benzynowymi po trzech latach użytkowania i średnim rocznym przebiegiem 30 tys. km. Po uwzględnieniu tych warunków największą wartością rezydualną cechowały się najpopularniejsze kompakty ubiegłego roku – skoda octavia, volkswagen golf i toyota corolla.

Wartości rezydualne popularnych modeli aut osobowych

Model Wersja silnikowa Cena bazowa Średnia wartość po 3 latach i 90 tys. km [w proc.] Średnia wartość po 3 latach i 90 tys. km [w zł] Średnia strata wartości po 3 latach i 90 tys. km [w zł]
skoda octavia (czwarta generacja) 1.5 TSI Ambition (150 KM) 94 800 59,5 56 406 38 394
volkswagen golf (ósma generacja) 1.5 TSI Life (150 KM) 96 400 58,4 56 298 38 394
toyota corolla 1.2 Turbo Active (116 KM) 75 900 58,2 44 174 31 726
opel astra (piąta generacja) 1.2 Light (145 KM) 69 900 57,8 40 402 29 498
kia ceed 1.4 S (140 KM) 72 500 56,0 40 600 31 900
hyundai i30 1.4 Get! (140 KM) 80 100 52,9 42 373 37 727
renault megane (czwarta generacja) 1.3 TCe 140 FAP Business (140 KM) 73 900 52,9 39 093 34 807
peugeot 308 (druga generacja) 1.2 Active (131 KM) 79 200 51,7 40 946 38 254
ford focus 1.5 Trend Edition Business (150 KM) 95 200 51,7 49 218 45 982
seat leon 1.5 TSI Xcellence (150 KM) 94 700 48,7 46 119 48 581

Źródło: IBRM Samar

Najpopularniejsze tracą najmniej

Wartość rezydualną czwartej generacji skody octavii, która do produkcji weszła w 2019 r., oszacowano na 59,5 proc. Oznacza to, że jeśli za auto ze 150-konnym silnikiem 1.5 TSI Ambition zapłacimy w salonie 94 800 zł, to po trzech latach bezszkodowej jazdy i przejechaniu 90 tys. km, będziemy mogli je odsprzedać średnio za 56 400 zł.

Nieco niższą wartością rezydualną (58,4 proc.), według szacunków Info-Ekspert, cechuje się inny wypuszczony przez Volkswagena na rynek w 2019 r. model volkswagen golf ósmej generacji. Auto wyceniane na 96 400 zł w ciągu trzech lat straci na wartości średnio 40 102 zł.

Średnio o nieco ponad 1 proc. więcej od octavii straci w tym samym czasie toyota corolla. Jednak przy znacznie niższej cenie bazowej (75 900 zł) nominalnie strata będzie mniejsza. Przy 58,2 proc. wartości rezydualnej corollę będzie można odsprzedać średnio za 44 174 zł.

Szacunkową wartością rezydualną powyżej 50 proc. w ciągu trzech lat utrzymają także: opel astra (57,8 proc.), kia ceed (56 proc.), hyundai i30 (52,9 proc.), renault megane (52,9 proc.) oraz peugeot 308 i ford focus (po 51,7 proc.).

Więcej niż połowę na wartości w ciągu trzech lat straci z kolei seat leon. W przypadku tego modelu utrata wartości będzie najwyższa także nominalnie. Auto będzie można odsprzedać po trzech latach średnio za 46 119 zł (średnio o 48 581 zł mniej w porównaniu z ceną bazową).

Kompakty tracą szybciej od SUV-ów

Jak wynika z wcześniejszych wyliczeń Info-Ekspert, auta kompaktowe tracą na wartości szybciej niż większe i droższe SUV-y. Cztery modele po trzech latach użytkowania i przejechaniu 90 tys. km będzie miało wyższą wartość rezydualną od skody octavii: hyundai tucson (66 proc.), toyota rav4 (65,4 proc.), toyota c-hr (60,5 proc.), kia sportage (60,1 proc.).

Co ciekawe, mniej na wartości straci także trzecia generacja skody octavii, którą po trzech latach można odsprzedać średnio za 60,5 proc. ceny bazowej.

Tematy
Komentarze
Ile tracą na wartości najpopularniejsze auta?
Marcin Kaźmierczak
Podziel się