Ergo Hestia utraciła dane części klientów. Nieautoryzowane usunięcie bazy

Ergo Hestia poinformowała o możliwym zagrożeniu związanym z nieautoryzowanym usunięciem części bazy zawierającej dane klientów. Nie ma dowodów na to, że dostęp do informacji otrzymały osoby nieuprawnione - komentują sprawę przedstawiciele firmy.

Ergo Hestia utraciła część danych klientów
Ergo Hestia utraciła część danych klientów (https://alebank.pl)

Klienci Ergo Hestii otrzymali informację o nieautoryzowanym usunięciu bazy zwierającej dane osobowe, poinformował portal niebezpiecznik.pl. W informacji rozesłanej do klientów instytucja wyróżnia następujące dane, które znajdowały się w bazie:

  • imię i nazwisko,
  • adres zamieszkania,
  • PESEL,
  • data urodzenia,
  • płeć,
  • adres e-mail (o ile został podany),
  • numer telefonu,
  • dane identyfikujące przedmiot ubezpieczenia.

– W ERGO Hestii nie doszło do wycieku danych (…) w dniu 12 lutego nasz agent Unilink SA poinformował nas, że stwierdził nieautoryzowane usunięcie bazy logów, zawierających dane osobowe, ze swojego systemu informatycznego. Usunięte logi dotyczą mniej niż 1% Klientów ERGO Hestii. Na chwilę obecną nie ma żadnych dowodów, że dostęp do danych osobowych uzyskała osoba nieuprawniona – przeczytamy w oświadczeniu przesłanym przez Ergo Hestię.

Ubezpieczyciel w piśmie do klientów zwrócił uwagę, że naruszenie może skutkować powstaniem szkód majątkowych lub niemajątkowych takich jak:

  • utrata kontroli nad danymi, 
  • kradzież lub sfałszowanie tożsamości, 
  • strata finansowa.

Ergo Hestia zawiadomiła Urząd Ochrony Danych Osobowych oraz policję o możliwości popełnienia przestępstwa. Ubezpieczyciel zwraca uwagę na konieczność zachowania szczególnej ostrożności przez klientów przy podawaniu danych osobowych innym osobom, zwłaszcza za pośrednictwem internetu czy telefonu. W oświadczeniu zaleca również założenie konta w systemie informacji kredytowej celem monitorowania swojej aktywności kredytowej oraz zgłoszenie naruszenia właściwym organom ścigania np. policji czy prokuratury w celu zapobiegnięcia „kradzieży tożsamości”.

DF

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 wolskam89

no sytuacja już ogarnięta, hestia szybko zareagowała i dobrze, że od razu poinformowała klientów

! Odpowiedz
0 0 karol__79

masz rację, szybko i sprawnie zareagowali

! Odpowiedz
0 3 slawko9999

Czyli ktos usunal dane a oni nie maja rzadnych backupow czli kopi bazy zeby dane odtworzyc.
Polskie IT jest swietne, poziom Etiopii

! Odpowiedz
0 4 golabek79

Nie doszło do wycieku i nie słyszałem, żeby na kogoś już brali kredyty... Jednak poinformowali klientów, żeby mieli świadomość, że trzeba uważać.

! Odpowiedz
3 7 piterro1980

Śmiech na sali , przyszli biali i zabrali. Teraz jak nagle się okaże że ktoś wziął w credo ze 100 tys. na moje dane osobowe to co niby? Mam powiadomić policję? Żałośni są , typowi partacze.

! Odpowiedz
9 11 przemekad

Ładne zachowanie z ich strony. Nie ma dowodów na to, że cokolwiek wyciekło, a i tak poinformowali klientów. Reszta firm powinna się uczyć od nich takiego zachowania.

! Odpowiedz
2 0 specjalnie_zarejestrowany2

Masz odpowiedź 2 posty niżej:)

! Odpowiedz
2 6 bezimienov

"Każdego specjalistę da się zastąpić skończoną liczbą stu...." oł sh..t. Here we go again, a samoloty spadają...

! Odpowiedz
9 23 degrengolada

ergo hestia ma dbać o bezpieczeństwo ubezpieczeniowe klientów a nawet nie potrafi zadbać o dane swoich klientów. Kompletna kompromitacja firmy i niestety ogromne ryzyko dla klientów ów podmiotu. Mogą się nagle pojawiać kredyty i pożyczki z "nikąd".

brawo hestia, nigdy nie skorzystam z waszych usług, żebyście czasem nie dostali moich danych.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne