Strata netto Agory w II kw. 2022 roku wyniosła 16 mln zł wobec 9,2 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali straty netto w przedziale 12,4-12,5 mln zł.


Strata operacyjna w pierwszych trzech miesiącach br. sięgnęła 11,8 mln zł wobec 27,6 mln zł straty rok wcześniej. Prognoza analityków była w przedziale 4,2-10,3 mln zł straty.
EBITDA sięgnęła 26,1 mln zł wobec 14,7 mln zł rok wcześniej i wobec oczekiwań analityków w przedziale 12,3-20,7 mln zł.
Przychody Agory wzrosły o 29,7 proc. do 261,8 mln zł wobec 258-260,8 mln zł oczekiwań.
Segment "film i książka" odnotował w pierwszym kwartale wzrost przychodów o 103 proc. do 95,6 mln zł. Najistotniejszy wzrost przychodów w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku w tym obszarze odnotowała działalność kinowa. Wpływy ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wyniosły w drugim kwartale 2022 r. 39,1 mln zł, co oznacza wzrost o 137 proc. Strata operacyjna segmentu zmniejszyła się do 6,2 mln zł z 21,6 mln zł. Od 1 marca 2022 roku limity sprzedaży biletów do kin zostały zniesione.
Działalność prasowa Agory w pierwszym kwartale zwiększyła sprzedaż o 8,3 proc. do 53,7 ml zł. Segment miał 0,4 mln zł zysku operacyjnego wobec 4,7 mln zł rok wcześniej.
Przychody cyfrowe dziennika, czyli ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej oraz reklamy cyfrowej sięgnęły 17,6 mln zł.
To według Agory, przede wszystkim rezultat wyższych przychodów z subskrypcji treści Wyborcza.pl, które wzrosły o 10,2 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2021 r. Liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych Gazety Wyborczej na koniec czerwca 2022 r. wyniosła blisko 296 tys., co oznacza wzrost o 14,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2021 r.
W segmencie reklamy zewnętrznej przychody wzrosły o 46,5 proc. do 46,6 mln zł. Zysk operacyjny sięgnął w tym okresie 6,8 mln zł wobec 2,5 mln zł straty przed rokiem
Biznes internetowy grupy wypracował w II kw. przychody na poziomie 42,9 mln zł (spadek o 20,8 proc.), natomiast zysk operacyjny zmniejszył się o 51,6 proc. do 4,4 mln zł.
Działalność radiowa przyniosła grupie 1,9 mln zł zysku operacyjnego wobec 1 mln zł zysku przed rokiem. Przychody wzrosły o 19,6 proc. 27,5 do mln zł.
Stacje muzyczne Grupy Agora (Rock Radio, Radio Złote Przeboje oraz Radio Pogoda) zwiększyły w drugim kwartale br. udział w słuchalności o 0,2 pkt. proc. do 4,4 proc. Radio informacyjne TOK FM zwiększyło udział o 0,1 pkt. proc. do 3 proc.
epo/ asa/