Producent bielizy Esotiq&Henderson miał w 2021 roku 16,3 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 325 proc. rdr i 37,4 mln zł EBITDA, czyli więcej o 64,6 proc. rdr - poinformowała spółka. W tym roku najważniejsza będzie rentowność, spółka oczekuje dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży.


W ubiegłym roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły rdr o 18,5 proc. do 205,9 mln zł.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła 65 proc.
"Za nami najlepszy rok w naszej historii. Nie powiedzieliśmy jednak ostatniego słowa i nie wstrzymujemy ekspansji. Główne wyzwanie stojące przed nami to zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu marży brutto. Skutecznie przeszliśmy przez okres covidowy i sądzę, iż jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do kolejnych wyzwań rynkowych" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Adam Skrzypek.
Jak wskazał, spółka zaprzestała sprzedaży w Rosji, gdzie ma jeden sklep oraz zawiesiła działalność 8 z 23 sklepów na Ukrainie. Poinformował, że nie będzie to miało jednak większego wpływu na sprzedaż, gdyż te rynki odpowiadają za niespełna 2 proc. wolumenu.
"Chcemy otwierać nowe sklepy, podchodzimy jednak do tego z dużą ostrożnością. W tym roku najważniejsza dla nas będzie rentowność. Oczekujemy dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży i rozwoju sieci salonów, ale będziemy skupiać się na najlepiej rokujących lokalizacjach" - powiedział prezes.
Spółka planuje powiększenie sieci Esotiq w Polsce o 10 salonów m.in. w: łódzkiej Manufakturze, CH Forum Gliwice, w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu, w Wołominie, Bielsku Białej i Tarnowie, a poza granicami o 5 salonów. Dodatkowo prowadzi zaawansowane rozmowy na temat otwarcia salonów Esotiq z partnerami z Emiratów Arabskich, Kuwejtu i Arabii Saudyjskiej, którzy chcą zostać masterfranchyzobiorcami.
Grupa mocno stawia na rozwój sprzedaży e-commerce zarówno poprzez własne sklepy internetowe, jak i platformy. W marcu uruchomiono nowe odsłony wszystkich posiadanych sklepów internetowych, wkrótce wdrożona ma być aplikacja mobilna. Trwają też prace nad uruchomieniem, we współpracy z Oponeo. pl, multibrandowego sklepu internetowego Vosedo.
Na koniec 2021 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18.658 tys. m kw. (-4 proc. rdr). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 304 salony, w tym 240 franczyzowych oraz 64 własnych. Sprzedaż e-commerce przez własne platformy w 2021 roku wyniosła 37,1 mln zł (+12,8 proc. rdr). (PAP Biznes)
pel/ asa/



























































