Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Netflix rozpycha się na polskim rynku streamingu i detronizuje konkurencję

Netflix zbliża się do przejęcia połowy rynku streamingu w Polsce. W listopadzie platforma zgromadziła ponad 13 mln użytkowników. Blisko trzykrotnie więcej niż drugi co do wielkości serwis, czyli HBO GO. Netflix zatrzymuje widzów przed ekranem na średnio 6 godzin i 8 minut miesięcznie. O trzy godziny dłuższej niż wicelider, czyli Disney+ – podaje Gemius/PBI.

fot. Top_CNX / Shutterstock

Netflix zdominował rynek platform streamingowych w Polsce. W listopadzie serwis zgromadził ponad 13 mln subskrybentów, czyli 43,87 proc. wszystkich widzów platform Vod w naszym kraju. W ciągu miesiąca Neflix zanotował przyrost użytkowników o blisko 216,8 tys. osób. Średnio w ciągu miesiąca subskrybent platformy spędza przed telewizorem 6 godzin i 8 minut - wynika z danych Gemius/PBI. 

reklama

Liczba subskrybentów HBO GO w ciągu miesiąca wzrosła o ponad 533,9 tys. osób. Tym samym serwis wyprzedził Disney+, który październiku br. zajmował drugie miejsce pod względem liczby subskrybentów w Polsce. Disneyowi w listopadzie ubyło nieco ponad 10 tys. widzów. Jednak ci, którzy zostali, spędzają średnio na oglądaniu materiałów więcej czasu (ok. 3 godz. 5 min) niż użytkownicy HBO GO (ok. 1 godzi. 48 min). Daje to firmie zarządzanej przez Boba Igera drugie miejsce wśród polskich użytkowników.

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Porównanie najpopularniejszych serwisów Vod

Serwisy

Październik 2022 r.

Listopad 2022 r.

Użytkownicy

Zasięg

Użytkownicy

Zasięg

netflix.com

12 815 010

42,95%

13 031 766

43,87%

hbogo.pl

4 199 688

14,08%

4 733 640

15,94%

disney+

4 467 150

14,97%

4 457 106

15,01%

player.pl

3 845 394

12,89%

4 117 716

13,86%

tvp.pl - vod

3 001 212

10,06%

3 134 376

10,55%

primevideo.com

2 875 662

9,64%

2 677 698

9,01%

canalplus.com

2 567 376

8,60%

2 621 808

8,83%

polsatboxgo.pl

2 520 234

8,45%

2 404 890

8,10%

wp.pl - vod

2 135 160

7,16%

2 366 496

7,97%

cda.pl - premium

2 091 744

7,01%

2 228 472

7,50%

Źrodło: badanie Gemius/PBI

Na przełomie października i listopada najwięcej widzów utracił serwis Prime Video. W ciągu miesiąca z platformy Vod odpłynęło blisko 198 tys. użytkowników. Spadek odnotował także Polsat Box Go. W listopadzie platforma posiadała o nieco ponad 115,3 tys. subskrybentów mniej. 

Dominika Florek

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty