Ambra, producent i dystrybutor alkoholi, zakłada, że rynek wina w Polsce wzrośnie w 2014 roku o ok. 5 proc. wobec 3 proc. w 2013 roku - poinformował PAP Piotr Kaźmierczak, dyrektor finansowy Ambry.
"Na tak wolne tempo rozwoju rynku w zeszłym roku (wzrost wyniósł ok. 3 proc. - przyp. PAP) mogło wpływać zahamowanie wzrostu sprzedaży w dyskontach. Jednak powoli dyskonty zmieniają strategię, oferując więcej markowych produktów. To powinno pomóc zwiększać sprzedaż wina w tym roku" - poinformował Kaźmierczak.
Dodał, że kategoria wina może także zyskiwać kosztem alkoholi mocnych.
"W średnim okresie czynnikiem pozytywnym będzie fakt, że akcyza na wino została utrzymana, podczas gdy akcyza na wódkę wzrosła z początkiem roku, co zwiększyło cenę detaliczną tego alkoholu" - powiedział.
"Nasze prognozy zakładają, że rynek wina w Polsce wzrośnie w 2014 r. o ok. 5 proc." - dodał.
Spółka z optymizmem patrzy także na perspektywy rynku wina w kolejnych latach.
"Myślę, że rok 2015, będzie okresem szybszego wzrostu niż rok 2014, głównie ze względu na fakt, że cała konsumpcja wówczas przyspieszy" - skomentował Kaźmierczak. (PAP)
jow/ asa/