Harper Hygienics ocenia, że wskutek spadku sprzedaży na rynkach rosyjskim i ukraińskim zanotuje w I kwartale 2015 roku 980 tys. zł straty brutto. Spółka uruchomi proces pozyskania inwestora strategicznego - poinformował Harper Hygienics.
Spółka podała, że sprzedaż na rynku rosyjskim i ukraińskim spadła w I kwartale 2015 roku rdr o około 80 proc. i w związku z tym udział tej sprzedaży w całości skonsolidowanej sprzedaży spółki w I kwartale spadła do około 5 proc. z około 20 proc. wcześniej.
"Spadek sprzedaży na tych rynkach wynikał z ogólnej sytuacji makroekonomicznej obu krajów, w tym załamania się w 1Q 2015 popytu konsumpcyjnego, dewaluacji lokalnych walut i trudności lokalnych przedsiębiorców w pozyskiwaniu walut do realizacji zakupów importowych" - napisano w komunikacie.
"Spółka aktywizuje swoje działania sprzedażowe na innych rynkach eksportowych, w tym w Europie Zachodniej i krajach Bliskiego Wschodu, w celu skompensowania ubytków przychodów" - dodano.
Harper Hygienics podał, że w I kwartale 2015 roku wynik EBIT wyniósł szacunkowo 50 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej było to 2,1 mln zł. W I kwartale 2014 roku zysk brutto wynosił 1,44 mln zł, a teraz spółka spodziewa się 980 tys. zł straty brutto.
Spółka poinformowała, że spotyka się z sygnałami, mogącymi świadczyć o rosnącym zainteresowaniu ze strony potencjalnych inwestorów strategicznych więc chce wybrać doradców przy tym procesie.
"W związku z powyższym spółka uznaje za celowe uruchomienie zorganizowanego procesu ukierunkowanego na pozyskanie tego rodzaju inwestora bowiem ewentualne zaangażowanie kapitałowe inwestora strategicznego należy postrzegać jako czynnik pozytywnie oddziałujący na rozwój działalności spółki" - napisano w komunikacie. (PAP)
seb/ asa/
























































