Medicalgorithmics podtrzymuje cel pozyskiwania dwóch nowych klientów kwartalnie, ale nie wyklucza, że umów może być więcej. W drugim półroczu 2024 r. spółka spodziewa się powrotu do miesięcznej sprzedaży na poziomie trzeciego kwartału 2023 r. - poinformowali członkowie zarządu podczas konferencji.


"Zaczęliśmy kilka miesięcy temu wychodzić do 115 podmiotów IDTF (niezależne placówki diagnostyczne – PAP) w Stanach Zjednoczonych i udało się podpisać kontrakty z trzema z nich. Pierwsze przychody już są zauważalne, ale dopiero się rozpędzamy (...). Mamy szereg rozmów z nowymi firmami, uruchamiamy testy, pilotaże. W lejku sprzedażowym mamy dużo prospektów, teraz wspominamy o siedmiu, które są po testach i rozmawiamy tu o potencjalnych kontraktach, więc spodziewamy się, że wkrótce będziemy dopinać umowy” – powiedział członek zarządu Jarosław Jerzakowski.
"Podtrzymujemy cel pozyskiwania dwóch nowych klientów kwartalnie (...). W drugim półroczu 2024 r. osiągniemy sprzedaż miesięczną na poziomie sprzedaży z trzeciego kwartału 2023 r. W trzecim kwartale mieliśmy jeszcze dużego klienta w Stanach, z którym rozwiązaliśmy wyłączność (...). W drugim półroczu 2024 r. zasypiemy tę dziurę, podłączając nowych klientów wyrównamy sprzedaż" – powiedział członek zarządu Maciej Gamrot.
Medicalgorithmics informował wcześniej o wypowiedzeniu spółce umów dotyczących współpracy z podmiotami z Grupy React z dniem 31 grudnia 2023 r. Do końca drugiego kwartału 2023 r. Grupa React była jedynym klientem spółki w USA generującym przychody na tym rynku.
W 2023 r. spółka informowała o zawarciu trzech umów na rynku amerykańskim z niezależnymi placówkami diagnostycznymi (IDTF), którym dostarczy rozwiązania technologiczne do diagnozy arytmii serca.
W lutym 2024 r. Medicalgorithmics poinformował o podpisaniu globalnej umowy dystrybucyjnej dotyczącej oprogramowania do diagnostyki arytmii z fińską firmą Bittium Corporation. W ramach umowy, Bittium stanie się niewyłączonym dystrybutorem na globalnym rynku oprogramowania Medicalgorithmics do diagnozy chorób serca.
"Oczekujemy, że będziemy podpisywać dwie umowy kwartalnie w Stanach, ale tych umów może być więcej, wykraczając poza Stany, bo prowadzimy rozmowy na całym świecie" - powiedział Jerzakowski.
Jak poinformował, spółka koncentruje się nie tylko na rynkach Ameryki Północnej (Stany Zjednoczone, Kanada), ale też regionach EMEA i APAC.
"Widzimy dużą przestrzeń do wzrostu biznesu u obecnych partnerów (...), ale spodziewamy się też, że wejdziemy na nowe rynki” – dodał.
Spółka zakłada, że jedną z nowych nóg biznesowych będą komercyjne badania kliniczne.
W ubiegłym roku medtech pozyskał pierwsze kontrakty w tym obszarze. W kwietniu szwedzka firma biofarmaceutyczna AnaCardio wybrała go na dostawcę usług bezpieczeństwa kardiologicznego w badaniu klinicznym GOAL-HF1. Natomiast w lipcu Medicalgorithmics podpisał umowę z francuską firmą Simbec-Orion, realizującą projekt badań klinicznych na zlecenie polskiej spółki Molecure. Oba projekty znajdują się obecnie w realizacji.
"Dwa projekty już mamy, a dwa dodatkowe będziemy uruchamiać” – powiedział członek zarządu.
Poinformował, że jednym z nowych projektów będzie badanie obejmujące ok. 2 tys. pacjentów. (PAP Biznes)
doa/ gor/