Awaria w ING Banku Śląskim

ING Bank Śląski zaliczył w czwartek poważną awarię. Nie działała bankowość internetowa i mobilna, wystąpił też problem z płatnościami kartami debetowymi i kredytowymi. Teraz obiecuje klientom zwrot opłat za korzystanie tego dnia z obcych bankomatów.

"Przepraszamy, obecnie serwis informacyjny www.ingbank.pl jest niedostępny. Pracujemy nad usunięciem problemu" - taki komunikat witał w czwartek na stronie internetowej ING Banku Śląskiego.

O awarii bankowości internetowej poinformowali nas w czwartek po godzinie 14:00 czytelnicy, pisząc na alert@bankier.pl. Nie udawało się im zalogować ani do systemu bankowości internetowej, ani mobilnej. Istotnie: "serwis ingbank.pl jest niedostępny" - napisano w komunikacie zamieszczonym na stronie www.ing.pl.

Awaria strony internetowej ING Banku Śląskiego - www.ing.pl
Awaria strony internetowej ING Banku Śląskiego - www.ing.pl (ING)

Przy próbie skorzystania z aplikacji mobilnej klientom wyświetlał się komunikat "W tej chwili niektóre funkcje nie działają. Możesz jednak sprawdzić stan konta lub zrobić przelew w aplikacji po zalogowaniu". Wprowadzenie PIN-u do aplikacji kończyło się jednak wyświetleniem białego ekranu.

(Bankier.pl)

Po godzinie 15:00 strona informacyjna banku ing.pl działała, nadal jednak nie było możliwe logowanie do systemu bankowości internetowej - zamiast tego pojawiał się komunikat o treści "Trwają prace serwisowe bankowości internetowej Moje ING. Wprowadzamy usprawnienia, które poprawią działanie bankowości. Przepraszamy za utrudnienia".

Przed godziną 23:00 bank poinformował, że większość usług działa już poprawnie:

"- w pełnym zakresie działa już system Moje ING i ING Business,
- działają płatności kartami, BLIK i płatności mobilne,
- działają bankomaty obce i Planet Cash,
- działają bankomaty i wpłatomaty ING Banku Śląskiego,
- działa infolinia banku.

Pracujemy jeszcze nad przywróceniem płatności za zakupy internetowe „Płać z ING”." - podał bank."

W piątek rano klientów ING na stronie www.ing.pl wita trudny do przeoczenia komunikat:

"W czwartek walczyliśmy z poważną awarią. Jej skutki zostały już usunięte, wszystkie usługi są dostępne."

Bank wyjaśnia, że klienci mieli problemy nie tylko z korzystaniem z bankowości internetowej i aplikacji mobilnej, ale też z płatnościami i wypłatami z użyciem kart do konta i kredytowych.

Dla klientów, którym czwartkowa awaria dała w kość, ma dobrą informację: "Będziemy zwracać opłaty za korzystanie z obcych bankomatów w dniu wystąpienia awarii oraz priorytetowo rozpatrywać reklamacje z nią związane"

Pytania i uwagi związane z awarią klienci powinni zgłaszać poprzez system wiadomości w Moim ING.

Jednocześnie instytucja poinformowała, że uporała się z awarią i przywróciła działanie wszystkich usług banku.

MW

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
12 12 darsik

W d... niech sobie wsadzą zwroty opłat w cudzych bankomatach. Powinni co najmniej znieść opłaty za prowadzenie rachunków w takim dziadowskim banku. Chyba czas na zmianę banku.

! Odpowiedz
3 4 czytacz

Masz rację.Ktoś kto nie mógł zrobić zakupów nie leciał szukać obcych bankomatów.Zresztą skoro nie działała bankowość to jak mogli wypłacać w obcych bankomatach?

! Odpowiedz
2 6 mhm

Przecież tam nie ma opłat za rachunki (przynajmniej taki, jaki ja mam, chyba „Z Lwem Direct”), więc co mieliby znieść...
Nie chciałbym ich jakoś bronić, ale akurat z tym postulatem nie trafiłeś...

! Odpowiedz
0 3 mhm odpowiada czytacz

„Zresztą skoro nie działała bankowość to jak mogli wypłacać w obcych bankomatach?”
— zdaje się, że przez jakiś czas nie działały wypłaty z bankomatów własnych/Planet Cash, a działały z bankomatów obcych...

! Odpowiedz
5 16 tehmal

NIe wiem dlaczego moderator usunął moją wiadomość, która jesr prawdziwa.
Chyba będę musiał uznać to za przejaw antysemityzmu.

Prawdę mówię w ING nie działą aplikacja mobilna, BLIK, płatności zbliżeniowe, a bankomat odrzuca wszelkie tranzakcje.

! Odpowiedz
1 6 czytacz

Bo tu jest cenzura gorsza niż w PRL.Wszystkie niewygodne komentarze usuwają.

! Odpowiedz
0 11 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
21 54 vinci70

Ten bank powinien się nazywać ,,ING-AWARIA BANK ŚLĄSKI" ,serwis makler też ma problem od jakiegoś tygodnia i mimo zgłoszeń dalej jest problem..Co tydzień grzebią a system sobie -odradzam potencjalnym przyszłym użytkownikom.

! Odpowiedz
1 18 mhm

I jeszcze ten komunikat:
„Po godzinie 15:00 [...] nie jest możliwe logowanie do systemu bankowości internetowej - zamiast tego pojawia się komunikat o treści "[...] Wprowadzamy usprawnienia, które poprawią działanie bankowości. [...]".”
Jakby 15 to była najlepsza pora na wprowadzanie usprawnień... Pewnie usprawnieniem będzie to, ze system w ogóle ruszy..

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 4 weisschwartz odpowiada mhm

Awarie systemów się zdarzają, pytanie czy to nie był atak czarnych kapeluszników, a nawet jeśli to się nie dowiemy.

! Odpowiedz