Pepsi wycofuje napoje ze szkół na całym świecie

Ze szkolnych sklepików zniknie Pepsi i inne napoje tego koncernu, które zawierają cukier. Akcja jest prowadzona na całym świecie w odpowiedzi na apele o ograniczenie dzieciom dostępu do niezdrowej żywności.

Pepsi Cola i inne dosładzane napoje koncernu PepsiCo nie będą sprzedawane uczniom w szkołach na całym świecie. Koncern PepsiCo postanowił zadbać o dzieci i zrezygnować ze sprzedaży swoich napojów na terenie szkół, zarówno w sklepikach, jak i w automatach. Celem akcji jest powstrzymanie plagi otyłości wśród najmłodszych.

Ale czy to zadziała? Sklepy w okolicy szkół mogą sprzedawać dosładzane napoje PepsiCo i innych firm bez ograniczeń. Bez przekonania dzieci i ich rodziców, że nieodpowiednia dieta prowadzi do otyłości, samo ograniczenie sprzedaży niewiele zmieni.

Inicjatywa PepsiCo ma być zrealizowana do 2012 roku. Koncern zamierza wycofać ze sprzedaży w szkołach podstawowych i średnich w 200 krajach świata produkowane przez nią słodzone napoje. Podobną decyzję ogłosił już największy na świecie producent napojów, Coca-Cola, ale jej akcja dotyczy tylko szkół podstawowych na całym świecie.

Na takie kroki ze strony koncernów wywierała nacisk Michelle Obama. Zaapelowała ona do producentów żywności o obniżanie zawartości tłuszczu, soli i cukru w oferowanych wyrobach. W lutym ogłosiła tez program "Let's Move" (ruszajmy się), zachęcający do uprawiania sportów, zmiany nawyków żywieniowych dzieci i walki z otyłością.

Autor: JS
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj