Będzie remont stacji Warszawa Zachodnia

2020-07-07 10:44, akt.2020-07-07 13:15
publikacja
2020-07-07 10:44
aktualizacja
2020-07-07 13:15
fot. PKP PLK /

Nowoczesna stacja Warszawa Zachodnia pozwoli zabezpieczyć pełne potrzeby jeśli chodzi o ruch pasażerski - mówił we wtorek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Podkreślił, że warszawiacy czekali na tę inwestycję od wielu lat. 

Szef resortu infrastruktury brał udział w podpisaniu umowy na modernizację stacji kolejowej Warszawa-Zachodnia. Wykona ją Budimex. Umowa dotyczy wykonania robót budowlanych związanych z przebudową stacji Warszawa Zachodnia oraz budowy trasy tramwajowej do Wilanowa. Jak wynika  z komunikatu Budimeksu, jej wartość opiewa na kwotę ok.1,94 mld zł netto. Termin zakończenia robót to ok. trzy lata od daty zawarcia umowy.

"Nowoczesna stacja to przede wszystkim bezpieczeństwo dla podróżnych, wsparcie dla tych, którzy z powodu różnych ułomności nie są w stanie pokonać wielu barier architektonicznych" - powiedział Adamczyk. Dodał, że to będzie stacja, "która pozwoli zabezpieczyć pełne potrzeby jeśli chodzi o ruch pasażerski".

/ fot. PKP PLK / Materiały prasowe

Szef MI podziękował partnerom biznesowym PKP Polskich Linii Kolejowych za "sprawne wsparcie i przygotowanie tego przedsięwzięcia". "Politycy zrobili to, co do nich należy - przygotowali zwykłym mieszkańcom Warszawy inwestycję, która jest oczekiwana od wielu lat. Dzisiaj przyszedł czas na inżynierów" - zaznaczył.

"Dzisiaj warszawiacy będą mogli powiedzieć, że za trzy lata będą dysponowali stacją, która będzie wzorem dla wielu innych państw europejskich, wzorem jak realizować, w jakim zakresie i w jaki sposób nowoczesne inwestycje kolejowe" - podkreślił Adamczyk. 

autor: Magdalena Jarco, Łukasz Pawłowski

maja/ pif/ pad/

Źródło:PAP
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (15)

dodaj komentarz
killgore
PKP to buduje a hejt leci na Trzaskowskiego. Tępe pisie trole jadą na swój rząd:) Jest tam choć złotówka z miejskiej kasy? Na Nowogrodzkiej cay czas płaca od wpisu a nie od tego, czy ma on jakiś sens.
kkk1111
warszawa i nie niemiecka firma buduje szok Trzaskowski chyba zajęty wyborami i nie dopilnował
fredi12345
Projekt nieprzemyślany. Perony powinny być na -1, żeby chronić od mrozu, wiatru i od deszczu, wiata za 2 mld złotych nie ochroni od mrozu i ciągłego wiatru, który tam hula, wie ten kto tam czekał w zimę na skm'kę, piździawa, większość chowała się w tunelu, tylko hardcorowcy stali na peronie owinięci szalikami,Projekt nieprzemyślany. Perony powinny być na -1, żeby chronić od mrozu, wiatru i od deszczu, wiata za 2 mld złotych nie ochroni od mrozu i ciągłego wiatru, który tam hula, wie ten kto tam czekał w zimę na skm'kę, piździawa, większość chowała się w tunelu, tylko hardcorowcy stali na peronie owinięci szalikami, w czapkach, stukając z zimna butami. Na poziomie 0 powinny jeździć tramwaje (co za chory pomysł, żeby schować tramwaj na poziomie -2 !!!, tam co najwyżej powinien zostać zbudowany tunel dla przyszłej stacji metra), tym bardziej, że główne okoliczne drogi są dużo poniżej dworca, patrz: Aleje Jerozolimskie i Prymasa 1000-lecia, przecież dużo taniej jest wybudować kładkę dla tramwaju nad tymi ulicami, tym bardziej, że wzdłuż nich wiodą wysokie skarpy. Kolejna rzecz to na poziomie 0 i wyżej mogłaby powstać przestrzeń komercyjna, której sprzedaż mogłaby sfinansować inwestycję.
knife
Ja nie życzę sobie, by z moich podatków szły pieniądze na tych warszawiaków. Perony u nich powinny być przy wylocie odpadów komunalnych do Wisły na przeciw Czajce - najsprawniejszej spalarni na świecie.
Niech są podtapiani deszczem i zanieczyszczeniami, przecież wybierają sobie włodarzy, jak wybierają tak mają.
Ja nie życzę sobie, by z moich podatków szły pieniądze na tych warszawiaków. Perony u nich powinny być przy wylocie odpadów komunalnych do Wisły na przeciw Czajce - najsprawniejszej spalarni na świecie.
Niech są podtapiani deszczem i zanieczyszczeniami, przecież wybierają sobie włodarzy, jak wybierają tak mają.
Same sopuchy i mędrce. Jeden mądrzejszy od drugiego.
Uważam, że stolicę powinno się przenieść do Krakowa, bądź Berlina za sprawą Napoleona i tych sprzedawczyków za srebrny pieniążek.
knife
Przecież tam, jest panicz gospodarz!
Dajcie mu wreszcie wolną rękę w zarządzaniu, łon to wszystko opanuje w ramach projektów z wykorzystaniem potencjału towarzyszki Lange i lgbt+ .
Jako podatnik uważam, żadnej pomocy i wyręczania z problemów, niech utoną w odchodach czajki, zieloni mu pomogą a jak z Bałtyku
Przecież tam, jest panicz gospodarz!
Dajcie mu wreszcie wolną rękę w zarządzaniu, łon to wszystko opanuje w ramach projektów z wykorzystaniem potencjału towarzyszki Lange i lgbt+ .
Jako podatnik uważam, żadnej pomocy i wyręczania z problemów, niech utoną w odchodach czajki, zieloni mu pomogą a jak z Bałtyku zrobi szambo? Cóż sąsiedzi mu tego nie przepuszczą a rodacy zrobią z niego świętego.
Takie czasy.
antek10
Jakby nie dawali miliardów na kler to juz dawno wszystkie dworce PKP byłyby zmodernizowane. A tak to bedą to robić 100 lat.
gruking
PO na nic nie dawało i nic nie zbudowali....a orliki
pluto85md odpowiada gruking
I 80% obecnej sieci dróg ekspresowych i autostrad.

Powiązane: Kolej Plus

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki