UOKiK wszczął postępowania przeciwko Orange, T-Mobile, P4 oraz Polkomtelowi

UOKiK wszczął postępowania przeciwko czterem operatorom telekomunikacyjnym: Orange Polska, P4, Polkomtel oraz T-Mobile Polska. Wątpliwości prezesa Urzędu wzbudziło to, że operatorzy po upływie ważności konta nie zwracają konsumentom niewykorzystanych środków finansowych.

(YAY Foto)

Jak poinformował Urząd w poniedziałkowym komunikacie, chodzi o sytuację, w której np. konsument doładuje konto na kwotę 25 zł i może wykonywać połączenia przez 25 dni. Jeśli nie wykupi ponownego doładowania, niewykorzystane środki przepadają następnego dnia po upływie okresu, w którym mógł wykonywać połączenia.

W ocenie Urzędu może to utrudniać konsumentom skorzystanie z prawa do zmiany dostawcy usług. Tym bardziej, że - jak podkreśla UOKiK - dla rynku usług przedpłaconych (pre-paid) charakterystyczne są dynamiczne zmiany, polegające na wprowadzaniu przez operatorów coraz to nowych promocji dla konsumentów, którzy nie są związani terminową umową abonamentową.

"Pieniądze z niewykorzystanych doładowań nie wracają z powrotem do portfela abonenta. W efekcie taka praktyka może np. utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych. Z obawy przed utratą niewykorzystanych środków, abonent może nie zdecydować się na skorzystanie z lepszej oferty konkurenta" wyjaśnił, cytowany w komunikacie, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał.

Jak wskazał Urząd, działania operatorów budzą wątpliwości tym bardziej, że w takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja, Hiszpania, zwrot niewykorzystanych środków jest powszechną praktyką.

Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy może zakończyć się wydaniem decyzji zakazującej stosowania praktyki naruszającej prawa słabszych uczestników rynku oraz nałożeniem kary pieniężnej w wysokości do 10 proc. obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok nałożenia kary. W wydawanych decyzjach Prezes UOKiK może również określić środki usunięcia trwających skutków bezprawnej praktyki przedsiębiorcy.(PAP)

krm/ son/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~Się

Wszytko g.........

! Odpowiedz
1 0 ~Laura

Widać różni są operatorzy. Ja w Plusie nie mam większych kłopotów z tym, żeby wszystko przedzwonić, a przecież non stop Plus ma jakieś promocje i dorzuca do kwoty doładowania spory bonus.

! Odpowiedz
0 3 ~hoto

Dlaczego uokik nie spowoduje, żeby Orange po upływie umowy zdejmowało blokadę z telefonu za darmo, tylko każe sobie płacić 77 zl. Inni operatorzy zdejmują za darmo.

! Odpowiedz
0 4 ~byla

Orange to cwaniaki na kazdym kroku regulamin ktorego nie wrczaja przy umowie a potem sie do niego odwoluja napewno nie jest to uczciwe

! Odpowiedz
0 7 ~takjest

a co z kasą która znika z konta bez wiedzy konsumenta oraz braku rozliczeń wpłaconych środków na konto ( rynek usług przedpłaconych (pre-paid) ) - tylko zwalanie na aplikacje które same się obsługują?

! Odpowiedz
0 2 ~zez

no jak to co, niewidzialna ręka rynku wszystko naprawi. Nie wierzysz, to spytaj każdego korwinowskiego kuca :)

! Odpowiedz
0 5 ~aaa

Niech sprawdzą NC+ i ich nieustającą promocję, po upływie której sami zmieniają warunki umowy i karzą sobie płacić za ten sam abonament o wiele drożej,w przypadku nierozwiązania umowy w określonym czasie.

! Odpowiedz
0 1 ~lol

Aby uniknąć płacenia podwyższonego abonamentu ,trzeba podpisać nową umowę oczywiście też w promocji,ale tym razem wypowiedzenie trzeba zrobić natychmiast po podpisaniu ,żeby nie zapomnieć,hehe.Naciągacze.

! Odpowiedz
1 20 ~Wody

UOKiK to jedyny urząd, który szanuję.

! Odpowiedz
0 14 ~plebs

poprosze zwrot za 11 lat ;)

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
PLAY -0,73% 32,60
2019-12-09 17:00:43

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% XI 2019
PKB rdr 3,9% III kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,0% X 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 213,27 zł X 2019
Produkcja przemysłowa rdr 3,5% X 2019

Znajdź profil