PKO BP ostrzega płacących Blikiem

Przybywa przypadków oszustw, w ramach których klienci banków są proszeni o udostępnienie innym kodu Blik. O wzmożoną czujność w takich przypadkach, po raz kolejny w tym miesiącu, apeluje PKO Bank Polski.

(fot. Henryk Przondziono / FORUM)

Niepokojąca powinna być każda kierowana do nas prośba o udostępnienie kodu do płatności Blik - sugeruje w wydanym do klientów przed weekendem komunikacie PKO Bank Polski. Powołuje się przy tym na przypadki zgłaszane przez użytkowników mediów społecznościowych jak Facebook (w tym Messenger).

Zdarza się, że posiadacze aplikacji Messenger otrzymują od swoich znajomych prośbę o pilne przesłanie im kodu autoryzującego płatność Blikiem. W rzeczywistości jednak to nie znajomi, a podszywający się pod nich oszuści próbują wyłudzić pieniądze. Wymyślają przy tym historie, które mają pomóc uwiarygodnić prośbę kierowaną do ofiary. Tłumaczą zatem, że - przykładowo - robią akurat zakupy, a karta płatnicza nie zadziałała przy kasie itp.

Bank prosi klientów, żeby przy każdej podobnej prośbie upewnili się - przykładowo kontaktując się telefonicznie - czy komunikat faktycznie wysłał znajomy, a nie złodziej, który w nieuprawniony sposób uzyskał dostęp do konta w mediach społecznościowych.

To drugie ostrzeżenie tego typu wydane przez PKO BP w ciągu zaledwie kilku ostatnich tygodni. W podobnym duchu, za bankiem, apelowaliśmy o ostrożność w pierwszych dniach kwietnia.

(Bankier.pl)

MW

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 4 wjwa2000

Cała ta zabawa ma na celu jedno - ograniczenie korzystania z "żywego pieniądza".
A wszystko po to, by w razie kryzysu (a wiadomo, że nadejdzie), nie było szturmów na banki i panicznych wypłat gotówki, bo jej po prostu tam nie będzie. Bank będzie miał jedynie elektroniczne zapisy na kontach i będziemy mogli mu nadmuchać...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 48 nellington

Pokolenie jednego kliku zaczyna sie orientowac, ze pieniadze to nie zabawa? Ide po popcorn. :)

! Odpowiedz
16 29 eagleeye

Powiem tak PKO BP samo namawia do korzystania z BLIKa poprzez jakąś loterie Blikomania. Sam już tego PKO BP nie rozumię

! Odpowiedz
0 8 hulk12

Korzystamy z telefonów, bo to wygodne, jesteśmy zachęcani do tego wręcz na każdym kroku, a mimo to banki ostrzegają przed telefonicznymi oszustami.
To że jesteśmy zachęcani do korzystania z czegoś, telefonu, auta, konta, bliku nie gwarantuje nam bezpieczeństwa i tak jak w przypadku auta, jesteśmy ostrzegani by zachować ostrożność by nie spowodować wypadku, tak w przypadku bliku czy tel dostajemy info by uważać na oszustów. Na każdym kroku zachęcani jesteśmy do korzystania z nowych zdobyczy cywilizacji i na każdym kroku przypomina nam się żebyśmy myśleli samodzielnie i nie dali się oszukać komuś kto próbuje to wykorzystać w złym celu. Chociażby ten telefon. Dzięki niemu mamy kontakt z ludzmi bardzo daleko od nas, możemy wezwać służby ratunkowe, to pozytywne rzeczy, negatywne to to że oszuści wykorzystują to we własnych celach. Bank przypomina o tym. Blik daje nam korzyści, ale oszuści beda chcieli wykorzystać to przeciw nam. Jak nie blik to poproszą o płatność internetowa jak to miał ostatnio miejsce w moim przypadku(włamanie na konto koleżanki)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 15 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
7 41 zenonn

Na wnuczka, policjanta, itp telefonują i co z tego...
Ludzie są ufni a powinni najpierw tłuc.
Jak każdy codziennie kogoś niegodziwego wyeliminuje to liczba oszustów spadnie.
Państwo popiera oszustów. Medialny kartoffel, krokodyl, bulterier maja się dobrze.

! Odpowiedz
0 12 karbinadel

Moderatorowi się coś pozajączkowało, czy też należy do tych, co najpierw klikają, a potem myślą?

! Odpowiedz