REKLAMA
TYLKO U NAS

Agora w I kw. miała 9,2 mln zł straty netto j.d. oraz 53 mln zł zysku EBITDA

2025-05-23 08:24
publikacja
2025-05-23 08:24

Strata netto jednostki dominującej Agory w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła 9,2 mln zł wobec zysku na poziomie 3,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku; zysk EBITDA grupy wyniósł 53 mln zł, czyli o 0,7 proc. mniej rok do roku.

Agora w I kw. miała 9,2 mln zł straty netto j.d. oraz 53 mln zł zysku EBITDA
Agora w I kw. miała 9,2 mln zł straty netto j.d. oraz 53 mln zł zysku EBITDA
fot. Mateusz Włodarczyk / / FORUM

Przychody Agory w I kwartale br. spadły o 6,9 proc. rdr do 349,3 mln zł, a zysk operacyjny wyniósł 6,4 mln zł, co oznacza spadek o 39,6 proc. w ujęciu rocznym. Natomiast przychody z usług reklamowych grupy w I kw. wyniosły 163,6 mln zł o 3,7 proc. więcej rdr.

EBITDA bez MSSF16 wyniosła 24,9 mln zł wobec 26,8 mln zł przed rokiem, a wynik operacyjny w tym ujęciu wykazał stratę na poziomie 0,4 mln zł wobec zysku na poziomie 4 mln zł rok wcześniej.

Przepływy pieniężne netto Agory z działalności operacyjnej w I kw. wyniosły 60,9 mln zł, co oznacza spadek o 15,4 proc. rdr, przepływy pieniężne netto razem wyniosły 9,6 mln zł czyli o 66,2 proc. mniej rdr.

Na koniec marca grupa Agora dysponowała środkami pieniężnymi i krótkoterminowymi aktywami finansowymi w wysokości 143,2 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 140,1 mln zł (kasa, rachunki i lokaty bankowe) oraz krótkoterminowe aktywa finansowe w wysokości 3,1 mln zł.

Segment reklamy zewnętrznej wypracował 44,7 mln zł przychodów - o 12 proc. więcej rdr i był biznesem, w którym wpływy reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej grupy.

Wpływy reklamowe tego segmentu wzrosły o 12 proc., do poziomu 41,2 mln zł. Na ich pozytywną dynamikę najistotniej wpłynęły przychody z kampanii realizowanych na nośnikach typu digital, citylight oraz city transport. AMS pozostaje liderem rynku OOH w Polsce oraz najszybciej rosnącym graczem na rynku digital OOH – przychody firmy w tym obszarze wzrosły o 40 proc. rok do roku.

Z kolei segment Radio wypracował 82 mln przychodów, więcej o 4,9 proc. rdr. Przychody ze sprzedaży reklamy radiowej zwiększyły się o 4,8 proc., do 74,8 mln zł. Wyższe były także wpływy cyfrowe segmentu – o 11,5 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 r.

Zwiększyły się zarówno przychody z reklamowych usług internetowych, jak i przychody z tytułu sprzedaży subskrypcji premium TOK FM. Serwis radiozet.pl jest liderem wśród serwisów stacji radiowych, z wynikiem o ponad milion realnych użytkowników więcej od rmf.fm2.

W I kwartale 2025 r. segment Film i Książka odnotował zysk zarówno na poziomie EBIT – 17,9 mln, jak i na poziomie EBITDA – 39,2 mln przy 154,3 mln zł przychodów, czyli mniej o 15,1 proc. rdr.

Spadek przychodów odnotowała działalność kinowa, która mimo to stanowiła największą kategorię przychodów tego segmentu.

Zmniejszyły się przychody ze sprzedaży biletów oraz ze sprzedaży barowej w kinach, przy jednoczesnym wzroście wpływów ze sprzedaży reklam w kinach Helios. W ocenie spółki, gorszy wynik niż w ubiegłym roku ma związek z wysoką bazą porównawczą z pierwszego kwartału 2024 r., kiedy w kinach wysoką frekwencję notowały filmy „Akademia Pana Kleksa” (2,5 mln widzów) i „Diuna 2” (1,5 mln widzów).

Według szacunków Heliosa liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła 13 mln i była niższa o 17,7 proc. rdr. Wzrosły także przychody Wydawnictwa Agora.

Przychody Wydawnictwa Agora wzrosły w I kwartale br. o 37,2 proc. i wyniosły 17,7 mln zł. Wzrost przychodów związany był m.in. z wyższymi przychodami ze sprzedaży produktów cyfrowych oraz organizacją Festiwalu Piosenki Filmowej w Bydgoszczy.

Segment Prasa Cyfrowa i Drukowana odnotował wyższe wyniki operacyjne zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. Głównym czynnikiem, który pozytywnie wpłynął na te rezultaty, był spadek kosztów operacyjnych.

Przychody tego segmentu w I kw. wyniosły 43 mln zł o 8,9 proc. mniej rdr.

Jak podano, w tym czasie „Gazeta Wyborcza” utrzymała pozycję lidera pod względem sprzedaży wśród dzienników opiniotwórczych. Segment odnotował również wyższe przychody ze sprzedaży reklam – o 6,3 proc. (11,9 mln zł), głównie dzięki większym wpływom reklamowym w papierowej wersji dziennika.

Agora podtrzymała prognozę dynamiki wydatków na reklamę w Polsce w całym 2025 r. na poziomie około 6,5-8,5 proc - poinformowała firma w sprawozdaniu zarządu.

„Dynamika rynku reklamowego w pierwszym kwartale 2025 r. była zgodna z oczekiwaniami. Spółka na ten moment nie zmienia swoich oczekiwań co do tempa wzrostu całego rynku reklamy oraz jego poszczególnych segmentów. Agora oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2025 r. będzie na poziomie około 6,5-8,5 proc.” - napisano w raporcie.

„Jednocześnie warto zauważyć, że ze względu na wiele czynników niepewności i gwałtowne zmiany w otoczeniu rynkowym trudno jest dokonywać długoterminowych założeń. Niepewność dotyczy czynników makroekonomicznych związanych przede wszystkim z sytuacją geopolityczną. Dlatego też powyższe szacunki mogą być obarczone błędem, a ich trafność może być dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności” - dodano.

Agora podała, że w I kwartale 2025 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2024 r. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług około 2,99 mld zł. Wzrost wydatków reklamowych dotyczył wszystkich segmentów rynku z wyjątkiem prasy.

Ponadto wskazano, że w tym okresie dynamicznie rosły wydatki reklamowe w internecie. Dość duży wzrost dotyczył także reklamy radiowej. Nieznacznie, o ok. 1 proc. wzrosły wydatki reklamowe w telewizji, w reklamie zewnętrznej i w reklamie kinowej. Tylko prasa odnotowała spadek wpływów reklamowych. (PAP Biznes)

mcb/ asa/ pad/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki