73 proc. Polaków w wieku 18-65 lat kupowało w ciągu ostatniego roku odzież online, a 56 proc. obuwie - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Co trzeci badany zmniejszył w czasie pandemii wydatki na odzież, a co czwarty – na obuwie. Miejscem najczęściej kojarzonym spontanicznie z zakupem ubrań online jest Allegro, a z obuwiem – CCC.


Jak podano w komunikacie prasowym ARC, odsetek osób kupujących odzież online w najstarszej badanej grupie wiekowej (45-65 lat) wynosił 66 proc. Najczęściej (84 proc.) ubrania online kupowali mieszkańcy mniejszych miast (50-99 tys. mieszkańców) oraz osoby z najmłodszej grupy wiekowej 18-24 lata (82 proc.).
Z badania wynika, że marka produktu liczy się bardziej w przypadku obuwia (25 proc.) niż w przypadku odzieży (16 proc.), a sklepy producentów są bardziej popularne w przypadku zakupu obuwia (53 proc.) niż w przypadku zakupu ubrań (38 proc.).
Allegro było najczęściej spontanicznie wskazywanym miejscem zakupu odzieży online (30 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się Zalando (14 proc.) i H&M (9 proc.)
"Te wyniki zmieniają się w najmłodszej badanej grupie wiekowej (18-24 lat) – w przypadku tej grupy pierwszą wskazywaną marką jest Zalando" - napisano.
Z kolei najczęściej spontanicznie wskazywanym miejscem zakupu obuwia online jest CCC (21 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się Allegro (20 proc.) i eobuwie. pl (19 proc.). Najmłodsza grupa wskazywała najczęściej eobuwie. pl (24 proc.).
"W ciągu ostatniego roku na branżę odzieżową i obuwniczą miało wpływ kilka czynników. Pierwszy z nich to upowszechnienie pracy zdalnej, które spowodowało mniejsze potrzeby zakupowe związane z garderobą. Drugi to regularne zamykanie galerii handlowych i tym samym ograniczony dostęp do sklepów stacjonarnych. Trzeci związany jest z dystansem społecznym – chęć jego utrzymania powstrzymała część społeczeństwa przed zakupami w dużych skupiskach osób, w tym w galeriach handlowych, nawet wtedy, kiedy było one otwarte" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
"Ważnym czynnikiem jest również zwiększenie częstotliwości korzystania z internetu, również wśród grup wiekowych, które wcześniej korzystały z niego sporadycznie" - dodał.(PAP Biznes)
pel/ ana/

























































