Zysk netto CD Projektu w trzecim kwartale 2019 roku wyniósł 14,9 mln zł i był o 15 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali wynik na poziomie 12,9 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem zysk spadł o 3,8 proc.

Oczekiwania ośmiu biur maklerskich ankietowanych przez PAP Biznes wahały się od 8,2 mln zł do 20,3 mln zł zysku netto.
Na początku piątkowej sesji akcji CD Projektu drożały o 0,76%, osiągając cenę 265,30 zł.
Grupa podała, że na koniec trzeciego kwartału pozycja bilansowa "sprzedaż przyszłych okresów" - związana z zaliczkami na poczet tantiem oraz otrzymanymi lub należnymi tantiemami, głównie w związku z planowaną premierą gry "Cyberpunk 2077" - wyniosła 136 mln zł i była o 62 mln zł wyższa niż kwartał temu.
Grupa wypracowała 92,9 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 74,6 mln zł. Przychody wzrosły o 38,3 proc. wobec analogicznego okresu 2018 roku.
Przychody ze sprzedaży produktów wzrosły rdr o 16 proc. do 47,1 mln zł. Grupa podała, że największy udział w tej sprzedaży miały tantiemy wynikające z kontynuowanej, dobrej sprzedaży gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" wraz z dodatkami oraz tantiemy z dystrybucji na platformach cyfrowych gry "Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści".
Przychody ze sprzedaży towarów i materiałów były w trzecim kwartale o 64 proc. wyższe rok do roku i wyniosły 43,3 mln zł. W raporcie podano, że składały się na nie głównie przychody z realizowanej za pośrednictwem platformy GOG cyfrowej dystrybucji gier od zewnętrznych dostawców oraz przychody studia CD Projekt Red związane ze sprzedażą dystrybutorom elementów fizycznych edycji własnych tytułów (nośniki, pudełka, itp.), w tym przede wszystkim elementów fizycznych edycji kolekcjonerskiej gry "Cyberpunk 2077" oraz gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" na konsolę Nintendo Switch.
Zysk operacyjny spadł rok do roku o 8,1 proc. do 16,8 mln zł. Konsensus zakładał 13,6 mln zł zysku.
Wynik EBITDA CD Projektu w trzecim kwartale - według wyliczeń PAP Biznes - sięgnął 24,9 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku o 28,2 proc. Konsensus PAP Biznes wskazywał na wynik w wysokości 20,5 mln zł.
Spółka od początku 2019 roku publikuje wyniki z uwzględnieniem standardu rachunkowego MSSF 16. Historyczne dane nie zostały przekształcone.
Przepływy operacyjne netto CD Projektu w trzecim kwartale były dodatnie i wyniosły 112,1 mln zł, wobec 28,1 mln zł przed rokiem.
W raporcie podano, że największy wpływ na wzrost przepływów miało zwiększenie "rozliczeń międzyokresowych przychodów" wynikające w największym stopniu z przedsprzedaży gry "Cyberpunk 2077", a także zaliczki związane z planowaną premierą gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" na konsoli Nintendo Switch. Dodatkowo przepływy poprawiło zmniejszenie stanu należności, wynikające ze spływu wysokiego salda należności z końca czerwca oraz wzrost zapasów, wynikający głównie z produkcji komponentów fizycznych egzemplarzy gier w segmencie CD Projekt Red oraz produkcji towarów sklepu firmowego.
Gra "Gwint", której producentem jest grupa CD Projekt, zadebiutowała na urządzeniach mobilnych z systemem iOS 29 października.
W prezentacji podano, że w ciągu trzech tygodni od debiutu "Gwinta" na urządzeniach iOS, wersja ta odpowiadała za 68 proc. przychodów, natomiast przychody z komputerów PC oraz konsol odpowiadały odpowiednio za 28 proc. i 4 proc. przychodów.
Prezes Kiciński podał w trakcie piątkowej telekonferencji, że sprzedaż "Gwinta" jest niewielka w porównaniu z innymi źródłami przychodów grupy CD Projekt.
"Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana" jest sieciową grą karcianą z wbudowanymi mikropłatnościami. Premiera gry w wersji na komputery PC miała miejsce w październiku 2018 roku, natomiast wersja na konsole pojawiła się w grudniu.
Nakłady na prace rozwojowe w trzecim kwartale wyniosły 43,5 mln zł, wobec 34,6 mln zł kwartał wcześniej. Łączne nakłady wykazane w bilansie spółki na koniec września wzrosły do 333,1 mln zł.
Z końcem czerwca grupa miała dostęp łącznie do 593,6 mln zł gotówki oraz lokat bankowych powyżej trzech miesięcy, o 63 mln zł więcej niż na koniec czerwca.
Segment CD Projekt Red, zajmujący się produkcją gier komputerowych, wypracował w trzecim kwartale 61,3 mln zł przychodów do zewnętrznych klientów, o 57 proc. więcej rok do roku. Zysk netto wyniósł 16,8 mln zł, czyli wzrósł rdr o 4,8 proc.
Przychody drugiego segmentu grupy - dystrybutora cyfrowych wersji gier komputerowych GOG - wzrosły rok do roku o 12,2 proc. do 31,5 mln zł. Strata netto sięgnęła 1,9 mln zł wobec 0,6 mln zł straty rok wcześniej.
"Jesteśmy blisko zakończenia programu motywacyjnego i jeszcze nie zdecydowaliśmy, ale to może być dobry moment na odświeżenie strategii. Moglibyśmy wówczas zaprezentować strategię na dłuższy okres, kolejne 4-6 lat. Może się to wydarzyć w połowie przyszłego roku, ale jeszcze nie mamy decyzji w tej sprawie" - powiedział Kiciński w trakcie piątkowej konferencji.
Obecna strategia grupy kapitałowej CD Projekt obejmuje lata 2016–2021 i zakłada m.in. premierę kolejnej gry fabularnej (RPG) kategorii AAA.
Wyniki grupy CD Projekt w trzecim kwartale 2019 roku [dane w mln zł] | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2019 | rdr | |
Przychody | 92,9 | 74,6 | 24,5% | 38,3% | -30,4% | 307,9 | 30,7% |
EBITDA | 24,9 | 20,5 | 21,3% | 28,2% | -47,8% | 102,1 | 22,9% |
EBIT | 16,8 | 13,6 | 24,0% | -8,1% | -57,4% | 76,7 | -3,6% |
zysk netto j.d. | 14,9 | 12,9 | 15,4% | -3,8% | -56,0% | 66,4 | -2,2% |
marża EBITDA | 26,8% | 27,4% | -0,57 | -2,10 | -8,94 | 33,15% | -2,11 |
marża EBIT | 18,1% | 18,0% | 0,11 | -9,14 | -11,42 | 24,91% | -8,87 |
marża netto | 16,0% | 17,2% | -1,13 | -7,02 | -9,35 | 21,57% | -7,26 |
*** Konsensus tworzony jest na podstawie prognoz biur maklerskich zebranych wcześniej przez PAP. Są one dostępne w pełnej wersji Serwisu Ekonomicznego PAP Biznes oraz na stronie http://biznes.pap.pl/konsensusy. Baza konsensusów PAP zawiera prognozy wyników kwartalnych i rocznych dla ponad 200 spółek notowanych na GPW
kuc/ osz/