REKLAMA

Odpowiedzialny biznes w bankach spółdzielczych

2007-03-05 09:40
publikacja
2007-03-05 09:40
W ostatnim czasie Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie kupił dwa monitory kardiochirurgiczne do sal operacyjnych dla kwidzyńskiego szpitala. Wcześniej ofiarował temu szpitalowi cztery łóżka ortopedyczne.
To jedna z wielu aktywności tego Banku, którą można zaliczyć do działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR) to uwzględnianie w strategii firmy interesów różnych grup interesariuszy, to inwestowanie w rozwój pracowników, najbliższego otoczenia i ochronę środowiska.

CSR to ostatnio bardzo popularny termin. Niektóre banki o stosowaniu CSR informują na swoich stronach internetowych.

Banki Spółdzielcze, chociaż w większości w swoich dokumentach nie mają terminu społeczna odpowiedzialność biznesu, to w misji BS od momentu ich powstania jest służenie lokalnej społeczności. Banki Spółdzielcze służą tej społeczności na trzech płaszczyznach. Po pierwsze finansują inwestycje lokalne, zarówno miejscowych firm, jak i samorządów, w tym udzielają często mniej opłacalnych małych kredytów, a także kredytów preferencyjnych dla rolnictwa. Pełnią również funkcje edukacyjne wdrażając nowoczesne produkty bankowe na terenach małych miast i wsi. Sponsorują instytucje społeczne, działające na terenie ich działania.

Wspomniany Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie jest dobrym przykładem stosowania CSR w bankowości spółdzielczej. PBS wspiera instytucje istotne dla lokalnej społeczności, jak wspomniany szpital. Bank ma w swojej ofercie produkty, które służą mieszkańcom Kwidzynia i okolic. Wspólnie z samorządem wdrożono preferencyjny kredyt na odnowę elewacji kamienic Kwidzynia. Bank dba również o swoich pracowników, inwestując w ich szkolenia - pracownicy banku ukończyli kurs na dyplomowanego pracownika bankowego, bank finansuje swojej załodze również kursy języka angielskiego.

Prowadzony odpowiedzialnie przez władze banku biznes przynosi korzyści w postaci dobrego wizerunku banku wśród klientów, władz miasta i środowisk opiniotwórczych oraz zadowolonych i efektywnych pracowników. Wyniki tych działań są widoczne również w bilansie Banku.

Tekst pochodzi z bloga prfinanse.blox.pl, działającego pod patronatem Fundacji InternetPR.pl

Justyna Szafraniec / www.prnews.pl
Źródło:
Tematy
Najtańsze konta osobiste z premią – listopad 2020 r.

Najtańsze konta osobiste z premią – listopad 2020 r.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki