Producent wtórnych aluminiowych stopów odlewniczych Alumetal zakłada publikację w II kw. lub w połowie 2023 roku nowej strategii - poinformowała podczas czwartkowej wideokonferencji prezes Agnieszka Drzyżdżyk.


"Prace nad strategią trwają, chcielibyśmy przedstawić nasze plany w II kwartale lub w połowie tego roku" - powiedziała prezes.
"W 2022 spółka praktycznie zrealizowała cel, jaki ogłosiliśmy w naszej strategii w 2018 roku w zakresie ilości sprzedaży, która w 2022 roku była na poziomie 250 tys. ton. Jeśli chodzi o rok bieżący, to chcielibyśmy po raz kolejny zwiększyć sprzedaż, chociaż problemy w przemyśle budowlanym czy producentów AGD aktualnie niekorzystanie wpływają na popyt w zakresie stopów wstępnych, jak stopów odlewniczych (...) Oczekujemy natomiast poprawy sytuacji w europejskim przemyśle motoryzacyjnym" - dodała.
W ubiegłym roku wolumen sprzedaży grupy zwiększył się o 7 proc. do 247,8 tys. ton. Około 80 proc. sprzedaży Alumetalu trafia do branży motoryzacyjnej.
Grzegorz Stulgis, przewodniczący rady nadzorczej i wiodący akcjonariusz Alumetalu, poinformował, że nowa strategia jest przygotowana niezależnie od planów przejęcia spółki przez Hydro Aluminium.
Pod koniec kwietnia 2022 Hydro Aluminium AS ogłosiło wezwanie do sprzedaży na 100 proc. akcji Alumetalu. Warunkiem prawnym ogłoszonego wezwania było uzyskanie zgody Komisji Europejskiej na dokonanie koncentracji poprzez przejęcie kontroli nad Alumetalem.
Na początku października 2022 KE podjęła decyzję o rozpoczęciu drugiego etapu w procedurze udzielania zgody na transakcję. W związku z brakiem zgody KE w pierwszym etapie wezwanie zakończyło się bez transakcji zakupu akcji.
"Procedura w Komisji Europejskiej ma potrwać maksymalnie do 23 maja bieżącego roku" - zapowiedziała Drzyżdżyk.
Okres wyłączności dla Hydro Aluminium AS na kupno 100 proc. akcji Alumetalu został 31 stycznia automatycznie przedłużony do momentu, kiedy zarówno główny akcjonariusz spółki jak i Alumetal, działając wspólnie, nie powiadomią inwestora na piśmie, że rezygnują z zainteresowania transakcją.
W 2022 roku Alumetal odnotował 3.266,4 mln zł przychodów ze sprzedaży (+49 proc. rdr), 293,5 mln zł zysku EBITDA (+37 proc. rdr) i 245,3 mln zł zysku netto (+62 proc. rdr). Znormalizowany zysk netto wyniósł w tym czasie 216,1 mln zł (+46 proc. rdr).
Przewodniczący rady nadzorczej zapowiedział, że Alumetal nie obiecuje w tym roku powtórki wyników z 2022 roku, gdyż ubiegłoroczne wysokie marże są nie do utrzymania w dłuższym terminie.(PAP Biznes)
epo/ ana/























































