Wittchen zanotował 52 proc. wzrost sprzedaży w kwietniu w ujęciu rok do roku, w 2023 roku chce otworzyć własne sklepy w Rumunii i w Niemczech, a łączna powierzchnia salonów przekroczyć ma 10 tys. m kw. Wittchen rozważa wybudowanie całkiem nowego centrum logistycznego - poinformowali w piątek przedstawiciele spółki.


Wittchen podał, że według wstępnych danych sprzedaż w kwietniu wyniosła 33,4 mln zł, czyli była o 52 proc. wyższa niż rok wcześniej.
"Bardzo się cieszymy ze sprzedaży w kwietniu. Mieliśmy 52 proc. wzrost sprzedaży" - powiedział prezes spółki Jędrzej Wittchen.
Na koniec marca spółka posiadała 10 salonów za granicą, z czego 7 salonów własnych zlokalizowanych było w Czechach oraz 3 na Węgrzech. Grupa prowadzi także działalność zagraniczną poprzez własne sklepy internetowe oraz poprzez platformy sprzedażowe typu marketplace.
Wittchen podał, że planuje dalszy rozwój geograficzny również poprzez salony własne. W 2023 roku spółka chce być obecna ze sklepami własnymi w Rumunii i w Niemczech.
"Uważamy, że w tej chwili Niemcy i Rumunia to są te miejsca, w których powinniśmy otworzyć sklepy stacjonarne" - powiedział Grzegorz Ochędzan, Manager ds. Finansów i Rozwoju.
W kanale e-commerce spółka chce otworzyć sklepy na Słowacji i w Austrii.
Na koniec marca 2023 roku grupa prowadziła 115 salonów, z czego 100 pod marką Wittchen, a 15 pod marką Wittchen Travel. Łączna powierzchnia salonów wyniosła 9.794 m kw. Ponadto grupa posiadała 10 salonów franczyzowych na Ukrainie o łącznej powierzchni 880 m kw.
Zgodnie z planami pod koniec 2023 roku łączna powierzchnia salonów wynieść ma 10,2 tys. m kw.
"Na koniec 2023 roku zamierzmy mieć ponad 10 tys. mkw.; będzie to zrealizowane poprzez zwiększenie liczby sklepów w Czechach, na Węgrzech, w Niemczech i w Rumunii" - powiedział Ochędzan.
Spółka podała, że kanał on-line był największym w I kwartale kontrybutorem do wyniku operacyjnego grupy. Kanał stacjonarny posiada wysokie koszty w postaci salonów własnych.
Wittchen planuje w 2023 roku przeznaczyć nakłady w kwocie ok. 11 mln zł na wyposażenie nowych salonów i modernizację obecnych oraz ok. 4,5 mln zł na infrastrukturę IT oraz związaną z e-commerce.
Wydatki inwestycyjne w I kwartale wyniosły 1,9 mln zł i były związane m.in. z inwestycjami w salonach, zwiększeniem floty oraz wydatkami na IT i e-commerce.
Ochędzan poinformował, że spółka rozważa obecnie wybudowanie całkiem nowego centrum logistycznego.
"Jesteśmy na etapie poszukiwania dobrego miejsca, myślimy o zbudowaniu od nowa magazynów rzędu 30-40 tys., a nawet 50 tys. metrów (...) szukamy miejsca w strefie ekonomicznej" - dodał prezes spółki.
Spółka podała w piątek, że chce kontynuować dwucyfrowe dynamiki sprzedaży, liczy na stabilizację marży brutto na sprzedaży na wysokim poziomie oraz stabilizację marży operacyjnej.
Marża brutto na sprzedaży jest na poziomie 63 proc, co oznacza wzrost o 0,7 pp. rdr.
Wittchen podał, że realizacja tych planów będzie możliwa dzięki zwiększeniu sprzedaży zagranicznej, na której generowana jest wyższa marża oraz w kanale e-commerce dzięki zwiększeniu wolumenu sprzedaży przez własne sklepy internetowe, jak również zwiększeniu współpracy z platformami typu marketplace.
Zarząd oczekuje również, że sprzedaż produktów z kategorii walizek nadal będzie wykazywać tendencje wzrostowe.
Spółka poinformowała, że w celu zabezpieczenia się przez problemami związanymi z łańcuchem dostaw, dokonała wcześniejszego zatowarowania na znaczną część 2023 r.(PAP Biznes)
seb/ gor/