Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

SUV-y tracą na wartości najmniej. Jakie auto kupić, żeby nie stracić?

SUV-y tracą na wartości najmniej. Jakie auto kupić, żeby nie stracić?

Od jednej trzeciej do nawet połowy tracą na wartości w ciągu trzech lat najpopularniejsze modele aut wybierane przez Polaków w 2019 r. Aby stracić najmniej, warto wybrać SUV-a – wynika z raportu Info-Ekspert opublikowanego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Każde nowe auto traci na wartości już po wyjeździe z salonu, jednak różnice pomiędzy poszczególnymi modelami wynoszą nawet kilkadziesiąt procent.

– Zależy to m.in. od popytu na konkretny model, opinii o marce i modelu, polityki cenowej i rabatowej importera, cyklu życia pojazdu, rodzaju nadwozia, pojemności oraz rodzaju silnika, wersji wyposażenia i segmentu – tłumaczy Dariusz Wołoszka z Info-Ekspert, cytowany przez IBRM Samar.

Modele aut tracące najmniej na wartości

Model Minimalna cena Średnia wartość po 3 latach i 90 tys. km [w proc.] Średnia wartość najtańszego modelu po 3 latach i 90 tys. km – [w zł]
hyundai tucson 87 800 66,0 57 948
toyota rav4 111 900 65,4 73 183
toyota c-hr 94 900 60,5 57 415
skoda octavia (trzecia generacja) 85 900 60,5 51 970
kia sportage 79 990 60,1 47 074
nissan qashqai (druga generacja) 82 390 59,0 48 610
volkswagen tiguan 104 590 58,8 61 498
toyota yaris 44 500 58,1 25 855
toyota corolla 75 900 58,0 44 022
dacia duster 41 900 57,9 24 260
opel astra v 76 500 56,9 43 529
skoda superb (trzecia generacja) 100 200 56,7 56 813
opel corsa f 49 909 56,2 28 094
volkswagen passat b8 101 190 56,1 56 768
skoda fabia (trzecia generacja) 45 350 55,0 24 943
volkswagen golf (siódma generacja) 79 490 55,0 43 720
renault clio (piąta generacja) 50 400 55,0 27 720
fiat tipo 49 500 54,9 27 176
kia ceed 65 990 54,8 36 163
ford focus 78 000 52,4 40 872

Źródło: IBRM Samar na podstawie raportu Info-Expert

Według raportu Info-Ekspert, po trzech latach i przejechaniu 90 tys. km, najmniej na wartości straciły SUV-y. W pierwszej szóstce, znalazły się ich aż pięć.
Najwięcej w stosunku do włożonych w zakup auta pieniędzy, można było zarobić w przypadku hyundaia tucsona – 66 proc. Przekładając to na liczby bezwzględne, jeśli najtańsza wersja tucsona wyceniana jest w Polsce na 87 800 zł, to po trzech latach będzie można go sprzedać za niespełna 58 tys. zł.

Powyżej 60 proc. pierwotnej wartości w ciągu trzech lat utrzymuje także toyota rav4 (65,4 proc.), toyota c-hr (60,5 proc.), kia sportage (60,1 proc.) oraz skoda octavia III (60,5 proc.), która w 2019 r. została najpopularniejszym samochodem w Polsce.

Najpopularniejszy samochód 2019 r. wśród klientów indywidualnych w Polsce – dacia duster, w ciągu trzech lat i po przejechaniu 90 tys. km straci na wartości średnio ponad 42 proc. Jeśli najtańsza wersja wyceniana jest obecnie na 41 900 zł, to po trzech latach będzie ją można odsprzedaż za nieco powyżej 24 tys. zł.

Sporo na wartości tracą samochody segmentu B. Za opla corsę f po trzech latach używania dostaniemy średnio 56,2 proc. pierwotnej ceny, za skodę fabię i renault clio v 55 proc. Nieco mniej na wartości straci za to toyota yaris, która po analizowanym okresie utrzyma średnio 58,1 proc. pierwotnej wartości.

W raporcie wzięto pod uwagę wartość aut benzynowych po trzech latach użytkowania i przejechaniu 90 tys. kilometrów, w podstawowych wersjach wyposażenia.

Tematy
Komentarze
SUV-y tracą na wartości najmniej. Jakie auto kupić, żeby nie stracić?
Marcin Kaźmierczak
Podziel się