REKLAMA

W maju więcej odwiedzających galerie handlowe w dni robocze

2021-06-15 11:34
publikacja
2021-06-15 11:34
W maju więcej odwiedzających galerie handlowe w dni robocze
W maju więcej odwiedzających galerie handlowe w dni robocze
fot. Kacper Pempel / / Forum

W maju, pierwszym miesiącu po czwartym lockdownie, w dni robocze w galeriach handlowych było o 17 proc. mniej osób niż w 2019 r., ale o 33 proc. więcej niż rok temu, tuż po pierwszym zamknięciu - poinformowała we wtorek PAP Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).

Polska Rada Centrów Handlowych przeanalizowała wyniki odwiedzalności centrów handlowych za maj, porównując je z poprzednimi latami.

"Wyniki napawają optymizmem. Stopniowo z każdym tygodniem powraca do centrów pełna oferta handlowo-usługowa, co skłania klientów do regularnych odwiedzin i korzystania z niej" - podała we wtorkowej informacji PRCH.

Rada zaznaczyła, że wprowadzone standardy sanitarne "potęgują poczucie bezpieczeństwa w obiektach handlowych, a klienci spragnieni kontaktów i wyjścia z domu wracają do nawyków zakupowych sprzed pandemii".

"W maju, który był pierwszym miesiącem po czwartym lockdownie, odwiedzalność w dni robocze była o 17 proc. niższa niż w 2019 roku, a jednocześnie o 33 proc. wyższa niż rok temu, czyli tuż po pierwszym zamknięciu" - przekazała PRCH.

Jak dodano, sobota była najchętniej wybieranym dniem na zakupy – w ten dzień każdą galerię średnio odwiedziło od 3 do 4 tys. klientów więcej niż w pozostałe dni handlowe tygodnia. Najlepszym dniem dla centrów handlowych w całym miesiącu, jeśli chodzi o odwiedzalność był 8 maja.

W związku z doświadczeniami z pandemii, zmieniły się zachowania konsumentów. Zdaniem PRCH, od kilku miesięcy centra handlowe odwiedzane są raczej w pojedynkę niż całymi rodzinami. Zakupy są bardziej celowe, a paragony - wyższe.

"Pełne otwarcie centrów handlowych było długo oczekiwane przez miliony osób: konsumentów, właścicieli i zarządców obiektów oraz najemców. Wyniki odwiedzalności w maju potwierdzają prognozy, że powrót do wyników sprzed pandemii powinien nastąpić szybko. Klienci, których coraz większa grupa jest już zaszczepiona, wyszli z domów, aby uzupełnić garderobę na lato oraz nadchodzące wakacje. Chętnie też korzystają z oferty kawiarni i restauracji, które działają w trybie na miejscu" - powiedział cytowany w informacji prasowej dyrektor zarządzający PRCH Krzysztof Poznański.

Trend obserwowany od początku pandemii wciąż się utrzymuje - najwyższą odwiedzalność, czyli najbardziej zbliżoną do tej sprzed pandemii odnotowują galerie handlowe o średniej wielkości, tj. 20-39,9 tys. mkw. GLA. "W maju br. średnia odwiedzalność tych obiektów sięgnęła 93 proc. rezultatów z 2019 roku. Niższe poziomy odwiedzalności w maju notowały obiekty handlowe o powierzchni przekraczającej 60 tys. mkw. GLA, ale wraz z uruchamianiem branży rozrywkowej i gastronomicznej, która stanowi znaczącą część ich oferty, odwiedzalność w tych centrach rośnie" - napisano.

W tygodniu od 31 maja do 6 czerwca ich średnia odwiedzalność w dni handlowe wyniosła już 87 proc. rezultatów sprzed pandemii.

Jak wskazała PRCH, analiza danych w ujęciu regionalnym wskazuje na najwyższą odwiedzalność w regionie centralnym (88 proc. wyników z 2019 roku); najniższą odnotowały galerie z północno-zachodniej części kraju.

Dane PRCH pochodzą z systemów zliczania klientów za pomocą kamer 3D, które podają liczbę klientów z dokładnością do 98 proc.

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług. 70 proc. powierzchni centrów handlowych w Polsce jest w rękach firm stowarzyszonych w PRCH. (PAP)

autor: Aneta Oksiuta

aop/ pad/

Źródło:PAP
Tematy
Temperatura skacze, nagroda wzrasta! Otwórz konto i odbierz nawet 350 zł!

Temperatura skacze, nagroda wzrasta! Otwórz konto i odbierz nawet 350 zł!

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki