Zysk netto grupy Mercor w drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 wyniósł 9,4 mln zł, w porównaniu do 9,8 mln zł zysku przed rokiem - poinformowała w raporcie działająca w branży zabezpieczeń przeciwpożarowych spółka. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 11,9 mln zł, w porównaniu do 13 mln zł rok wcześniej, a przychody wzrosły o 20 proc. rdr do 125,7 mln zł.


Narastająco po pierwszym półroczu przychody były wyższe o 17 proc. rdr i wyniosły ok. 230,5 mln zł. W Polsce przychody wzrosły w tym okresie o 16 proc. do ponad 115,5 mln zł, a na zagranicznych rynkach o ok. 19 proc. do blisko 115 mln zł.
Mercor na większości rynków zagranicznych odnotował wzrost sprzedaży lub zbliżony poziom rok do roku. W Rosji sprzedaż utrzymała się na podobnym poziomie rdr (24,5 mln zł), w Hiszpanii wzrosła o 10 proc. rdr do 20,3 mln zł. W Czechach i Słowacji wzrost wyniósł 46 proc. do 18,4 mln zł, na Węgrzech sprzedaż była zbliżona do ubiegłorocznej i wyniosła 16,4 mln zł.
Na mniejszych rynkach - w Rumunii, na Ukrainie - sprzedaż wzrosła odpowiednio o 51 proc. i 160 proc., w Wielkiej Brytanii była podobna rdr (2,1 mln zł). Na innych rynkach zagranicznych (m.in. kraje Beneluksu, Skandynawia) sprzedaż wzrosła o ponad 37 proc. do 21,5 mln zł.
Jak podała spółka, w wyniku silnej nierównowagi podażowo-popytowej w drugim kwartale 2021/22 skutkującej m.in. skokowym wzrostem cen materiałów, rentowność grupy była niższa rok do roku. Zysk netto był zbliżony do ubiegłorocznego i wyniósł 17,8 mln zł (-2 proc. rdr).
"Drugi kwartał był okresem wymagającym, w którym podobnie jak inni gracze, mierzyliśmy się z wyzwaniem w postaci rosnących cen materiałów budowlanych, transportu; a to wszystko przy rosnącej presji na wynagrodzenia. Staramy się minimalizować negatywny wpływ czynników rynkowych m.in. poprzez częściowe przeniesienie wzrostu cen na klienta" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Krempeć.
Grupa w pierwszym półroczu 2021/22 pozyskała zamówienia o łącznej wartości 263,5 mln zł, co oznacza wzrost o 31 proc. rdr.
"W minionym półroczu 2021/22, czyli od kwietnia do września, co miesiąc odnotowywaliśmy wzrost wartości pozyskiwanych zamówień. Skupiamy się, zgodnie z przyjętą strategią, na maksymalizacji sprzedaży eksportowej" - dodał prezes.
Wskaźnik dług netto/EBITDA wyniósł na koniec pierwszego półrocza 2021/22 roku 1,6x. (PAP Biznes)
doa/ asa/

























































