Średnia cena koszyka zakupowego w listopadzie spadła mdm o 0,13 zł i wyniosła 283,14 zł - podała agencja badawcza ASM SFA.


"Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w listopadzie średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku minimalnie spadła (o 0,13 zł) i wyniosła 283,14 zł" - podano.
Autorzy badania podają, że spadki cen odnotowano w siedmiu sieciach, a w pozostałych sześciu ceny badanych produktów były wyższe niż w październiku.
"Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Kaufland (10,91 proc.) a największy wzrost w sklepach Biedronka (13,35 proc.)" - napisano.
W ujęciu rocznym wzrost cen badanych produktów zaobserwowano w 9 na 12 analizowanych sieci. Największy wzrost cen koszyka odnotowano w sieci Netto, w którym średnia cena koszyka w listopadzie 2023 r. była wyższa o 44,34 zł niż przed rokiem, tj. o 15,92 proc. Natomiast spadek cen zaobserwowano w sklepach Auchan (12,00 proc.), Kaufland (10,18 proc.) i Lidl (5,90 proc.).
Średnia wartość koszyka zakupowego zdrożała rok do roku o 5,81 proc. z 267,59 zł w listopadzie 2022 r. do 283,14 zł w listopadzie 2023 r. (PAP Biznes)
map/ ana/

























































