REKLAMA

Dino Polska podtrzymuje, że celem na '22 jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA rdr

2022-08-19 14:24, akt.2022-08-19 15:32
publikacja
2022-08-19 14:24
aktualizacja
2022-08-19 15:32
Dino Polska podtrzymuje, że celem na '22 jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA rdr
Dino Polska podtrzymuje, że celem na '22 jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA rdr
fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / / Bankier.pl

Dino Polska podtrzymuje, że celem na ten rok jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA rdr - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino.

"Naszym celem jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA w tym roku w stosunku do roku ubiegłego" - powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów.

W pierwszej połowie roku marża EBITDA wyniosła 8,96 proc., podczas gdy w I półroczu 2021 r. było to 9,19 proc. W samym drugim kwartale marża EBITDA wyniosła 9,22 proc. i była o 0,31 pkt. proc. niższa niż w II kw. 2021 r.

Członek zarządu dopytywany o szanse na utrzymanie marży EBITDA rdr, odpowiedział: "Cały czas uważamy ten cel za osiągalny. W ubiegłym roku drugie półrocze przyniosło duży spadek EBITDA, więc baza jest niższa. (...) Podtrzymujemy cel, ale nie chcemy wchodzić w szczegóły, jakie działania zamierzamy podjąć".

Krauze nie chciał podawać oczekiwań co do marży brutto na sprzedaży w kolejnych kwartałach.

Proszony o wyjaśnienie spadku marży brutto, poinformował, że widać bardzo silną presję ze strony dostawców na cenę zakupu, a z drugiej strony spółka benczmarkuje się z cenami do największych sieci detalicznych w Polsce.

Jak poinformował, spółka nie widzi obecnie większych zmian miksu sprzedażowego, gdyż jest sklepem oferującym podstawowe produkty.

"Uważamy, że pozyskujemy nowych klientów dzięki naszej polityce cenowej" - powiedział Krauze.

Wzrost sprzedaży LFL wyniósł w II kwartale 2022 r. 29,8 proc., po wzroście o 11,7 proc. w analogicznym okresie 2021 r. Sprzedaż LFL wzrosła w I połowie roku o 25,5 proc. (9,5 proc. wzrostu przed rokiem). Liczba zakupów dokonanych w sklepach LFL wzrosła w pierwszym półroczu o blisko 15 proc. rdr.

"Przy LFL na poziomie 30 proc. w drugim kwartale trudno mówić o słabnięciu konsumpcji, jeśli chodzi o podstawowe produkty spożywcze" - powiedział dyrektor finansowy Dino.

W pierwszym półroczu przychody grupy Dino wyniosły 8,74 mld zł i były o 45,4 proc. wyższe rdr. EBITDA po I półroczu wyniosła 783,4 mln zł (wzrost o 41,7 proc. rdr), a zysk netto 464,5 mln zł (wzrost o 36,2 proc. rdr).

"Jesteśmy dobrze przygotowani do działania w kolejnych okresach, które są niepewne z punktu widzenia gospodarki. Zakładamy, że nadal będziemy w stanie osiągać ponadprzeciętne dynamiki LFL, utrzymując wysoki poziom dyscypliny kosztowej w naszej organizacji" - podsumował członek zarządu Michał Krauze. (PAP Biznes)

pel/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wybierz BMW Serii 5 w leasingu 106%

Wybierz BMW Serii 5 w leasingu 106%

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki