W.Kruk poszerza ofertę. Myśli o rynkach zagranicznych

2019-09-12 11:52
publikacja
2019-09-12 11:52

Sieć jubilerska W.Kruk, należąca do grupy VRG, pracuje nad poszerzaniem oferty. Myśli o wyjściu na rynki zagraniczne, a w Polsce w ciągu trzech lat może powiększyć sieć do 200 salonów ze 140 obecnie - poinformował PAP Biznes prezes Radosław Jakociuk.

/ W.Kruk

"Chcemy rozwijać markę W.Kruk na rynkach zagranicznych. Marka jest na tyle mocna ofertowo, że już jesteśmy w stanie wyjść na pierwsze rynki. Pracujemy nad akwizycją w Czechach i na Słowacji, ale interesują nas też inne rynki: kraje nadbałtyckie, Rumunia, czy Bułgaria" - powiedział PAP Biznes prezes Jakociuk.

Dodał, że aby zrealizować ten cel sieć pracuje nad dalszym poszerzaniem oferty.

"Chcemy, by nasza oferta była jak najbardziej pełna" - powiedział.

W. Kruk wprowadza właśnie do oferty sprzedażowej nową kategorię diamentów, stworzonych przez człowieka. Jak powiedział Jakociuk, diamenty wytwarzane w laboratoriach mają takie same właściwości chemiczne, fizyczne i optyczne jak diamenty wydobywane. Ich cena jest 20-30 proc. niższa.

"Diament laboratoryjny jest dotychczas nieznany na polskim rynku. Chcemy dać klientom wybór, ale to nie będzie na razie znaczna część naszej oferty. Zakładamy, że to może być 1 proc. Na początek wprowadzamy biżuterię z diamentami laboratoryjnymi w 35 sklepach" - powiedział prezes W.Kruk.

Poza ofertą biżuteryjną, która w II kwartale stanowiła blisko 70 proc. przychodów, W. Kruk oferuje zegarki i akcesoria: torebki, chusty itp.

"W markach zagranicznych, takich jak Cartier, oferta pozajubilerska stanowi od 4 do 8 proc. wartości przychodów. Idziemy w tym kierunku" - powiedział Jakociuk.

Wskazał, że przed branżą jubilerską są dobre perspektywy.

"Społeczeństwo się bogaci. Nawet ewentualne schłodzenie gospodarki nie będzie trwać wiecznie. Widzimy wzrost liczby zakupów, rośnie ruch w sklepach. Odwiedza nas rocznie 5 mln klientów, sprzedajemy grubo ponad 1 mln sztuk produktów" - powiedział.

Narastająco, w okresie styczeń–sierpień 2019 roku, marka W.Kruk zrealizowała sprzedaż na poziomie ok. 220,8 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 20,5 proc. rdr. W samym II kwartale sprzedaż detaliczna segmentu jubilerskiego grupy VRG wzrosła o 22 proc. rdr, a EBIT wzrósł w tym okresie o 28 proc.

"Wydaje się, że nasze cele na ten rok są niezagrożone. Najważniejszy będzie grudzień, jesteśmy do niego przygotowani lepiej niż kiedykolwiek" - powiedział Jakociuk.

W.Kruk to druga w kraju sieć jubilerska pod względem obrotów. Liczy 140 sklepów, a tym ok. 15 we franczyzie.

"Myślę, że możemy dojść do 200 sklepów w Polsce w ciągu trzech lat. Najbliższe 20 salonów jest już zaplanowanych. Do końca roku będzie jeszcze kilka otwarć" - powiedział Radosław Jakociuk.

Internet stanowi obecnie ok. 10 proc. sprzedaży sieci.

"Wydaje się, że 20 proc. udziału e-commerce możemy osiągnąć w ciągu 2-3 lat" - dodał prezes W.Kruk.

Anna Pełka 

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Jak zyskać do 160 zł za otwarcie konta osobistego?

Jak zyskać do 160 zł za otwarcie konta osobistego?

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki