Przychody Play wzrosły w pierwszym kwartale 2023 roku do 2,38 mld zł z 1,77 mld zł - podała spółka w komunikacie. EBITDAaL wzrósł do 1,038 mld zł z 838 mln zł przed rokiem.


Sprzedaż usług mobilnych wygenerowała 1,116 mld zł przychodów, o 6,7 proc. więcej rok do roku.
Baza aktywnych klientów Play wzrosła o 69 tys., co jest wynikiem wzrostu klientów abonamentowych o 76 tys. i spadku bazy klientów usług przedpłaconych o 6 tys.
"Baza aktywnych klientów usług przedpłaconych stopniowo normalizuje się po roku znaczących wzrostów wynikających z aktywacji usług przez obywateli Ukrainy przybywających do Polski" - napisano.
W segmencie usług Home baza subskrybentów wzrosła o 28 tys.
ARPU usług mobilnych wzrosło o 3,2 proc.
Spadek przychodów z pozostałych usług (głównie z interconnect i usług B2B spółek zależnych) wyniósł w pierwszym kwartale 2023 roku 10,4 proc. (vs spadek o 13,1 proc. w poprzednim kwartale), głównie w wyniku kolejnej redukcji stawek regulowanych za zakończenie połączeń, która weszła w życie od 1 stycznia 2023 r.
Nominalnie nakłady inwestycyjne wzrosły o 32,5 proc. i spadły na bazie pro-forma o 13,4 proc. w pierwszych trzech miesiącach 2023 r.
Na koniec pierwszego kwartału 2023 r. sieć obejmowała 10.742 stacje, o 171 stacji więcej niż na koniec roku 2022. Sieć własna UPC docierała do 3,79 mln gospodarstw domowych. (PAP Biznes)
doa/ gor/