Samsung czy Apple - kto sprzedaje więcej? Zobacz światową czołówkę

Samsung i Apple znaleźli się na czele listy 250 największych firm sektora dóbr konsumpcyjnych. Średni wzrost wyników sprzedaży w Europie nadal jest poniżej średniej całego zestawienia. Najlepiej radzą sobie rynki wschodzące: Afryka, Ameryka Łacińska i Azja – podaje Deloitte w swoim najnowszym raporcie.

250 najlepszych firm wypracowało łącznie w 2012 roku 3,1 bilionów dolarów przychodu ze sprzedaży. Ponad 60 proc. firm z zestawienia zanotowało spadek wzrostu wyników sprzedaży, co przełożyło się na średni spadek z 7 proc. (2011 r.) do 5,1 proc. (2012 r.).

Ranking sprzedaży Firma Kraj pochodzenia
1 Samsung Electronics Co., Ltd. Korea Południowa
2 Apple Inc. Stany Zjednoczone
3 Nestlé S.A. Szwajcaria
4 Panasonic Corporation Japonia
5 The Procter & Gamble Company Stany Zjednoczone
6 Sony Corporation Japonia
7 Unilever Group Holandia i Wielka Brytania
8 PepsiCo, Inc. Stany Zjednoczone
9 The Coca-Cola Company Stany Zjednoczone
10 LG Electronics Inc. Korea Południowa
11 Anheuser-Busch InBev SA/NV Belgia
12 JBS S.A. Brazylia
13 Nokia Corporation Finlandia
14 Bridgestone Corporation Japonia
15 Mondelēz International, Inc. (dawniej Kraft Foods Inc.) Stany Zjednoczone
16 Lenovo Group Limited Hong Kong
17 Tyson Foods, Inc. Stany Zjednoczone
18 Mars, Incorporated Stany Zjednoczone
19 Philip Morris International Inc. Stany Zjednoczone
20 L'Oréal S.A. Francja
21 Compagnie Générale des Établissements Michelin S.C.A Francja
22 Danone Francja
23 Haier Group Company Chiny
24 Japan Tobacco Inc. Japonia
25 NIKE, Inc. Stany Zjednoczone

Samsung utrzymał swoją silną pozycję największej firmy w branży elektronicznej i sektora dóbr konsumpcyjnych. Z kolei Apple, które zajmuje drugą lokatę, odnotowało prawie 45 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, czyli ponad dwa razy większy niż lider. Nie tak dobrze poradziło sobie Panasonic i Sony, które spadły w rankingu.

W sektorze ubrań największe przychody osiągnęło NIKE i adidas. Spośród markowych produktów spożywczych najchętniej sięgano po produkty Nestle, a napoje PepsiCo sprzedawały się lepiej niż Coca-Coli.

Królem w firmach z branży rozrywkowej nadal jest Nintendo, mimo ciągłych cięć w sprzedaży. Swoje wyniki sukcesywnie poprawia Lego, które pnie się ku górze.

W przypadku produktów chemicznych i kosmetycznych potentatem jest P&G oraz Unilever. Największe firmy z tego sektora pochodzą głównie z Ameryki Północnej i Europy.

/mg

Mateusz Gawin

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~Potomex

Czołówka czołówką, ciekawe jest to co jest dalej - m.in. Panasonic który jak widać odbił się po sprzedaży plazm i ciągle jest wysoko notowany

!
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% VI 2019
PKB rdr 4,7% I kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,3% VI 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 057,82 zł V 2019
Produkcja przemysłowa rdr -2,7% VI 2019

Znajdź profil