

CDRL, właściciel marki odzieży dziecięcej Coccodrillo, liczy w 2018 roku na wzrost przychodów i zysku netto w tempie ok. 10 proc. rdr - poinformowali PAP Biznes przedstawiciele zarządu spółki. W tym roku zysk netto może być podobny rdr.
"Podtrzymujemy, że w tym roku jest szansa na ok. 10 proc. wzrostu sprzedaży, a zysk netto będzie porównywalny rok do roku" - powiedział PAP Biznes wiceprezes CDRL Tomasz Przybyła.
Po trzech kwartałach 2017 roku CDRL ma 151,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 10,6 proc. rdr. EBITDA wzrosła o 23,9 proc. rdr do 18,6 mln zł, EBIT wzrósł o 23,3 proc. rdr do 12,6 mln zł, a zysk netto spadł o 1,6 proc. rdr do 7,8 mln zł.
Spółka tłumaczy, że porównywalny rdr zysk netto po trzech kwartałach to efekt odpisów na różnice kursowe związanych z polityką zabezpieczeń.
Celem na 2018 rok jest wzrost zysku netto i obrotów spółki o ok. 10 proc. rdr.
"Na przyszły rok zakładamy około 10 proc. przyrostu przychodów i zysku netto. W Polsce wzrost obrotów może wynieść ok. 5 proc. Liczymy na 15-20 proc. wzrostu obrotów w eksporcie i sprzedaży zagranicznej oraz na ponad 30 proc. wzrostu obrotów w internecie. Zakładamy wzrost sprzedaży LFL w przyszłym roku" - powiedział prezes CDRL Marek Dworczak.
Po trzech kwartałach przychody w sklepach CDRL w Polsce wzrosły o 7,1 proc. rdr do ok. 100 mln zł. Franczyza w krajach UE zanotowała wzrost obrotów o 10,3 proc. do 26,1 mln zł. Sprzedaż eksportowa zwiększyła się w tym okresie o 21,7 proc. do 15,7 mln zł, a e-commerce w Polsce dał 9,1 mln zł przychodów (wzrost o 25,8 proc. rdr).
Spółka przewiduje, że na koniec tego roku obrót w segmencie e-commerce w Polsce wyniesie ok. 16,5 mln zł, a za granicą ok. 1,5 mln zł.
"To da ok. 8 proc. całości obrotu spółki. Chcemy, by w przyszłym roku ten udział wzrósł do ok. 10 proc. Przewidujemy łącznie ok. 25 mln zł przychodów z e-commerce w 2018 r. Za granicą chcemy się rozwijać online w Czechach, na Słowacji, w Niemczech, gdzie nasze e-sklepy już działają" - powiedział wiceprezes Przybyła.
Po 9 miesiącach marża brutto na sprzedaży w CDRL wzrosła o 1,6 p.p. do 50,1 proc.
Przedstawiciele zarządu spółki liczą, że w całym roku marża będzie wyższa, w wysokości 57-58 proc. i taki poziom uda się utrzymać w 2018 roku.
"Na koniec tego roku marża brutto na sprzedaży wzrośnie, bo czwarty kwartał może mieć wysoką marżę, na poziomie powyżej 60 proc. W całym roku marża może więc wynieść 57-58 proc. Zakładam, że w 2018 roku utrzymamy taki poziom marży, bo w tym wyprzedaliśmy dość dużo towarów z poprzednich kolekcji" - powiedział wiceprezes.
Zarząd ocenia, że wyzwaniem dla spółki, podobnie jak dla całej branży, jest pozyskiwanie i utrzymywanie pracowników.
"Widzimy presję na wzrost płac. Spodziewamy się, że w przyszłym roku zwiększymy wynagrodzenia o 6-8 proc. rdr. W tym roku wynagrodzenia wzrosły o ok. 5,5 proc., a wzrost liczby zatrudnionych dał 10 proc. wzrostu kosztów zatrudnienia. W przyszłym roku wzrost kosztów wynikających ze wzrostu zatrudnienia wyniesie 4-5 proc." - powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła.
Anna Pełka (PAP Biznes)
pel/ pr/




















































