Kino Polska liczy na wzrost przychodów reklamowych, po tym jak zdecydowała o zmianie modelu ich emisji - poinformował PAP Bogusław Kisielewski, członek zarządu Kino Polska.
W czwartek wieczorem Kino Polska poinformowała o zmianie formuły wyświetlania reklam w Telewizji Kino Polska oraz FilmBox Basic. Zmiany te związane są ze skróceniem i zwiększeniem częstotliwości pojedynczych breaków reklamowych poprzez ich emisję w trakcie wybranych audycji telewizyjnych.
"Zmiana formy wyświetlania reklam była dla nas bardzo trudną decyzję. Mieliśmy wiele za i przeciw. Wiemy, że przy takiej zmianie możemy stracić część widzów na rzecz innych kanałów. Natomiast z pozytywów, które przeważyły, było to, że nasze przerwy reklamowe, które mamy teraz trwają zwykle ok. 12 minut i występują między emitowanymi programami. Z naszych badań wynika, że w środku tej przerwy oglądalność spada niemal do zera" - powiedział PAP Kisielewski.
"Przeprowadziliśmy symulacje, z których wynika, że nasz nowy model emisji reklam powinien nam przynieść dodatkowe przychody reklamowe. Nie ukrywam również, że część tych dodatkowych zysków trafi na finansowanie naszej działalności związanej z rekonstrukcją filmów" - dodał.
Wprowadzenie powyższych zmian spółka planuje od 1 lutego w przypadku Telewizji Kino Polska oraz od 1 marca dla kanału FilmBox Basic. (PAP)
kam/ ana/


























































