REKLAMA

UOKiK: po zastrzeżeniach Urzędu InPost zmienia praktyki

2021-12-20 10:53
publikacja
2021-12-20 10:53

InPost, na skutek zastrzeżeń i postępowania UOKiK, zmienia praktyki, na które skarżyli się konsumenci - poinformował w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi m.in. o przekierowywanie paczek czy dodatkowe opłaty za weryfikację rozmiarów przesyłki.

UOKiK: po zastrzeżeniach Urzędu InPost zmienia praktyki
UOKiK: po zastrzeżeniach Urzędu InPost zmienia praktyki
fot. Chubo - my masterpiece / / Shutterstock

Jak przypomniał UOKiK, do urzędu wpływały skargi konsumentów na zasady odbioru i nadawania przesyłek za pośrednictwem InPost. Dotyczyły m.in. dodatkowych opłat za weryfikację błędnych wymiarów przesyłek, czy przekierowania do innego paczkomatu bez zgody konsumenta.

Skargi te dały podstawę do wszczęcia postępowania wyjaśniającego. "Sprawdziliśmy, czy problemy poruszane przez konsumentów mają miejsce. W trakcie postępowania spółka dostosowała się do naszych zastrzeżeń. Część zmian została już wdrożona, co mogli już odczuć konsumenci korzystający z tych usług" - podkreślił, cytowany w informacji, Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Wątpliwości UOKiK-u wzbudziło automatyczne przekierowywanie paczek do innego paczkomatu, gdy docelowy był przepełniony. InPost zrezygnował z tego, a obecnie jeżeli paczkomat jest przepełniony lub uległ awarii, paczka trafia na jeden dzień do tymczasowego oddalonego o maksymalnie 2 km w linii prostej. Gdy nie zostanie w tym czasie odebrana, wraca do pierwotnego. Dzięki temu konsument może odebrać przesyłkę w dogodnej dla siebie lokalizacji i terminie - podkreślił urząd.

InPost pobierał też opłatę za weryfikację gabarytów przesyłki, naliczając ją po realizacji usługi. Dotyczyło to takich sytuacji, gdy nadający przesyłkę konsument przekazał do wysyłki paczkę o wymiarach innych niż deklarował. Przedsiębiorca w 2022 r. rozpocznie wprowadzanie zmian, rezygnując z pobierania takiej opłaty - poinformował Urząd.

Kolejną zmienianą praktyką będzie czas na odbiór przesyłki z punktów niedostępnych w niektóre dni tygodnia. InPost wydłuży czas odbioru przesyłki z punktów o ograniczonej dostępności. Chodzi o sytuacje, gdy punkt odbioru znajduje się np. w sklepie nieczynnym w niedziele niehandlowe, a termin odbioru przypada wtedy, gdy jest nieczynny. Czas odbioru wydłuży się o 24 godziny za każdy dzień, w którym punkt był niedostępny. Zmiany te zostaną wprowadzone w 2022 r. - poinformował UOKiK. (PAP)

wkr/ mmu/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
itso_sprzezenie
a po co im mój numer konta bankowego ? to jest skandal ! nie można go usunąć !
potiomkin
Przestańcie korzystać z takich pseudo-firm to nie będziecie mieli problemów. Jest Poczta Polska, która tanio i skutecznie dostarcza przesyłki pod same drzwi i niczego nie dolicza ani nie porzuca w jakimś butiku na drugim końcu miasta.
fiat126p
Z tym tanio to żart? Poza tym PP dostarcza często awizo a nie paczkę, nie zgadniesz kiedy co.
1. zarzut o przekierowaniu słuszny. Pozostałe nie bo nadanie innej paczki niż deklarowana to złamanie umowy. A jak się wie, że trudno będzie na czas odebrać to się korzysta z innej usługi lub innej firmy, np. wspomnianej Poczty Polskiej...
antek10
a świstak siedzi i zawija sreberka :-) obudź sie. w jakiej ty rzeczywistosci żyjesz.

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki