Zysk netto LPP w II kw. wyniósł 206,1 mln zł wobec 173,3 mln zł rok wcześniej

Grupa LPP miała w drugim kwartale 2018 roku 206,1 mln zł zysku netto wobec 173,3 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny grupy wyniósł 311,8 mln zł wobec 207,6 mln zł przed rokiem i był zgodny z wcześniejszymi szacunkowymi wynikami (310 mln zł).

Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes
Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes (fot. Marek Wiśniewski / Puls Biznesu)

Zysk netto grupy LPP wzrósł w drugim kwartale rok do roku o 19 proc., a zysk operacyjny był wyższy o 50,2 proc.

Przychody LPP wyniosły 2,05 mld zł i były zbieżne z szacunkami opublikowanymi na początku lipca. Sprzedaż wzrosła o 20,2 proc. rok do roku. Przychody z rynku polskiego wzrosły o 16 proc. rok do roku do 1,093 mld zł, sprzedaż w Europie o 39 proc. do 503 mln zł, a sprzedaż w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw była wyższa o 14 proc. i wyniosła 450 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży grupy w drugim kwartale wynosiła 59,7 proc. w porównaniu z 56,9 proc. w analogicznym okresie 2017 roku. W prezentacji podano, że od drugiego kwartału odpisy aktualizujące wartość zapasów grupa wykazuje w marży brutto na sprzedaży. Odpisy te obniżyły marżę w minionym kwartale o 40,2 mln zł.

Koszty SG&A grupy wzrosły o 19,9 proc., nieco wolniej od wzrostu przychodów, i wyniosły 891,6 mln zł.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych grupy (LFL) w walutach lokalnych w drugim kwartale 2018 roku wzrosły o 14,6 proc., tak jak szacowano w lipcu. Sprzedaż porównywalna była dodatnia w każdym miesiącu drugiego kwartału, wszystkie marki pokazały dwucyfrowo dodatnie LFL za wyjątkiem Mohito. Dodatkowo grupa podała, że w drugim kwartale sprzedaż porównywalna była dodatnia w większości krajów (najwyższa w Rumunii, na Ukrainie i na Węgrzech).

Sprzedaż marki Reserved wzrosła o 21 proc. rok do roku do 921 mln zł, marki Cropp o 13 proc. do 287 mln zł, marki House o 23 proc. do 223 mln zł, marki Mohito była stabilna i wyniosła 212 mln zł, a marki Sinsay wzrosła o 36 proc. do 202 mln zł.

Sprzedaż internetowa grupy wzrosła w drugim kwartale o 111 proc. rok do roku do 178,5 mln zł. Sprzedaż internetowa w tym okresie stanowiła 10,2 proc. przychodów z Polski i 8,7 proc. łącznej sprzedaży grupy.

W prezentacji grupa podała, że sprzedaż na metr kwadratowy powierzchni handlowej wzrosła w drugim kwartale o 8,4 proc. do 674 zł. Najwyższe dwucyfrowe wzrosty sprzedaży detalicznej na metr kwadratowy zanotowały: Rumunia, Czechy oraz Węgry.

Na koniec czerwca grupa posiadała 1.756 salonów (o 46 więcej niż przed rokiem) o całkowitej powierzchni ok. 1.034,2 tys. m kw., z czego 771 sklepów o powierzchni 516,2 tys. m kw. znajdowało się poza granicami kraju. Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z czerwcem 2017 roku wzrosła o 10,8 proc.

Powierzchnia handlowa marki Reserved wzrosła rok do roku o 11,8 proc. do 582,2 tys. m kw., marki Cropp o 6,7 proc. do 130,1 tys. m kw., marki House o 6 proc. do 113 tys. m kw., marki Mohito o 6,3 proc. do 105,5 tys. m kw., a marki Sinsay o 28,1 proc. do 92,8 tys. m kw. (celem na 2018 rok jest przekroczenie przez Sinsay 100 tys. m kw.).

W całym 2018 roku grupa spodziewa się wzrostu powierzchni handlowej o 11 proc. rok do roku do 1,109 mln m kw. W poprzednim kwartale grupa podawała, że celem jest wzrost o 10,5 proc.

Na koniec drugiego kwartału grupa posiadała 364 mln zł gotówki netto oraz 190 mln zł ulokowane w funduszach pieniężnych.

"Celem jest utrzymanie gotówki netto w następnych kwartałach na potrzeby przyszłych inwestycji" - napisano w prezentacji.

Wydatki inwestycyjne LPP w okresie kwiecień-czerwiec wyniosły 137,6 mln zł i były o 55 proc. wyższe rok do roku, ze względu na koszty związane z centrami logistycznymi (rozbudowa Pruszcza Gdańskiego oraz pierwsze koszty Brześcia Kujawskiego). (PAP Biznes)

kuc/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 paul80

Na ten moment LPP jest w bardzo dobrej sytuacji finansowej. Stabilna spółka z jasną strategią, wiadomo czego można się spodziewać, nie ma niespodzianek.

! Odpowiedz
0 1 kawitt

Postęp jaki spółka robi jest naprawdę fajny. Miło się patrzy na rozwój, zwłaszcza który wynika głównie z sukcesów zagranicznych, w Polsce już rynek jest przesiąknięty marką, fajnie że tak odważne, a jednocześnie przemyślanie wchodzą na rynki międzynarodowe. W przyszłości może coś być z tego coś wielkiego na skalę światową, utożsamiane z Polską.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 nast4s14

Jedna z nielicznych polskich spółek, które rok w rok poprawiają swój ubiegłoroczny wynik.

! Odpowiedz
0 2 olnowak

Cena LPP od jakiegoś czasu promocyjna, dla mnie spokojnie przebiją w tym roku 10k, spodziewałem się rekordu może jeszcze się uda, wyniki spółki mnie nie zawodzą, ale jak widać, niektórzy dalej podchodzą z dystansem, a spółka naprawdę działa sprawnie i ma bardzo duże możliwości rozwoju w najbliższych latach, pod dłuższa inwestycję dla mnie pewniak.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 4 migosent

Bardzo dobre wyniki, czekam na pozytywną reakcję polskich inwestorów. Od zeszłego roku spółka świetnie sobie radzi, już widać, że nie jest to kwestia przypadku.

! Odpowiedz
LPP -0,33% 7 540,00
2018-11-14 17:00:00
WIG 0,38% 56 865,17
2018-11-14 17:05:00
WIG20 0,63% 2 231,90
2018-11-14 17:05:00
WIG30 0,59% 2 531,67
2018-11-14 17:15:00
MWIG40 -0,29% 3 879,22
2018-11-14 17:15:00
DAX -0,52% 11 412,53
2018-11-14 17:35:00
NASDAQ -0,90% 7 136,39
2018-11-14 22:02:00
SP500 -0,76% 2 701,58
2018-11-14 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl