Grupa Vistula oczekuje w 2018 roku dwucyfrowego wzrostu przychodów, chce zwiększyć powierzchnię sprzedaży w grupie o około 9 proc. netto, a planowane wydatki inwestycyjne w 2018 roku wyniosą około 20 mln zł - poinformowała spółka w raporcie rocznym.
"W ramach planowanej kontynuacji rozwoju organicznego w 2018 roku oczekujemy dwucyfrowego wzrostu przychodów Grupy Kapitałowej oraz utrzymania marży brutto przy kontrolowanym poziomie kosztów sprzedaży na m.kw oraz przy zwiększeniu powierzchni sprzedaży w Grupie Kapitałowej o około 9 proc. netto" - napisał w liście do akcjonariuszy Grzegorz Pilch, prezes spółki.
Prezes poinformował, że w 2018 roku Vistula zamierza przekroczyć poziom łącznie 450 salonów wszystkich marek odzieżowych oraz segmentu jubilerskiego.
"Zakładamy, że łączna powierzchna handlowa w Grupie Kapitałowej na koniec 2018 roku wyniesie około 36 tys. m.kw z czego około 8 tys. m.kw będą stanowiły salony franczyzowe" - napisano.
W ramach planów inwestycyjnych na 2018 rok planowane jest uruchomienie 42 nowych salonów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni około 3 tys. m.kw netto, co zapewnić ma wzrost powierzchni sprzedaży spółki o ok. 9 proc.
Planowany na rok 2018 rozwój sieci detalicznej zakłada zwiększenie sieci sprzedaży W.KRUK o około 1 tys. m.kw poprzez otwarcie 13 nowych salonów oraz zwiększenie sieci sprzedaży segmentu odzieżowego o około 2 tys. m.kw poprzez uruchomienie 29 lokalizacji.
"Łączne nakłady finansowe w roku 2018 przeznaczone na rozwój sieci detalicznej, rewitalizacje najważniejszych lokali handlowych oraz pozostałe inwestycje wyniosą około 20 mln zł" - napisano w raporcie.
Spółka podała, że istotnym czynnikiem wzrostu przychodów grupy ma być planowany 50 proc. wzrost przychodów w kanale on-line i przekroczenie 10 proc. udziału tego kanału dystrybucji w przychodach grupy. (PAP Biznes)
seb/