InPost wprowadził udogodnienie dla klientów, którzy aktywnie korzystają z Facebooka i stworzył Paczuchę - chatbota, który odpowie na pytania dotyczące statusu przesyłki czy poda lokalizację najbliższego paczkomatu. Firma zapowiada, że w przyszłości funkcje narzędzia zostaną rozbudowane.

Żeby skorzystać z Paczuchy, wystarczy wybrać w Messengerze użytkownika "InPost - Paczkomaty i kurier" i zadać interesujące nas pytanie, np. "Gdzie znajdę najbliższy paczkomat?" lub "Jaki jest status przesyłki o numerze...?", a wtedy bot wygeneruje odpowiedź sam.
Póki co narzędzie będzie udzielało pomocy w zakresie trzech obszarów: szybszego sprawdzenia statusu przesyłki, lokalizacji paczkomatu oraz Punktów Obsługi Paczek. Żeby znaleźć dany POP czy maszynę odbioru, wystarczy wpisać jego nazwę, adres lub też wysłać informację o swoim aktualnym położeniu, a Paczucha poda najbliższe miejsca w okolicy odpowiadające zapytaniu.
InPost w komunikacie poinformował, że jeśli Paczucha nie będzie w stanie udzielić informacji, nasze pytanie zostanie automatycznie przekierowane do konsultanta obsługującego wiadomości na Messengerze lub pracownika infolinii.
Firma zapowiada, że będzie rozwijała narzędzie i za pomocą Paczuchy w niedalekiej przyszłości będzie można nadać przesyłkę w najbliższym paczkomacie za pomocą telefonu z zainstalowanym komunikatorem.
