Samsung i Apple znaleźli się na czele listy 250 największych firm sektora dóbr konsumpcyjnych. Średni wzrost wyników sprzedaży w Europie nadal jest poniżej średniej całego zestawienia. Najlepiej radzą sobie rynki wschodzące: Afryka, Ameryka Łacińska i Azja – podaje Deloitte w swoim najnowszym raporcie.
250 najlepszych firm wypracowało łącznie w 2012 roku 3,1 bilionów dolarów przychodu ze sprzedaży. Ponad 60 proc. firm z zestawienia zanotowało spadek wzrostu wyników sprzedaży, co przełożyło się na średni spadek z 7 proc. (2011 r.) do 5,1 proc. (2012 r.).
| Ranking sprzedaży | Firma | Kraj pochodzenia |
| 1 | Samsung Electronics Co., Ltd. | Korea Południowa |
| 2 | Apple Inc. | Stany Zjednoczone |
| 3 | Nestlé S.A. | Szwajcaria |
| 4 | Panasonic Corporation | Japonia |
| 5 | The Procter & Gamble Company | Stany Zjednoczone |
| 6 | Sony Corporation | Japonia |
| 7 | Unilever Group | Holandia i Wielka Brytania |
| 8 | PepsiCo, Inc. | Stany Zjednoczone |
| 9 | The Coca-Cola Company | Stany Zjednoczone |
| 10 | LG Electronics Inc. | Korea Południowa |
| 11 | Anheuser-Busch InBev SA/NV | Belgia |
| 12 | JBS S.A. | Brazylia |
| 13 | Nokia Corporation | Finlandia |
| 14 | Bridgestone Corporation | Japonia |
| 15 | Mondelēz International, Inc. (dawniej Kraft Foods Inc.) | Stany Zjednoczone |
| 16 | Lenovo Group Limited | Hong Kong |
| 17 | Tyson Foods, Inc. | Stany Zjednoczone |
| 18 | Mars, Incorporated | Stany Zjednoczone |
| 19 | Philip Morris International Inc. | Stany Zjednoczone |
| 20 | L'Oréal S.A. | Francja |
| 21 | Compagnie Générale des Établissements Michelin S.C.A | Francja |
| 22 | Danone | Francja |
| 23 | Haier Group Company | Chiny |
| 24 | Japan Tobacco Inc. | Japonia |
| 25 | NIKE, Inc. | Stany Zjednoczone |
Samsung utrzymał swoją silną pozycję największej firmy w branży elektronicznej i sektora dóbr konsumpcyjnych. Z kolei Apple, które zajmuje drugą lokatę, odnotowało prawie 45 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, czyli ponad dwa razy większy niż lider. Nie tak dobrze poradziło sobie Panasonic i Sony, które spadły w rankingu.
W sektorze ubrań największe przychody osiągnęło NIKE i adidas. Spośród markowych produktów spożywczych najchętniej sięgano po produkty Nestle, a napoje PepsiCo sprzedawały się lepiej niż Coca-Coli.
Królem w firmach z branży rozrywkowej nadal jest Nintendo, mimo ciągłych cięć w sprzedaży. Swoje wyniki sukcesywnie poprawia Lego, które pnie się ku górze.
W przypadku produktów chemicznych i kosmetycznych potentatem jest P&G oraz Unilever. Największe firmy z tego sektora pochodzą głównie z Ameryki Północnej i Europy.
/mg























































