Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Właściciele 15 tys. aut wzywani do serwisu. Wady wykryto w 40 modelach

Właściciele 15 tys. aut wzywani do serwisu. Wady wykryto w 40 modelach

Shutterstock

Właściciele blisko 15 tys. aut zarejestrowanych w Polsce muszą zgłosić się do serwisów. Usterki w wyprodukowanych przez siebie autach wykryło pięciu producentów – wynika z komunikatu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wadliwe okazały się przede wszystkim auta produkowane przez koncern Stellantis. Usterki wykryto w oplach, peugeotach, citroenach i autach z logo DS. Wady wykryto łącznie w 32 modelach.

Kampania naprawcza Peugeota, Citroena, Opla i DS

Usterki dotyczą jednostki sterującej silnikiem oraz oprogramowania centralki sterowania silnika, które mogą powodować wyższą emisję spalin.

Jak informują producenci, w autach wyposażonych w oprogramowanie centralki sterowania silnika z nieprawidłową kalibracją diagnostyki pompy wodnego roztworu mocznika.

„Powoduje to brak sygnalizacji (zaświecenia się lampki sygnalizacyjnej) w zestawie wskaźników w przypadku nadciśnienia wodnego roztworu mocznika i dezaktywację systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz może prowadzić do niezgodności z przepisami dotyczącymi emisji” – czytamy w komunikacie przesłanym do UOKiK.

W przypadku jednostki sterującej silnikiem, niewłaściwa okazała się kalibracja, co także może powodować niezgodność z przepisami dotyczącymi emisji spalin.

Najwięcej wadliwych modeli do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłosił Peugeot. Usterki wykryto w modelach: 208, 2008, 301, 308, 3008, 508, 5008, boxer, rifter, partner, traveller i expert. Do autoryzowanych stacji obsługi muszą zgłosić się właściciele 5912 peugeotów.

Analogiczne usterki wykryto także w 2437 pojazdach wyprodukowanych przez Citroena, a konkretnie w modelach: spacetourer, jumpy, berlingo, c3, c4, c4 picasso, c5 aircross, c elysee, jumper. Wadliwe okazało się także 2781 opli: zafira, vivaro, astra (L), combo, corsa, grandland x, mokka i movano oraz auta z logo DS: ds3 crossback, ds4 i ds7 crossback.

Kampania naprawcza Kii

Z wadami muszą borykać się także właścicieli aut wyprodukowanych przez południowokoreańską Kię. W ponad 3,3 tys. egzemplarzy zarejestrowanych w Polsce problem dotyczy wadliwej konstrukcji filtra siatkowego znajdującego się wewnątrz pompy podciśnieniowej. Jak informuje producent, w związku z usterką może nie być zapewnione jej prawidłowe zasilanie olejem, co może doprowadzić do zablokowania pompy i niewytworzenia podciśnienia.

W rezultacie wada może powodować wydłużenie drogi hamowania przy naciskaniu pedału hamulca w normalnych warunkach jazdy, co z kolei zwiększa ryzyko wypadku.

Wadliwe okazały się modele: stonic, optima, ceed, xceed, proceed, ceed sw i sportage.

Tematy
Komentarze
Właściciele 15 tys. aut wzywani do serwisu. Wady wykryto w 40 modelach
Marcin Kaźmierczak
Podziel się