Skorygowana EBITDA Huuuge Inc. wzrosła do 82,3 mln USD, co oznacza wzrost o 27,9 proc. rok do roku, a skorygowany zysk netto wyniósł 64,6 mln USD w porównaniu z 41,1 mln USD w 2021 r. (+57,3 proc.) - poinformował wydawca gier w komunikacie.


"Nasza koncentracja na poprawie rentowności oraz silnych przepływach pieniężnych zaowocowała rekordową skorygowaną EBITDA Huuuge. Aktywnie odpowiadaliśmy na wyzwania przed którymi stoi cała branża, koncentrując się na zmniejszeniu kosztów oraz wzroście wydajności" - powiedział Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge.
"Zredukowaliśmy wydatki na marketing o 39 proc., wydatki na badania i rozwój o 11 proc. oraz całkowite koszty operacyjne o 23 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Działania te są przykładem naszej strategii poprawy rentowności, która przyczyniła się do znaczącej poprawy przepływów pieniężnych" - dodał Marek Chwałek, wiceprezes wykonawcy ds. finansowych Huuuge.
Na początku lutego Huuuge poinformował, że utworzy w skonsolidowanych wynikach za 2022 rok odpis z tytułu utraty wartości IP związanego z grą Traffic Puzzle w wysokości ok. 26,1 mln USD.
Jak podano, odpis z tytułu utraty wartości aktywa zmniejszy wyniki operacyjne grupy, ale nie będzie miał wpływu na przepływy pieniężne z działalności operacyjnej ani na sytuację płynnościową.
Huuuge szacował też wtedy, że skorygowana EBITDA za rok zakończony 31 grudnia 2022 r. osiągnęła poziom 82 mln USD (+28 proc. rdr).
W 2022 r. przychody Huuuge wyniosły 319 mln USD, co oznacza spadek o 14,7 proc. r/r. Przychody z głównych gier w portfolio Spółki (Huuuge Casino i Billionaire Casino) spadły o 12,2 proc. rok do roku, odzwierciedlając niższe wydatki na marketing i sytuację rynkową po IDFA (zmiany w polityce prywatności Apple). Przychody z nowych gier spadły o 33,1 proc. rok do roku, głównie z powodu stopniowego spadku przychodów z Traffic Puzzle oraz niższych przychodów z innych gier z portfolio.
W samym czwartym kwartale 2022 roku Huuuge miał 77,7 mln USD przychodów, spadek rok do roku o 12,2 proc.
Strata operacyjna wyniosła w trzech ostatnich miesiącach zeszłego roku 1,8 mln USD.
Strata netto sięgnęła 0,85 mln USD, a skorygowany zysk netto wyniósł 27,7 mln USD.
Konsensus PAP Biznes, nie uwzględniający odpisu, zakładał, że w czwartym kwartale 2022 roku Huuuge miał 77,8 mln USD przychodów, 21,2 mln USD zysku operacyjnego i 18,4 mln USD zysku netto.
Huuuge wskazuje, że w 2022 r. branża gier stanęła w obliczu bezprecedensowych wyzwań, odnotowując pierwszy w swojej historii spadek w ujęciu rocznym (-4 proc. r/r, według Newzoo). Sektor gier mobilnych odczuł szczególnie mocny spadek, o 5 proc. rok do roku, podczas gdy kategoria gier typu social casino skurczyła się o 2,5 proc. rok do roku. Zaistniała sytuacja była spowodowana kilkoma czynnikami, w tym zwiększeniem wydatków konsumentów na kulturę i rozrywkę offline po pandemii koronawirusa, wpływem zmian w polityce prywatności Apple na skuteczność działań marketingowych, jak również spowolnieniem gospodarczym i rosnącą inflacją.
Huuuge poinformował w komunikacie, że nie rezygnuje z prób tworzenia nowych gier, otwierając kreatywne studia, czyli "Pods". Analizuje też możliwości ekspansji poza gry mobilne i zaoferowanie swoim graczom opcji grania na wielu urządzeniach i platformach. (PAP Biznes)
pr/