REKLAMA

Wyniki WP w pierwszym kwartale '22 powyżej oczekiwań

2022-05-17 08:46
publikacja
2022-05-17 08:46
Wyniki WP w pierwszym kwartale '22 powyżej oczekiwań
Wyniki WP w pierwszym kwartale '22 powyżej oczekiwań
fot. Andrzej Bogacz / / FORUM

Wyniki Wirtualnej Polski w pierwszym kwartale 2022 roku okazały się wyższe od konsensusu PAP Biznes. Zysk netto j.d wzrósł rok do roku o 64 proc. do 43,4 mln zł.

Wynik był o 21,6 proc. wyższy od średniej prognoz analityków.

Zysk operacyjny wyniósł 45,5 mln zł i okazał się o 4,3 proc. wyższy od konsensusu i 21,8 proc. wyższy rdr.

EBITDA wzrosła o 18,6 proc. do 67,3 mln zł i była o 0,5 proc. wyższa od konsensusu.

Dług netto na koniec marca 2022 roku wyniósł 107,7 mln zł wobec 161,7 mln z na koniec 2021 roku. Na spadek zadłużenia pozytywny wpływ miało otrzymanie środków ze sprzedaży akcji eSky (24,4 mln zł).

Wskaźnik dźwigni finansowej (dług netto / skorygowana EBITDA) na koniec pierwszego kwartału 2022 roku wyniósł 0,4x.

Przychody grupy w pierwszym kwartale 2022 wyniosły 213,2 mln zł i były o 19,1 proc. wyższe niż tym samym okresie 2021 roku. Wynik okazał się o 3,6 proc. wyższy od konsensusu.

Wyniki Wirtualnej Polski w pierwszym kwartale 2022 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes (dane w mln zł)
1Q2022 wyniki kons. różnica r/r q/q






Przychody 213,2 205,7 3,6% 19,1% -14,7%
EBITDA 67,3 67,0 0,5% 18,6% -25,5%
EBIT 45,5 43,6 4,3% 21,8% -35,9%
zysk netto j.d. 43,4 35,7 21,6% 64,0% -29,7%






marża EBITDA 31,6% 32,6% -0,99 -0,15 -4,56
marża EBIT 21,3% 21,2% 0,13 0,47 -7,05
marża netto 20,4% 17,3% 3,02 5,57 -4,32

"W pierwszym kwartale wyniki napędzał e-commerce, zwłaszcza Wakacje. pl, które potroiły przychody i osiągnęły wyniki wyższe od tych sprzed pandemii. Kilkunastoprocentowy wzrost notujemy również w sprzedaży reklamy internetowej. W naszym najnowszym narzędziu do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi rozliczanymi za sprzedaż, czyli WP Ads, mamy już kilkuset klientów, a przychody w ostatnim miesiącu wzrosły tam czterokrotnie" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes WP Jacek Świderski.

Przychody gotówkowe głównego segmentu online w pierwszym kwartale 2022 r. wzrosły o 19 proc. do 202,3 mln zł.

Firma podała, że na wzrost przychodów największy wpływ miały: kilkunastoprocentowy wzrost przychodów w części mediowej, blisko trzykrotny wzrost przychodów spółki zależnej Wakacje. pl, kontynuacja dynamicznego rozwoju spółki sprzedającej samochody online.

Segment TV w pierwszym kwartale 2022 roku zaraportował przychody na poziomie 5,9 mln zł (spadek o 3 proc. rdr).

Spółka spodziewa się niższej dynamiki rynku reklamy.

"Na początku 2022 r. przychody z reklamy internetowej rosły w tempie kilkunastoprocentowym, napędzane przez kontynuację trendu przenoszenia budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do internetu. Po ataku zbrojnym Rosji na Ukrainę 24 lutego 2022 r., z jednej strony Grupa obserwowała znaczący wzrost liczby użytkowników i wyświetleń, z drugiej, niepewność związaną z sytuacją polityczno-gospodarczą, która w krótkim terminie negatywnie przełożyła się na nastroje reklamodawców. W marcu 2022 r. spadek sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej został z nawiązką skompensowany znaczącym wzrostem sprzedaży automatycznej. Na wzrost przychodów pozytywnie wpłynęła również kontrybucja sprzedaży abonamentowej (WP Pilot), a także przychodów realizowanych na powierzchniach obcych (WPartner)" - napisano w raporcie.

"W nadchodzących kwartałach spodziewamy się kontynuacji sprzyjających trendów dla reklamy online (dalszy wzrost udziału reklamy online w całym rynku reklamy), oczekując jednocześnie niższych dynamik wzrostu rdr w porównaniu do okresu od czwartego kwartału 2020 r. do trzeciego kwartału 2021 r. Jednocześnie, zwracamy uwagę, że rynek reklamy jest silnie zależny od sytuacji makroekonomicznej, mierzonej m.in. wzrostem PKB oraz nastrojami konsumenckimi. W wyniku ataku Rosji na Ukrainę 24 lutego 2022 r. banki obniżyły swoje prognozy PKB, jednocześnie spodziewając się wzrostu inflacji oraz stóp procentowych. Wszystkie te czynniki mogą mieć negatywny wpływ na budżety reklamowe" - dodano. (PAP Biznes)

epo/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy

Najlepsze konta dla zwolenników nowoczesnych rozwiązań

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki