Grupa Śnieżka chce osiągnąć w 2028 r. 1,1 mld zł przychodów i marżę EBITDA na poziomie 18 proc. - podała spółka w komunikacie dot. przyjętych przez zarząd spółki celów strategicznych grupy.


Jak podano, wśród celów na 2028 r. są też m.in.: wyższy niż 20 proc. udział grupy Śnieżka zrealizowany na każdym z kluczowych rynków: Polska, Węgry i Ukraina; osiągnięcie na kluczowych dla grupy rynkach rozpoznawalności marek: Śnieżka, Magnat, Polifarbe i Vidaron jako jednych z trzech pierwszych wskazywanych przez konsumentów marek farb w badaniu rozpoznawalności; systematyczna poprawa wskaźników zrównoważonego rozwoju spółek grupy ocenianych przez firmę EcoVadis.
Spółka podała, że przy przyjmowaniu celów założono, że nie ulegną istotnej zmianie warunki prowadzenia działalności gospodarczej, nie wystąpią nadzwyczajne zdarzenia jednorazowe, wartość skonsolidowanego zysku netto przeznaczana na wypłatę dywidendy pozostanie zgodna z przyjętym przez zarząd dotychczasowym założeniem w zakresie rekomendacji wypłaty dywidendy, a wydatki inwestycyjne odbywać się będą zgodnie z przyjętym planem.
Spółka zastrzegła, że przyjęte cele strategiczne nie stanowią prognozy ani szacunku przyszłych wyników grupy, a jedynie wskazują zamierzone kierunki działania do 2028 roku.
Wyniki Śnieżki w czwartym kwartale 2023 roku, według wyliczeń PAP Biznes, i ich odniesienie do konsensusu oraz poprzednich wyników (dane w mln PLN): | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
4Q2023 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2023 | rdr |
Przychody | 152,7 | 153,7 | -0,6% | 8,6% | -43,6% | 857,8 | 8,3% |
EBITDA | 14,3 | 13,7 | 4,1% | 198,2% | -78,1% | 159,4 | 50,1% |
EBIT | 5,2 | 4,6 | 12,0% | - | -90,7% | 121,0 | 74,3% |
zysk netto j.d. | 0,6 | 0,8 | -18,7% | - | -98,4% | 77,6 | 111,5% |
marża EBITDA | 9,3% | 7,9% | 1,43 | 5,94 | -14,69 | 18,58% | 5,17 |
marża EBIT | 3,4% | 1,8% | 1,60 | 6,70 | -17,07 | 14,11% | 5,34 |
marża netto | 0,4% | -0,5% | 0,93 | 2,70 | -13,89 | 9,05% | 4,41 |
pel/ ana/