REKLAMA

Dino Polska podtrzymuje, że celem na '22 jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA rdr

2022-08-19 14:24, akt.2022-08-19 15:32
publikacja
2022-08-19 14:24
aktualizacja
2022-08-19 15:32

Dino Polska podtrzymuje, że celem na ten rok jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA rdr - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino.

Dino Polska podtrzymuje, że celem na '22 jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA rdr
Dino Polska podtrzymuje, że celem na '22 jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA rdr
fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / / Bankier.pl

"Naszym celem jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA w tym roku w stosunku do roku ubiegłego" - powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów.

W pierwszej połowie roku marża EBITDA wyniosła 8,96 proc., podczas gdy w I półroczu 2021 r. było to 9,19 proc. W samym drugim kwartale marża EBITDA wyniosła 9,22 proc. i była o 0,31 pkt. proc. niższa niż w II kw. 2021 r.

Członek zarządu dopytywany o szanse na utrzymanie marży EBITDA rdr, odpowiedział: "Cały czas uważamy ten cel za osiągalny. W ubiegłym roku drugie półrocze przyniosło duży spadek EBITDA, więc baza jest niższa. (...) Podtrzymujemy cel, ale nie chcemy wchodzić w szczegóły, jakie działania zamierzamy podjąć".

Krauze nie chciał podawać oczekiwań co do marży brutto na sprzedaży w kolejnych kwartałach.

Proszony o wyjaśnienie spadku marży brutto, poinformował, że widać bardzo silną presję ze strony dostawców na cenę zakupu, a z drugiej strony spółka benczmarkuje się z cenami do największych sieci detalicznych w Polsce.

Jak poinformował, spółka nie widzi obecnie większych zmian miksu sprzedażowego, gdyż jest sklepem oferującym podstawowe produkty.

"Uważamy, że pozyskujemy nowych klientów dzięki naszej polityce cenowej" - powiedział Krauze.

Wzrost sprzedaży LFL wyniósł w II kwartale 2022 r. 29,8 proc., po wzroście o 11,7 proc. w analogicznym okresie 2021 r. Sprzedaż LFL wzrosła w I połowie roku o 25,5 proc. (9,5 proc. wzrostu przed rokiem). Liczba zakupów dokonanych w sklepach LFL wzrosła w pierwszym półroczu o blisko 15 proc. rdr.

"Przy LFL na poziomie 30 proc. w drugim kwartale trudno mówić o słabnięciu konsumpcji, jeśli chodzi o podstawowe produkty spożywcze" - powiedział dyrektor finansowy Dino.

W pierwszym półroczu przychody grupy Dino wyniosły 8,74 mld zł i były o 45,4 proc. wyższe rdr. EBITDA po I półroczu wyniosła 783,4 mln zł (wzrost o 41,7 proc. rdr), a zysk netto 464,5 mln zł (wzrost o 36,2 proc. rdr).

"Jesteśmy dobrze przygotowani do działania w kolejnych okresach, które są niepewne z punktu widzenia gospodarki. Zakładamy, że nadal będziemy w stanie osiągać ponadprzeciętne dynamiki LFL, utrzymując wysoki poziom dyscypliny kosztowej w naszej organizacji" - podsumował członek zarządu Michał Krauze. (PAP Biznes)

pel/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki